Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Frågan jag ställer mig när jag hör sossarna säga "Alla skall med", är
Varför är inte alla med redan nu? Sossarna har ju dock haft makten länge. Men det gäller väl att se till att tillräckligt många inte "är med" för det är ju de som röstar på sossarna.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
supernaut skrev:
2429545 Frågan jag ställer mig när jag hör sossarna säga "Alla skall med", är
Varför är inte alla med redan nu? Sossarna har ju dock haft makten länge. Men det gäller väl att se till att tillräckligt många inte "är med" för det är ju de som röstar på sossarna.
Jag vill inte med.

Jag fick en kall kår förut när mina jobbarkompisar diskuterade politik. Det finns så jäkla många inskränkta kollektivfolk som inte vågar rösta på något annat än sossarna för att skrämselpropagandan påprackas in på deras okunniga små kroppar. Hiskeligt.

Risken är väl att dessa är, som alltid innan, många till antalet och stoppar alliansen. Jag tror "vi" får det svårt.

Kom ihåg att rösta rätt den 17 september.
:fakta

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
hållundan skrev:
2430957 Jag vill inte med.

Jag fick en kall kår förut när mina jobbarkompisar diskuterade politik. Det finns så jäkla många inskränkta kollektivfolk som inte vågar rösta på något annat än sossarna för att skrämselpropagandan påprackas in på deras okunniga små kroppar. Hiskeligt.

Risken är väl att dessa är, som alltid innan, många till antalet och stoppar alliansen. Jag tror "vi" får det svårt.

Berätta för oss okunniga vad det är som är så bra med alliansen.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
hållundan skrev:
2430957 Jag vill inte med.

många äldre har röstat på sossarna & alltid gjort detta utan att förstå deras extrema daltpolitik. Dessa har ju dock börjat dö ut efterhand & en yngre generation börjar se med nya ögon. Vi får väl se hur det går om 2 veckor

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
hållundan skrev:
2431610 Jag tycker Herr Reinfeldt fick ihop säcken riktigt bra under utrfrågningen i (S)(V)T precis.

:tummenupp

Ja, trots det synnerligen vinklade upplägget. Tänk om man kunde fått en neutral och opartisk valutfrågning i svt nån gång, deras illröda färg lyser igenom på en svartvit TV. År efter år. "Fri television"? rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skalman skrev:
2431844 Ja, trots det synnerligen vinklade upplägget. Tänk om man kunde fått en neutral och opartisk valutfrågning i svt nån gång, deras illröda färg lyser igenom på en svartvit TV. År efter år. "Fri television"? rofl

Jämfört med kollegorna på SR är de ju mörkblå i alla fall, lyssnat på mycket om valet på P1 på morgnarna. Vilket jävla skämt det är.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Markus skrev:
2432214 Jämfört med kollegorna på SR är de ju mörkblå i alla fall, lyssnat på mycket om valet på P1 på morgnarna. Vilket jävla skämt det är.
Hur har det sett ut tidigare, när borgarna haft makten? En viss färgning av rådande (demokratiskt vald) regering kan man väl leva med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mb skrev:
2432252 Hur har det sett ut tidigare, när borgarna haft makten? En viss färgning av rådande (demokratiskt vald) regering kan man väl leva med.

Jag har svårt att tro att borgarna tillsatte hundratals högerjournalister, det finns nog intr ens 100-tals sådana förresten. Hur skulle det gått till, skulle de sparkat alla kommunister?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Följande fråga ställde Mats Knutson: "Ni vill alltså tvinga arbetslösa att söka jobb för att klara sig?". Detta kom upp när man pratade om försämrad akasse-ersättning. Hur kan man vara så elak att man vill tvinga en arbetslös stackare som går på a-kassa, att behöva söka jobb? Klart folk ska få gå arbetslösa så länge de vill, sossarna vill ju t.o.m. höja taket vilket förbättrar för de arbetslösa. Allvarligt, jag inbillade mig att a-kassa var en tillfällig försäkring man nyttjar när man blivit arbetslös och måste söka nytt jobb.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Men en intressant fråga var om vad som händer ifall det inte skapas tillräckligt många nya jobb med Alliansens nya förslag; "Ja det kommer antagligen inte bli särskilt bra och Svenska folket kommer vara ytterst missnöjda till valet 2010"

Men oavsett egentligen, så tror jag alt 1; att vi nu med alliansen kommer få 4 svåra år uppföljt med en skarpt förbättrad Socialdemokratisk politik efter valet 2010 ELLER alt 2; Så kommer dom att lyckas, och vi får ett mycket väl fungerande Sverige med das nüen arbait partien (ehh nä jag kan inte tyska)

Arbait macht frei! :arsele

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den där korkade jävla LUF-fittan har ju sabbat allt ändå nu, det är just Folkpartiet som kan suga väljare från sossarna så gör korkskallen så där. Han borde fan få en spade och skjutsas ut på Järvafältet, resten kan ni lista ut. :mad:

Hoppas den där vidriga jävla Fredrik Malm avgår, han ska få spade nummer 2. :4skrika

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
2433261 Den där korkade jävla LUF-fittan har ju sabbat allt ändå nu, det är just Folkpartiet som kan suga väljare från sossarna så gör korkskallen så där. Han borde fan få en spade och skjutsas ut på Järvafältet, resten kan ni lista ut. :mad:

Hoppas den där vidriga jävla Fredrik Malm avgår, han ska få spade nummer 2. :4skrika

Onekligen en fenomenal tajming... Är man bara lite konspiratoriskt lagd så är det sånt här man skriver romaner om!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
2433280 Onekligen en fenomenal tajming... Är man bara lite konspiratoriskt lagd så är det sånt här man skriver romaner om!

Jag* är konspiratoriskt lagd. :) Klart sossarna höll på det, men det är väl deras rättighet? LUF-mongot har gjort fel, inte Partiet.

*= (Du också, du babblar också om "Bodström-samhället" :D )

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
För mig spelar det ingen roll om det blir 35 000 ggr värre - jag klarar inte av den där *valfri samling fula ord* Göran Persson! Han och övriga ryggradslösa ministrar (läs ffa: "Billström") behöver vila upp sig nu i fyra år. Minst.

Därför kommer jag att rösta i år. På M.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Valen skrev:
2432710 Följande fråga ställde Mats Knutson: "Ni vill alltså tvinga arbetslösa att söka jobb för att klara sig?". Detta kom upp när man pratade om försämrad akasse-ersättning. Hur kan man vara så elak att man vill tvinga en arbetslös stackare som går på a-kassa, att behöva söka jobb? Klart folk ska få gå arbetslösa så länge de vill, sossarna vill ju t.o.m. höja taket vilket förbättrar för de arbetslösa. Allvarligt, jag inbillade mig att a-kassa var en tillfällig försäkring man nyttjar när man blivit arbetslös och måste söka nytt jobb.
Jag önskade att Reinfeldt skulle svara som du skrev ovan.

Rätta mig om jag har fel, men alliansen vill sänka A-kassan till 65% efter 300 dagar för ensamstående och efter 450 dagar till A-kassetagare med barn. Alltså, man har nästintill ETT ÅR på sig att skaffa ett nytt jobb, på 80% ersättning om man nu då har A-kassa. Efter 300 dagar, visst, då kanske det blir lite tufft och "piskan" som den skorrande tomten på (S)(V)T kallade det, kommer fram. Men, som ovanstående skriver, "Klart folk ska få gå arbetslösa så länge de vill, sossarna vill ju t.o.m. höja taket vilket förbättrar för de arbetslösa." det är en underbar utveckling vi går tillmötes. :rolleyes:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Bara en liten undran. Blir det mer jobb om man sänker A-kassan? Det finns ju inte mer jobb för att man sänker ersättningen utan det gör det möjligt att anställa till ännu lägre löner och det vill ju alla. Jag tror inga företagare tänker "Oj nu sänker de akassan låt oss anställa fler för det är så synd om folk" utan "Nu kan vi anställa precis lika få som vi har tänkt men till en lägre lön". Företag finns inte för samaritverksamhet utan för att tjäna så mycket pengar som möjligt, kan de tjäna mer så gör de det, de anställer inte folk för att vara snälla.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln