Snail_shell
www.skitsnack-mc.se
Jag tänker inte quota något i den här tråden..
Bara dela med mig av min åsikt!
Generellt sett så ser jag ingen som helst skillnad i politiken bland de etablerade politiska partierna.
Man skrammlar om precis samma saker om och om igen.
Det som stört mig mest under senaste månaderna är det oheliga val fjäsket.
Man pratar i procentsatser så du och jag skall tycka att det låter bra.
1. Äldreomsorgen..
Man skall öka antalet platser med 40% ( tror det var nåt sånt )
Förra valet var det ett liknande löfte..
Tittar man i verkligheten så tog man bort 45% av platserna.
Vilket innebär att en ökning med 40% inte är en förbättring..
Det är bara ett jävla sifferspel.
2. Persons villa!
Det som skrämmer mig så in i helvete med det är att sossarna sitter och gnider händerna och tycker att det är ok att han Person visa kapitalisterna att han kan också..
Otäckt!! Skoj med lojala väljare..
Men tiderna har förändrats..
Världen ser lite annorlunda ut nu än när era föräldrar var med å stångades i Ådalen.
3. Arbetstillfällen ( Kanske mer aktuellt än äldrevården
)
Sossarna har gottat sig i minskad arbetslöshet med XX% några gånger under våren och sommaren.
Men vad är det för arbeten???
Arbeten som finansieras med skattemedel.
Arbeten som bygger på att företagen erbjuds generösa bidrag för att "underhålla" ungomar utan arbete..
När bidragen dras in backar företagen undan, med skälet att man inte har råd..
4. Vården
Kan den bli sämre än vad den är nu???
För få resurser, tappra lanstingsanställda som arbetar häcken av sig.
En logstik och planering som kan liknas med att navigera en oljetanker genom djurgårdskanalen.
Hur kan det till exempel anses ok att sparka personal inom vården, för att sedan dagarna efter hyra in samma person genom ett resursföretag som dessutom tjänar pengar på sina tjänster??
Jävla hyckleri!!
Vilka är det som äger resursföretagen?? Inget bekräftat!! men jag kan ge mig fan på att det finns familjekopplingar..
5. Svenskt företagande
Att driva företag i det här landet är lika uppmuntrande som att ställa sig å pissa i motvind när et blåser storm..
Ett fokus som jag aser borde ligga högst upp på samtliga partiers lista är att gynna entreprenörerna i det här landet.
I dagens läge är det ca: 1/5 del av svenska folket som arbetar inom svenskt näringsliv, d.v.s som finansierar all annan verksamhet.
Det är en jävligt alarmerande siffra.
Tro fan att skatterna rusar i höjden..
Har du läst ända hit har du varit duktig..
Sen skall jag avsluta med att säga att jag själv inte beslutat mig för vad jag skall rösta på..
Att lämna en blankröst innebär att jag inte är berättigad till att gnälla i slutändan..
Jag är inte egen företagare..
Jag har bara försökt sätta mig in i den totala jävla röra med löften som garanterat glöms bort efter valet..
Se på #¤%&/( Billström som heligt lovade att S inte skulle gp med på några vägtullar i Stockholm..
stockholmare.. Vi skiter i vad vi lovat..
Bara dela med mig av min åsikt!
Generellt sett så ser jag ingen som helst skillnad i politiken bland de etablerade politiska partierna.
Man skrammlar om precis samma saker om och om igen.
Det som stört mig mest under senaste månaderna är det oheliga val fjäsket.
Man pratar i procentsatser så du och jag skall tycka att det låter bra.
1. Äldreomsorgen..
Man skall öka antalet platser med 40% ( tror det var nåt sånt )
Förra valet var det ett liknande löfte..
Tittar man i verkligheten så tog man bort 45% av platserna.
Vilket innebär att en ökning med 40% inte är en förbättring..
Det är bara ett jävla sifferspel.
2. Persons villa!
Det som skrämmer mig så in i helvete med det är att sossarna sitter och gnider händerna och tycker att det är ok att han Person visa kapitalisterna att han kan också..
Otäckt!! Skoj med lojala väljare..
Men tiderna har förändrats..
Världen ser lite annorlunda ut nu än när era föräldrar var med å stångades i Ådalen.
3. Arbetstillfällen ( Kanske mer aktuellt än äldrevården
Sossarna har gottat sig i minskad arbetslöshet med XX% några gånger under våren och sommaren.
Men vad är det för arbeten???
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Arbeten som finansieras med skattemedel.
Arbeten som bygger på att företagen erbjuds generösa bidrag för att "underhålla" ungomar utan arbete..
När bidragen dras in backar företagen undan, med skälet att man inte har råd..
4. Vården
Kan den bli sämre än vad den är nu???
För få resurser, tappra lanstingsanställda som arbetar häcken av sig.
En logstik och planering som kan liknas med att navigera en oljetanker genom djurgårdskanalen.
Hur kan det till exempel anses ok att sparka personal inom vården, för att sedan dagarna efter hyra in samma person genom ett resursföretag som dessutom tjänar pengar på sina tjänster??
Jävla hyckleri!!
Vilka är det som äger resursföretagen?? Inget bekräftat!! men jag kan ge mig fan på att det finns familjekopplingar..
5. Svenskt företagande
Att driva företag i det här landet är lika uppmuntrande som att ställa sig å pissa i motvind när et blåser storm..
Ett fokus som jag aser borde ligga högst upp på samtliga partiers lista är att gynna entreprenörerna i det här landet.
I dagens läge är det ca: 1/5 del av svenska folket som arbetar inom svenskt näringsliv, d.v.s som finansierar all annan verksamhet.
Det är en jävligt alarmerande siffra.
Tro fan att skatterna rusar i höjden..
Har du läst ända hit har du varit duktig..
Sen skall jag avsluta med att säga att jag själv inte beslutat mig för vad jag skall rösta på..
Att lämna en blankröst innebär att jag inte är berättigad till att gnälla i slutändan..
Jag är inte egen företagare..
Jag har bara försökt sätta mig in i den totala jävla röra med löften som garanterat glöms bort efter valet..
Se på #¤%&/( Billström som heligt lovade att S inte skulle gp med på några vägtullar i Stockholm..
![Finger :FU :FU](/img/smilies/nya/thefinger.gif)