Inte vet jag om jag gått miste om något pga invandring eller flyktingmottagande...
Men det finns en viss dissonans mellan dessa ständiga ned- och inddragningar som motiveras av sparkrav, alltså det finns inga pengar och att det finns pengar till en hel del andra saker. Bland dessa andra saker finns inte bara "invandringen" utan även ständiga återkommande höjningar av politikerarvoden m.m.
Hemma i obygden har vi snart, i hela länet,om det fortsätter som det gjort hitills, bara...1 sjukhus, 1 brandstation, 1 vårdcentral utom då de för turisterna säsongsöppna d.o.
Snudd på inga vägar reparareras om det inte går turistrafik på dem, här då under vintern och till midsommar.
Allt detta motiveras med att det inte finns några pengar och att det måste sparas!
Så visserligen kan det vara ett annat konto det finns pengar på...men det finns en viss kognitiv dissonans mellan knappt inga pengar här och företag som driver flyktingförläggningar för skattepengar och det med vinstmarginaler på över 50 %! Förutsatt att de uppgifter jag sett är korrekta förstås.
Så trots att det i ena änden inte finns några pengar så finns det märkligt mycket i den andra...och det är ju inte utan att man kan undra om det prioriteras helt rätt?