Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jag tänker inte quota något i den här tråden..
Bara dela med mig av min åsikt!

Generellt sett så ser jag ingen som helst skillnad i politiken bland de etablerade politiska partierna.
Man skrammlar om precis samma saker om och om igen.

Det som stört mig mest under senaste månaderna är det oheliga val fjäsket.
Man pratar i procentsatser så du och jag skall tycka att det låter bra.

1. Äldreomsorgen..
Man skall öka antalet platser med 40% ( tror det var nåt sånt )
Förra valet var det ett liknande löfte..
Tittar man i verkligheten så tog man bort 45% av platserna.
Vilket innebär att en ökning med 40% inte är en förbättring..
Det är bara ett jävla sifferspel.

2. Persons villa!
Det som skrämmer mig så in i helvete med det är att sossarna sitter och gnider händerna och tycker att det är ok att han Person visa kapitalisterna att han kan också..
Otäckt!! Skoj med lojala väljare..
Men tiderna har förändrats..
Världen ser lite annorlunda ut nu än när era föräldrar var med å stångades i Ådalen.

3. Arbetstillfällen ( Kanske mer aktuellt än äldrevården :D )
Sossarna har gottat sig i minskad arbetslöshet med XX% några gånger under våren och sommaren.
Men vad är det för arbeten??? :va
Arbeten som finansieras med skattemedel.
Arbeten som bygger på att företagen erbjuds generösa bidrag för att "underhålla" ungomar utan arbete..
När bidragen dras in backar företagen undan, med skälet att man inte har råd..

4. Vården
Kan den bli sämre än vad den är nu???
För få resurser, tappra lanstingsanställda som arbetar häcken av sig.
En logstik och planering som kan liknas med att navigera en oljetanker genom djurgårdskanalen.

Hur kan det till exempel anses ok att sparka personal inom vården, för att sedan dagarna efter hyra in samma person genom ett resursföretag som dessutom tjänar pengar på sina tjänster??
Jävla hyckleri!!

Vilka är det som äger resursföretagen?? Inget bekräftat!! men jag kan ge mig fan på att det finns familjekopplingar..

5. Svenskt företagande

Att driva företag i det här landet är lika uppmuntrande som att ställa sig å pissa i motvind när et blåser storm..

Ett fokus som jag aser borde ligga högst upp på samtliga partiers lista är att gynna entreprenörerna i det här landet.

I dagens läge är det ca: 1/5 del av svenska folket som arbetar inom svenskt näringsliv, d.v.s som finansierar all annan verksamhet.
Det är en jävligt alarmerande siffra.

Tro fan att skatterna rusar i höjden..

Har du läst ända hit har du varit duktig..

Sen skall jag avsluta med att säga att jag själv inte beslutat mig för vad jag skall rösta på..
Att lämna en blankröst innebär att jag inte är berättigad till att gnälla i slutändan..
Jag är inte egen företagare..

Jag har bara försökt sätta mig in i den totala jävla röra med löften som garanterat glöms bort efter valet..

Se på #¤%&/( Billström som heligt lovade att S inte skulle gp med på några vägtullar i Stockholm..:FU stockholmare.. Vi skiter i vad vi lovat..

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2410915 Kvalificerat skitsnack!!!!:arsele

Mycket bra och kreativt argument. Speglar i och för sig Bidragsdemokraternas strategi ganska väl - istället för att tala om vad som ska göras, talar ni om hur hemskt det blir med en borgerlig regering. DET, min herre, är kvalificerat skitsnack. Precis som snacket om att "det går bra för Sverige".

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Skalman skrev:
2411012 Mycket bra och kreativt argument. Speglar i och för sig Bidragsdemokraternas strategi ganska väl - istället för att tala om vad som ska göras, talar ni om hur hemskt det blir med en borgerlig regering. DET, min herre, är kvalificerat skitsnack. Precis som snacket om att "det går bra för Sverige".
Men det är ju skitsnack det du säger!!! Det blir ju hemskt om borgarna skulle råka vinna valet. Men du kanske vill ta bort det som vanligt folk tycker är bra.
Och jag är SOCIALDEMOKRAT, inget annat.

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Arbetarpartiet ?

Kan någon förklara varför S kallas "arbetarpartiet".
Det är ju helt orimligt, det måste ju vara Moderaterna som är arbetarpartiet.

Det är ju bara arbetsskygga och socialfall av olika slag som tjänar på S.
Den som vill arbeta och kunna leva på sin lön utan att behöva bidrag måste
rimligen rösta M.

P.S
När jag jobbade på volvo för några år sedan var det så typiskt att alla
arbetsskygga och allmänt lata var så djävla engagerade i facket och deras
rättigheter. men dom pratade aldrig om deras skyldigheter..

Bort med den feta.....

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
korvgubbe skrev:
2406561 Det är faktiskt ett av de främsta skälen till att jag omöjligen kan rösta på S i år. Det finns inte på kartan att hjälpa till och rösta on Ohly.
:klappar :klappar

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Frågan är hur nöjd man blir som arbetare när man ska konkurrera lönemässigt med polacker mfl.
kan bli trist om priserna blir 10% lägre i sverige och lönen 50% lägre,då får nog många sälja hojjen. obs jag är inte sosse heller men att kalla moderaterna arbetar parti är helt fel,dom är ett parti för dom som äger företagen inte dom anställda.
Moderaterna är o förblir ett parti för rika inte arbetare,enda skillnaden idag är att sossarna inte är ett arbetarparti heller hehe

H-C skrev:
2411042 Kan någon förklara varför S kallas "arbetarpartiet".

rimligen rösta M.

P.S

Bort med den feta.....

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
H-C skrev:

rimligen rösta M.

P.S

Bort med den feta.....
Moderaterna som arbetarparti, tillåt mej att gapskratta. Det är ju horibelt att direktörerna och arbetarna skall vara med i samma förening.
Jag har varit engagerad i facket sen början av 80 talet och jag är inte arbetsskygg eller socialfall.
Jag lever gott på min arbetarlön utan bidrag. Dom som vill ha mest bidrag är väl arbetsgivare för att överhuvudtaget anställa nån,(annars flyttar vi till nåt annat land, annan kommun för där få vi minnsan bidrag).Nej väx upp och se verkligheten som vi lever i. För du tror väl inte att Sverige hade sett ut som dag om Högern hade styrt det här landet lika länge som sossarna.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Lek med tanken att bidragspolitiken försämras, A kassor och socialbidrag mm minskar, - vad händer då?

Jag gissar att det blir större ekonomiska skillnader mellan bostadsområdena och att samhället påverkas i riktning mot att likna USA.

Vanliga arbetare kommer få sänkta löner, inte omedelbart, utan allt eftersom tiden går och konkurrensen om jobben tvingar ner lönerna.
Alliansen vill kastrera fackförbunden vilket medför att arbetarna inte kommer kunna göra något åt sänkta löner och försämrade villkor.

Det kommer uppstå en spänning mellan fattiga och rika och det kommer bli allt fler oroligheter, upplopp, rån och våldsbrott.
Välbärgade kommer hålla sig i sina områden och kommer inte känna sig trygga ute på stan.

Eftersom många får det sämre så kommer det medföra en stagnation i ekonomin (arbetare, om så lågavlönade är stora konsumenter) många företag försvinner. De som får det bättre kommer inte spendera tillräckligt mycket för att kompensera det som försvinner.

Jag tror inte Borgeliga kommer vågar ta steget när de väl sitter vid makten för de skulle bli bortröstade i nästa val av alla som påverkats negativt.
Så kontentan är att det egentligen inte spelar så stor roll vilka som sitter vid makten utan politiken kommer handla mer om enskilda frågor än om systemskifte.

Nåt som verkligen retar gallfeber på mig är alla vallöften om pengar hit och dit och det gäller båda sidor!

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
H-C skrev:
2411042 När jag jobbade på volvo för några år sedan var det så typiskt att alla

Jag har exakt samma erfarenhet av fackligt aktiva! :tummenner

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2411030 Men det är ju skitsnack det du säger!!! Det blir ju hemskt om borgarna skulle råka vinna valet. Men du kanske vill ta bort det som vanligt folk tycker är bra.
Och jag är SOCIALDEMOKRAT, inget annat.

Socialdemokrat eller Bidragsdemokrat, same shit... din argumentationsteknik fortsätter att imponera, "Men det är ju skitsnack det du säger!!!", framförallt när du betonar det så väl genom att lägga på inte mindre än tre (3) utropstecken.

Det jag framförallt vill, som bidragsdemokraterna inte klarar av, är att det ska vara lättare att få jobb. Då talar jag om RIKTIGA jobb, inte konstgjord andning i form av bidragsanställningar, praktikplatser och dylikt. Det ska löna sig att arbeta. När HSB talar om att arbetslösheten minskar, är det med specialfriserade siffror från den pengaförstörande nickedockeinstitutionen AMS. Hela Europa talar om arbetslöshet på ett visst sätt, men inte bidragsdemokraterna. Här är det endast den ÖPPNA arbetslösheten man redovisar. Alla de som man skuffar undan i diverse meningslösa syssrelsättningar som inte leder någon vart, och som man indirekt tvingar att studera för att inte synas i statistiken, räknas inte som arbetslösa. Man har också varit duktiga på att förtidspensionera många arbetsföra men arbetslösa individer. Fast jag förväntar mig inte att man ser sådana saker när man sitter med skygglappar i sin skyddade verkstad bland jämlikar.

Jag tillhör för övrigt vanligt folk, med ett helt vanligt arbete (trafiklärare) och ganska medioker lön (kollektivavtal för trafiklärare i Skåne är ca 17500 om jag inte minns fel). Vad tycker "vanligt folk" är bra? Höjd a-kassa för soffliggare? Höjda bidrag hit, och höjda bidrag dit för att göra ingenting, eller placeras i åtgärder år ut och år in som inte leder någon vart?
Vanligt folk för mig, är arbetande människor som kan, och framförallt vill, försörja sig själva. Jag vill göra det svårare att ligga på sofflocket och spela dataspel, samtidigt som jag får ut 11-12.000 i månaden för att göra ingenting. Samtidigt vill jag göra det lättare för företag att anställa dem som anstränger sig lite för att bli självförsörjande och komma ifrån det parasiterande bidragsberoendet.

Det ser ut som om "vanligt folk" fått upp ögonen för vad HSB och Bidragspartiet egentligen står för. För att citera en känd journalist med initialerna GF: "äntligen!".

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
H-C skrev:

rimligen rösta M.

P.S

Bort med den feta.....

Jag har arbetskamrater som inte är med i facket, som är lata (själva tror dom att dom är bäst), okunniga och fuskar med sina arbetsuppgifter och de säger att de tänker rösta på moderaterna.

Att engagera sig i facket betyder knappast att man är lat utan snarare ett tecken på styrka då det är lätt att inte ta ställning och bara följa med strömmen.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
mycket skriverier här nu , så jag börjar väll ja med .

Jobbade som licenssvetsare ett par år o tjänade helt okej , med tanke
på att det var mitt första jobb efter gymnasiet.

jobbade 3 år , sen blev halva styrkan uppsagd , och svårt o få tag på svetsjobb
i Kalmar där jag bor , jag gick arbetslös i ca en 1 vecka det var i december
mellan jul o nyår , skulle få drygt 9 papp i månaden , från a kassan.
Men eftersom man precis kommit in i det här med att jobba o såvidare
så bestämmde jag mig för att börja som lärling eftersom det inte fanns några
passande jobb för mig som svetsare , började helt enkelt som byggnadsplåtslagare "lärling". fick ut ca 8500 kr i månaden , jag hade alltså
tjänat på att gå på Akassa , det är helt jävla sjukt klart som fan att det finns
folk som går hemma o lever på soc , och A kassa o inte vill jobba dom får fan ut mer än
vad jag fick som lärling när jag jobbade som plåtlärling , fan höj lärlingslönen ,
o sänk arbetsgivar avgifterna , och sänk A kassan , och såvidare , då kommer
det bli lönt att arbeta. Och folk kommer förmodligen bli lite lyckligare i det här förbannades landet.

"vissa meningar kanske är lite konstigt skrivna , men det är för att jag
har ett par öl i kroppen.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Skalman skrev:
2411115 Socialdemokrat eller Bidragsdemokrat, same shit... din argumentationsteknik fortsätter att imponera, "Men det är ju skitsnack det du säger!!!", framförallt när du betonar det så väl genom att lägga på inte mindre än tre (3) utropstecken.

Det jag framförallt vill, som bidragsdemokraterna inte klarar av, är att det ska vara lättare att få jobb. Då talar jag om RIKTIGA jobb, inte konstgjord andning i form av bidragsanställningar, praktikplatser och dylikt. Det ska löna sig att arbeta. När HSB talar om att arbetslösheten minskar, är det med specialfriserade siffror från den pengaförstörande nickedockeinstitutionen AMS. Hela Europa talar om arbetslöshet på ett visst sätt, men inte bidragsdemokraterna. Här är det endast den ÖPPNA arbetslösheten man redovisar. Alla de som man skuffar undan i diverse meningslösa syssrelsättningar som inte leder någon vart, och som man indirekt tvingar att studera för att inte synas i statistiken, räknas inte som arbetslösa. Man har också varit duktiga på att förtidspensionera många arbetsföra men arbetslösa individer. Fast jag förväntar mig inte att man ser sådana saker när man sitter med skygglappar i sin skyddade verkstad bland jämlikar.

Jag tillhör för övrigt vanligt folk, med ett helt vanligt arbete (trafiklärare) och ganska medioker lön (kollektivavtal för trafiklärare i Skåne är ca 17500 om jag inte minns fel). Vad tycker "vanligt folk" är bra? Höjd a-kassa för soffliggare? Höjda bidrag hit, och höjda bidrag dit för att göra ingenting, eller placeras i åtgärder år ut och år in som inte leder någon vart?
Vanligt folk för mig, är arbetande människor som kan, och framförallt vill, försörja sig själva. Jag vill göra det svårare att ligga på sofflocket och spela dataspel, samtidigt som jag får ut 11-12.000 i månaden för att göra ingenting. Samtidigt vill jag göra det lättare för företag att anställa dem som anstränger sig lite för att bli självförsörjande och komma ifrån det parasiterande bidragsberoendet.

Det ser ut som om "vanligt folk" fått upp ögonen för vad HSB och Bidragspartiet egentligen står för. För att citera en känd journalist med initialerna GF: "äntligen!".
HAR DU EN LÖN PÅ 17500:- OCH RÖSTAR PÅ HÖGERN? DU MÅSTE VARA DUM, ELLER.
MEN DU HAR GÅTT PÅ HÖGERNS PROPAGANDA SER JAG. MYCKET MÄRKLIGT.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2411080 Moderaterna som arbetarparti, tillåt mej att gapskratta. Det är ju horibelt att direktörerna och arbetarna skall vara med i samma förening.
Jag har varit engagerad i facket sen början av 80 talet och jag är inte arbetsskygg eller socialfall.
Jag lever gott på min arbetarlön utan bidrag. Dom som vill ha mest bidrag är väl arbetsgivare för att överhuvudtaget anställa nån,(annars flyttar vi till nåt annat land, annan kommun för där få vi minnsan bidrag).Nej väx upp och se verkligheten som vi lever i. För du tror väl inte att Sverige hade sett ut som dag om Högern hade styrt det här landet lika länge som sossarna.

Du uppvisar den sedvanliga uppfattningen från gråsossar som varit medlemmar i Partiet sen Hedenhös. Låt mig upplysa dig lite grand: Det är långt ifrån bara direktörer bland moderaterna. Många direktörer och företagsledare är dessutom sossar.

Om jag haft ett eget företag och skulle anställa någon, klart som fan jag tagit bidrag om möjligheten finns. Det är ju just det som är problemet - bidragspartiet lovar pengar hit och dit i olika bidragsformer, och finns det inte i kommun A så finns det i kommun B. Men vad hände om vi helt enkelt SLOPADE sådana s.k. "anställningsformer" och istället ser till att det blir billigare att anställa (med exempelvis lägre arbetsgivaravgifter)? Företaget som letar folk har ju knappast fått minskat behov av arbetskraft bara för att de inte längre kan få bidrag, utan lär anställa i alla fall.

Nej, jag tror inte vi hade haft detta Sverige om vi haft en borgerlig regering de senaste 12 åren. Vi hade troligen inte haft de längsta vårdköerna någinsin, sämsta skolan på länge med massvis med ungdomar som går ut skolan utan att kunna läsa eller räkna, vi hade inte haft en reell arbetslöshet på en bra bit över 10% (det är bara HSB som räknar annorlunda, 4% är en skrattretande siffra som totalt saknar verklighetsförankring). "Det går bra för Sverige" skanderar Persson. Mmmm visst, var då?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Han kanske tycker han har för hög lön o vill ha 12500kr istället ju...

vx skrev:
2411138 HAR DU EN LÖN PÅ 17500:- OCH RÖSTAR PÅ HÖGERN? DU MÅSTE VARA DUM, ELLER.

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
floodi skrev:
2411119 mycket skriverier här nu , så jag börjar väll ja med .

Jobbade som licenssvetsare ett par år o tjänade helt okej , med tanke
på att det var mitt första jobb efter gymnasiet.

/snip/
"vissa meningar kanske är lite konstigt skrivna , men det är för att jag
har ett par öl i kroppen.

Nästa gång du förlorar jobbet? ska du gå in på 7500/mån då???

Hur ska du kunna få en dräglig standard och faktiskt få betalt för jobbet du gör om alla konkurrerar med lönen för att få ett jobb?

Du skulle aldrig sälja din hoj billigt men du säljer din tid och ditt liv för underpris...

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
UltraMarine skrev:
2411117 Jag har arbetskamrater som inte är med i facket, som är lata (själva tror dom att dom är bäst), okunniga och fuskar med sina arbetsuppgifter och de säger att de tänker rösta på moderaterna.

Att engagera sig i facket betyder knappast att man är lat utan snarare ett tecken på styrka då det är lätt att inte ta ställning och bara följa med strömmen.

Hur vanligt är det då att "top performers" sitter som fackligt aktiva?

Min erfarenhet är att det är de som är rädda för att bli av med, eller tröttnat på jobbet som gärna tillbringar nån dag i veckan i fackliga möten.
Sedan är de så j-vla stolta över att de lyckats få till samma löneökning för alla på arbetsplatsen. Något som givetvis drabbar den ambitiösa personalen då deras befogade löneökning uteblir till förmån för en löneökning för bottenskrapet som företaget helst hade sluppit ge en ökning öht.

Om jag någon gång i framtiden driver företag i Sverige så kommer jag aldrig tillåta facklig representation på arbetsplatsen. Istället hade jag bildat någon form av lokal förening för de anställda, via vilken de kan göra sin röst hörd. Däremot ska de ge f-n i hur lönerna fördelas.

Jag skulle påstå att det är de som är med i facket som "inte vågar ta ställning och hellre följer med strömmen".

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2411138 HAR DU EN LÖN PÅ 17500:- OCH RÖSTAR PÅ HÖGERN? DU MÅSTE VARA DUM, ELLER.

:tummenupp :tummenupp Fler fina argument. Nu dessutom med stora bokstäver så att du VERKLIGEN kan få ut ditt budskap. Undrar när du ska komma med något konsturktivt över huvudtaget....

Jag sa inte att jag hade 17.5k i lön, jag sa att det är minimilönen för kollektivanslutna lärare/arbetsgivare (jag är inte med i någon fuckförening, och således omfattas jag inte av något kollektivavtal heller).

Jag är en intelligent människa (missade mensas inträdesprov med mycket lite), med goda betyg och en 80-poängs ingenjörsexamen i botten. Nej, jag har inte gått på någon propagande, utan är en fritt tänkande människa som gör egna val, löneförhandlar själv, bor i en relativt liten lägenhet i Malmö, osv. Jag är väl medveten om att sossarnas bidragspolitik möjligen är bättre för min personliga ekonomi (åtminstone om jag blir arbetslös och kan få hög a-kassa). Men jag tänker mer på helheten än på mig själv. Innan jag började arbeta som trafiklärare var jag arbetslös ett tag, och det var fanimej inte mycket krav som ställdes på mig för att jag skulle få ut 11500 efter skatt.

Den enda propaganda jag stöter på, är när fackliga representanter idiotförklara mig, och försöker tvinga in mig i en förening jag inte är intresserad av, samt förklarar för mig hur utsatt jag är, hur farlig världen är utan facket osv. Jo jag tackar jag.

Last edited:

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
UltraMarine skrev:
2411117 Jag har arbetskamrater som inte är med i facket, som är lata (själva tror dom att dom är bäst), okunniga och fuskar med sina arbetsuppgifter och de säger att de tänker rösta på moderaterna.

Jag håller med dej. Har ett par stycken på jobbet jag med som tror att det blir guld och gröna skogar om borgarna vinner valet, men det roliga är att dom gärna är "sjuka" några dar när det är stressigt på jobbet och allt ska vara färdigt på samma gång.

Lugn skrev:
2411159 Hur vanligt är det då att "top performers" sitter som fackligt aktiva?

Min erfarenhet är att det är de som är rädda för att bli av med, eller tröttnat på jobbet som gärna tillbringar nån dag i veckan i fackliga möten.
Sedan är de så j-vla stolta över att de lyckats få till samma löneökning för alla på arbetsplatsen. Något som givetvis drabbar den ambitiösa personalen då deras befogade löneökning uteblir till förmån för en löneökning för bottenskrapet som företaget helst hade sluppit ge en ökning öht.

Om jag någon gång i framtiden driver företag i Sverige så kommer jag aldrig tillåta facklig representation på arbetsplatsen. Istället hade jag bildat någon form av lokal förening för de anställda, via vilken de kan göra sin röst hörd. Däremot ska de ge f-n i hur lönerna fördelas.

Jag skulle påstå att det är de som är med i facket som "inte vågar ta ställning och hellre följer med strömmen".
Då får vi verkligen hoppas att du aldrig flyttar hem till Sverige.
Det låter ju jättefint att arbetsgivaren ska ordna en lokal "fackklubb" ellervad man nu skall kalla den.
Nej stanna du där du är, det låter som du passar alldeles utmärkt som Amerikan.

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2411165 Jag håller med dej. Har ett par stycken på jobbet jag med som tror att det blir guld och gröna skogar om borgarna vinner valet, men det roliga är att dom gärna är "sjuka" några dar när det är stressigt på jobbet och allt ska vara färdigt på samma gång.

Och ändå tycker du det är okej att de får lika mycket betalt som du, som sliter häcken av dig, och att ni inte kan göra er av med dom till förmån för några arbetslösa som också är mer än villiga att slita häcken av sig när det kärvar ihop sig?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy