Riksdagsval 2015

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Snacket om att Stefan Löfven inte skulle vara intäll.... intlig.... inttelli... smart!
Det är bara käbbel!

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det ryktas om samtal om eventuellt samarbete över blockgränserna för att förhindra nyval. Jag vill uppmana alla som inte vill se ett samarbete med vänstern från alliansens sida att mejla tex moderaterna och tala om det för dem.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det ryktas om samtal om eventuellt samarbete över blockgränserna för att förhindra nyval. Jag vill uppmana alla som inte vill se ett samarbete med vänstern från alliansens sida att mejla tex moderaterna och tala om det för dem.

Kan ju bara finnas en rimlig förklaring till varför ett sådan samarbete skulle infinna sig. Samtliga 7 blockpartier är per definition skiträdda för att SD ska plocka ytterligare mandat. Det skulle i så fall innebära att det är högst sannolikt att de börjar se åt vilket håll opinionen drar. 10 år för sent.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan ju bara finnas en rimlig förklaring till varför ett sådan samarbete skulle infinna sig. Samtliga 7 blockpartier är per definition skiträdda för att SD ska plocka ytterligare mandat. Det skulle i så fall innebära att det är högst sannolikt att de börjar se åt vilket håll opinionen drar. 10 år för sent.

Det kanske hade varit en bättre idé att istället antingen få folk att förstå varför deras politik är bättre än SD:s genom att argumentera ned dem eller helt enkelt lyssna på vad folk faktiskt vill och anpassa sin politik därefter. Är inte det meningen med demokrati egentligen?

Jag förstår inte hur man kan fortsätta med deras självdestruktiva förhållningssätt till SD och integrationen.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Presskonferens om en timme. Utlyses det extraval eller låter de meddela att alla är kompisar?
Isåfall, vad blir det för kontroversiell koalition?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De är överens nu att den absolut viktigaste frågan är att bibehålla världens högsta invandring. Allt annat får stryka på foten.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är det bara jag som fick "the Imperial March"spelandes i huvudet när Kinberg-Batra tågade in?

Smagatusk

Guest
S, V, och MP fick 43,6% i valet 2014. Alliansen 39,4%. När regeringen skulle bildas sparkade man ut V. Då återstår S och MP som tillsammans har 37,9% mot Alliansens 39,4%.

En ärlig fråga: Varför styr inte Alliansen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
S, V, och MP fick 43,6% i valet 2014. Alliansen 39,4%. När regeringen skulle bildas sparkade man ut V. Då återstår S och MP som tillsammans har 37,9% mot Alliansens 39,4%.

En ärlig fråga: Varför styr inte Alliansen?
För att VPK stödjer S och MP.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det ultimata beviset på att det spelar ingen roll hur man röstar, makteliten ser till att få det som dom vill i alla fall........

I år röstade jag för första gången i mitt liv förutom EU-inträdet, mitt förtroende för politiker har inte varit högt och skillnaderna är så små att det spelar ingen roll vem som sitter som herren på täppan, men nu var det en motröst mot sekten fi, sekter är farligt då de inte lyssnar på förstånd.

Blev förvånad att det faktiskt verkade ha lite betydelse när budgeten såg ut att bli nerröstad och Löven skulle avgå, blev mindre förvånad när Löven istället för att avgå ska utlysa extraval och sitta kvar, blev idag väääldigt oförvånad!

Folk är får som vill bli styrda annars hade dessa inte suttit kvar nästa val.....och nästa och nästa och nästa.....

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Inte ett ord om samarbete om integration och invandring.
Undra vad dom ska ändra inför nästa val för att hålla SD utanför...

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Var det inte nån som absolut skulle avgå om han skulle tvingas regera med alliansens budget?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!