FettSnok
96% enligt läkaren
Ingen stark kandidat, tyvärr.
Hon är helt värdelös och en nästan lika säker garant som Bo Lundgren att vi inte får en "borgerlig" regering.Sitter och kollar på Agenda och lyssnade på Kinberg Batra. Nu när man har hört ett par intervjuer anser jag att hon borde utvidga sitt sätt att uttrycka sig. Det låter oerhört inlärt och stelt. Hon ger ett lite osäkert intryck.
Trams förstås. Stinker fp lång väg.KD tar några första stapplande steg mot en ansvarsfull politik för Sverige
http://www.dn.se/debatt/sa-kan-vi-minska-kostnaden-for-flyktingmottagandet/
Trams förstås. Stinker fp lång väg.
Varför vill de stjäla SD-väljare plötsligt?
Enskilda representanter från KD är ju också helt klart de som lutat mest åt att tycka som oss som har släppt masspsykosen. I insändare och annat.
Det är väl dock viss skillnad på att vilja förändra invandringspolitiken och att tycka som SD...
Alleycat har rätt i att man inte är SD'are för att man vill förbättra integrationen.
Absolut! Men det är väl ändå ingen som har påstått? Jag drar det ännu längre och påstår att det är inte många som röstar på SD som är SD:are om du förstår hur jag menar. Man vill helt enkelt att de övriga partierna ska ta tag kraftigare i frågan...
Jag tror du har rätt i allt det där.
Jag har förut inte trott det vad gäller "rösta på SD och vara SD'are".
Men jag har mött ganska många (och läst om fler) som säger precis så.
Jag tror inte alla som röstar på SD är (tycker sig vara) rasister.
Men man röstar på ett invandringsfientligt parti (OBS inte invandrarfientligt).
Att många anser att invandring/asyl/integration är viktigt visar alla undersökningar.
Att frågan därför ventileras i flera (alla?) partier är därför självklart.
Jag tycker också det är viktigt att frågan avstigmatiseras sas.
Sedan tycker jag (högst personligt) att vi ska närma oss frågan via "Hur kan vi förbättra integrationen?" snarare än "Hur kan vi stoppa invandringen?" om du förstår hur jag menar.
Att lösningen, oavsett hur vi närmar oss frågan, kanske landar i samma svar är möjligt.
Att många anser att invandring/asyl/integration är viktigt visar alla undersökningar.
Att frågan därför ventileras i flera (alla?) partier är därför självklart.
Jag tycker också det är viktigt att frågan avstigmatiseras sas.
Fast media vill som vanligt att man ska försöka mörka. Jag har svårt att tolka det på annat sätt:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2578504-grahn-hinnfors-ett-flode-mellan-kd-och-sd
Kommer invandringspolitik att bli en stor fråga inför extravalet?
Det beror väldigt mycket på hur riksdagspartierna agerar. Läget i världen extremt med svåra konflikter i Europas närhet som genererar stora flyktingströmmar. SD vill jättegärna att det här valet blir en "folkomröstning om invandringspolitik". Hur övriga partier väljer att tala om frågan avgör hur stor den blir.
För SD:s väljare är invandringspolitiken en viktig fråga. För övriga väljare domineras dagordningen fortfarande av frågor om jobb och välfärd. Men börjar alla tala invandring ökar vikten för alla väljare.
Riksdagspartierna har ett stort ansvar för vilken sorts debatt det blir.
Gunilla Grahn-Hinnfors
....därmed inte sagt att frågan skall "mörkas".
Den skall diskuteras som alla andra frågor som hör hemma i vårt samhälle.
Kan någon förklara varför SDs politik välkomnas med knäna runt öronen när den kommer från en annan källa?
Det kan jag absolut, det handlar om effektivt propagandaarbete mot SD, och folk är normalt sett inte normalt begåvade.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|