Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
mb skrev:
2406396 Kan detta verkligen stämma??

Ja!
Jag hörde ett inslag på SR förra veckan som handlade om en vänsterstyrd kommun/landsting. Där visade alla undersökningar att den privata vårdpersonalen trivdes bättre än den statsanställda.
Vänstern driver annars frågan att förstatliga all privat vård.
De ringde då komunal(el. landstings)-rådet och frågade om de skulle försöka driva igenom sina förslag på att förstatliga men den vänsterpartisten(som var högsta hönset i kommunen/länet) hade INGA som helst planer att följa sitt eget parti i den frågan just för att den privata vården fungerade så bra.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Pr0bz skrev:
2406373 Men om arbetsgivaren inte vill betala då, då ryker man väl på ganska stor summa pengar själv om olyckan sker ex i hemmet, och det är inte så lätt för alla att betala bara sådär? Man måste väl ha jättedyr försäkring för att få bra vård, om man inte har de pengarna just då så får man gå hemma och ha ont alltså?
Sen säg att man blir sängliggandes på sjukhus, kommer inte en vårdplats bli ganska dyr per dag i skillnad mot dagsläget?

Som Kahobe skrev så inkluderas sjukhusen fortfarande i sjukförsäkringen(den du har som medborgare i sverige), så du går dit som vanligt och märker ingen skillnad. Förutom att servicen troligtvis är bättre eftersom det är någon som äger sjukhuset och gör allt för att det ska vara så bra som möjligt så att folk väljer just hans/hennes sjukhus. Inte som nu när nån bara är placerad på posten och det spelar ingen roll vilket sjukhus folk väljer för dom får pengar iallafall (jaja, inte riktigt sant... budget bla bla bla... men hårddraget så är det så).

Så skadas du i hemmet så är det bara att åka till det vanliga sjukhuset och allt är som vanligt.

Anledningen till att sänka sjukpenningen är väl för att det faktiskt ska svida att ta en dag (okej, två om man räknar med karensdagen) "ledigt" genom att ringa sig sjuk.

"Det lönar bara rika" är en klassisk sosse klycha. Sänkt skatt lönar alla. Borttagen fastighetsskatt lönar framförallt barnfamiljer och äldre (inte bara rika som sossarna vill få det till). Nån som tjänar 50 - 60 lakan i månaden bryr sig ganska lite om själva kostnaden för fastighetsskatten. Det är en principfråga. Därimot barnfamiljen som har pengar så att det räcker precis skulle nog gärna ha en tusenlapp extra i månaden. Om man faktiskt läser moderaternas partiprogram så sänker dom inte den totala skatten så mycket, men dom flyttar den lite. T.ex. så vill dom sänka hur mycket du får dra av för boendelån. Så har du inte boendelån så behöver du inte betala för alla som har det. Helt rätt tycker jag, fast det kommer drabba mig.

Just my 2 cent...

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
En röst på Socialdemokraterna

är även en röst på Lars "Jag är kommunist" Ohly.

Argument nog för mig i all fall.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lantis skrev:
2406554 är även en röst på Lars "Jag är kommunist" Ohly.

Argument nog för mig i all fall.

Det är faktiskt ett av de främsta skälen till att jag omöjligen kan rösta på S i år. Det finns inte på kartan att hjälpa till och rösta on Ohly.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
sporthoj.com måste vara sveriges största moderatfäste :tomten

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Är det någon som har koll på hur mycket fordons-försäkringarna kommer öka om de små blå kommer till makten?

Är det så som det skrivs att de kan bli till det dubbla så skulle det fodras rejäla skattesänkningar för att jag skulle kunna räkna in det som ekonomiskt.

akerstrom

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ingen
lorkan skrev:
2408351 Men jag får skriva i tråden och försöka påverka alla blåa att rösta rött, eller hur?

:puss

Verkar ju dumt, kommunister i regeringen vore väl inget vidare?

Jag röstar blått (M) som restan av majoriteten av Svenskarna kommer göra i höst!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
akerstrom skrev:
Jag röstar som restan av majoriteten av Svenskarna

Grupptryck IS THE SHIT!!!!!!
:tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
http://grupptryck.istheshit.net/
taguiclz.jpg

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
MODERATERNA!

Anser att dessa människor kan styra upp samhället bra då dom förstår att folk ska jobba för sig själva och inte leva på bidrag! Sänkt skatt som dom har lovat är ju också trevligt

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Min analys säger att sossarna vinner valet. Vänstern kommer alltid mot slutet :tomten

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy