abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tack så mycket och god jul och gott nytt år på er!
Det var en dramatisk rubrik och jag bad honom uttryckligen att ändra rubriken men det ville han tydligen inte göra.
Mitt förslag var ”Winblad klarade sig mirakulöst” eller något liknande, så slipper man förknippa roadracing med döden. Men jag är absolut tacksam för den PR som både jag och sporten får.
Initialt så ville han ha in mer info om mina sllvarligare olyckor men han lyssnade åtminstone på mig när jag vad honom att stryka allt gällande Spanien-kraschen som minst sagt var dramatisk den också. Det blev alldeles för mycket fokus på krascherna och skadorna när det i själva verket skulle handla om mitt återtåg till racingen.
Vi hade telefonintervju i drygt 65 minuter men det blev tydligen mest en artikel om hur skadad jag blev.
Hallands nyheter lever tack vare att stampen media fick "lite hjälp" men stampen media dör en långsam död och hallands nyheter går runt på ett par anställda typ så dom är nog rätt beroende av "dramatiska" artiklar särskilt som i stort sett allt ligger bakom betalvägg (vem som nu betalar för att läsa skiten? Inte jag ivf). Att dom tog bort mailkontakten som alltid låg under artiklarna till ansvarig reporter säger nog en hel del.