Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
vx skrev:
2411335 Jävlars fan å jävlars helvete å jävlars skit å jävlars förbannade skit. Ropa, skrika och sprida okvädersord, det är så jag får tyst på oliktänkade vid bandet och rättning i ledet bland medlemmarna.

Har du aldrig funderat på att lägga in en motion om enpartistat (för övrigt ett under att inte den militanta grenen inom LO gjort det än). Det är nog det enda sättet som ett missuppfattat geni som dig själv kan rädda (eller ska man kanske kalla det för att frälsa) det här landet.

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Valen skrev:
2411398 Haha, kvällens roligaste inlägg. "Låg lön"? Har du sett på lönespecen någon gång vad som blir kvar när ditt parti tagit sin del? Kollat vad du betalar i moms & övrig skatt till samhället? Är vi uppe i runt 70% nu? Grabben, kom in i verkligheten; sossarna har INTE bidragit till din imaginära bild av verkligheten.

Mitt parti? - haha? vaddå haha??

Jag roade mig lite med att läsa dina andra inlägg - du tycker det är jobbigt att tänka va?

Men jag ska ändå lägga lite krut på att försöka förklara för dig:

Nivå på en arbetares lön har kommit till efter årtionden av förhandlingar och ibland även strid.
Löneavtalet har kommit till med utgångspunkt från de omständigheter som råder med "förmåner" finansierade via skatter och arbetsgivaravgifter.

Att bryta ut "bruttolön" ur sitt sammanhang, blir därför helt fel eftersom lönenivåer skulle varit ett helt annat med tex lägre skatter!
Mycket av det som idag ligger inbakat i avtal och skatter skulle då betalats av den enskilde arbetstagaren tex Semesterersättning, A-kassa (betalas mestadels via skatten), tjänstepensioner, sjukförsäkring och dyl.

Så 22500kr före skatt, är med rådande omständigheter, inte en speciellt hög lön och skulle man få behålla en större del (även arbetsgivaravgiften medräknad) så skulle det bara resultera i att vi får betala pensioner, försäkringar och olika avgifter direkt istället för via skatten.

Många saker som vi idag tar för givet skulle vi i ett sånt fall få betala själva, så i slutändan skulle man få ungefär lika mycket i plånboken.

Däremot skulle samhället se helt annorlunda ut och påminna mycket om USA.

Betänk att de som är pensionärer idag, inte arbetat ihop till sin pension utan det är vi som jobbar idag som betalar deras pensioner och detta är inget något parti kan klara sig undan. Dessutom ökar hela tiden antalet som vi ska försörja.
Det vi har dragit på oss i 30års tid kan man inte bara "fimpa"
Glöm inte heller den gigantiska statsskulden som bara i räntor kostar mer än försvaret...

Så några revolutionerande omvälvningar kan det inte bli oavsett vilka som vinner valet...

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
flugan skrev:
2411826 Borde det inte handla mer om vad SAP och LO gör istället för vad de gjort. Eller får man frisedel till vilka övertramp som helst bara man har historiska meriter?

Det är viktigt att känna till historien - se bara på hur Nazismen och förintelsen håller på att ifrågasättas då vissa påstår att det aldrig skett.

Övertramp? Vad tänker du på då - Blockad av företag som betalar 50kr i timmen och inte vill skriva på kollektivavtal?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
har inte läst tråden men endå

ni är jävla stollar att rösta på M. kommer knappast gynna er om man säger så... and trust me i know..... enjoy maddafakkas. men gnäll för fan inte till mej när ni tycker graven ni grävt var för djup... för det lär ni tycka inom kort. pesronligen håller jag mej utanför v/h skiten.. ni kan säga att jag vet allt för väl.. but thats just me kuksugarsmileie: lr nåt. vafan ber ni om politiska åsikter får??? if u dont like em... i mean. har ni seriösa åsikter så finns det andra ställen

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
UltraMarine skrev:
2411867 ...
Däremot skulle samhället se helt annorlunda ut och påminna mycket om USA...

Du får det nästan att låta som något negativt... :)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Homo skrev:
2411884 ni är jävla stollar att rösta på M. kommer knappast gynna er om man säger så... and trust me i know..... enjoy maddafakkas. men gnäll för fan inte till mej när ni tycker graven ni grävt var för djup... för det lär ni tycka inom kort. pesronligen håller jag mej utanför v/h skiten.. ni kan säga att jag vet allt för väl.. but thats just me kuksugarsmileie: lr nåt. vafan ber ni om politiska åsikter får??? if u dont like em... i mean. har ni seriösa åsikter så finns det andra ställen
Men vilken trevlig människa. Du verkar ha sunda åsikter när du kommit hem från krogen.
Glöm inte regeln att inte skriva under alkoholpåverkan.

Jag hoppas innerligt att M vinner. Att vi klara oss så bra undan 1990 talskrisen är ju knappast på grund av sossarna, men det var p.g.a deras politik och tänkande som vi hamnade där. När vissa håller på o diskuterar hur bra sossarna har gjort det så kanske ni kan vrida tillbaks klockan till 70 och 80 talet och förklara hur sverige kan bli bättre genom att ge bidrag till företag och när pengarna börjar sina bara låna mer och mer och till slut ha västvärldens största lån. Över 75% av BNP!
Att sen påstå att M är enbart till för höginkomsttagare är ju något som min farsa fortfarande håller på o tror. Sossarna är och har alltid varit ett parti för de som vill göra det enkelt för sig. Vill man jobba och göra rätt för sig finns det enligt mitt tycke inget alternativ. Hade hela sverige tänkt som SH så hade Sverige varit långt före många andra länder. Men men det verkar som om folk bara ser för stunden och inte tänker på hur det skulle vara att få lite förändringar i samhället.

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Mitt val står mellan Fp och M. Får se hur valkampanjen utvecklar sig och väljer därefter..

Centerns förslag om särskilda ungdomsavtal var kanske lite att ta i, men det bådar gott att man tillsammans med M ändå föreslagit kraftigt reducerade arbetsavgifter för personer mellan 19-24 år. Hm. I övrigt har nog det mesta sagts.

Finns säkert många saker som blir sämre med en borgerlig regering, men desto fler som blir bra. Jag arbetar och vill arbeta, och skulle må dåligt av att inte göra det (och ändå få pengar).:tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
akerstrom skrev:
2408484 Jag röstar blått (M) som restan av majoriteten av Svenskarna kommer göra i höst!
Tror du fått det hela lite om bakfoten... Saxat från di.se

"Kampen tätnar efter m-ras
2006-08-26: di.se
Striden om väljarna tätnar. Skillnaden mellan blocken är i princip utraderad efter ett ras för moderaterna, samtidigt som fler väljare bestämt sig. Det visar två nya opinionsundersökningar.
Den borgerliga alliansens försprång är utraderad. Det visar Sifos senaste opinionsundersökning, som presenteras i Svenska Dagbladet. Orsaken är att moderaterna backar kraftigt.

Alliansen får i mätningen 47,7 procent, mot 51,6 förra veckan - medan regeringssidan får 47,4 procent, mot 44,5 procent förra veckan.

Det är främst moderaterna som tappat väljarstöd. Nedgången är 4,3 procentenheter till 24,3 procent.

Synnovate Temos undersökning, som presenteras i DN, visar på fortsatt knapp ledning för de borgerliga partierna. Alliansen leder med 49,8 procent, mot 46,3 för regeringssidan. Vid förra mätningen var ställningen 49,3 mot 46, procent.

Den tydligaste trenden i den här mätningen är att de tidigare rekordhöga siffrorna för andelen osäkra väljare vänder nedåt, skriver DN. Det är framför allt manliga väljare som bestämt sig i högre grad än tidigare.

Det är dragkampen om de osäkra väljarna som många räknat med ska avgöra valet.

Mätningen visar också att vänsterpartiets Lars Ohly åtminstone tillfälligt kan andas ut. Partiet får 4,8 procent i mätningen. Uppgången är dock inte statistiskt säkerställd."

Bifogat

• H[420]W[372]P[1,2,3,4,5,9,12]S[3]SD[2006-08-26]ED[2006-08-26]LB[false]RB[false]BC[0xffede4].png
    H[420]W[372]P[1,2,3,4,5,9,12]S[3]SD[2006-08-26]ED[2006-08-26]LB[false]RB[false]BC[0xffede4].png
    4.2 KB · Visningar: 25

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Maverick_ou812 skrev:
2411968 Tror du fått det hela lite om bakfoten... Saxat från di.se

"Kampen tätnar efter m-ras
2006-08-26: di.se
Striden om väljarna tätnar. Skillnaden mellan blocken är i princip utraderad efter ett ras för moderaterna, samtidigt som fler väljare bestämt sig.

Skillnaden mellan blocken kanske inte är så stor men skilnaden mellan regeringsalternativen är stor.
Allianspartierna mot socialdemokraterna.
I år gäller inte "en röst på S är en röst på VPK".
Både Persson och Kommunistpartiledaren har ju stängt dörren för ett sammarbete.

Gabor

Guest
Att rösta blankt eller inte rösta alls...

...är i praktiken en röst på sosse, vänster och miljöblocket.
Det är alltid ramaskrik på biltullar, sossebidrag å annat tjafs.

Blir det en borgerlig regering så får vi räkna med en hel del fördyringar i våran hobby. Men en hobby går inte att räkna i pengar :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Homo skrev:
2411884 ni är jävla stollar att rösta på M. kommer knappast gynna er om man säger så... and trust me i know..... enjoy maddafakkas. men gnäll för fan inte till mej när ni tycker graven ni grävt var för djup... för det lär ni tycka inom kort. pesronligen håller jag mej utanför v/h skiten.. ni kan säga att jag vet allt för väl.. but thats just me kuksugarsmileie: lr nåt. vafan ber ni om politiska åsikter får??? if u dont like em... i mean. har ni seriösa åsikter så finns det andra ställen
du måste gå till personangrepp för att försöka övertala andra? alltså inte vidare talförd. Det syns. Så vänligen, gå inte in i diskussion om du inte kan behålla högre nivå än sådär...

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
zykl0n skrev:
2411344 För någon månad sedan blev vi erbjudna gratisarbetare av ams.
Under 56 veckor kunde vi få några ams-arbetare hos oss utan att det kostade ett öre.

Så trollar man bort arbetslösa som man inte lyckas sjukpensionera. :argpådato
Precis det det handlar om!!
Sen är det lite panik just nu när det handlar om att frisera till siffrorna inför valdebatterna..

Återigen!!
Det som presenteras i valdebatterna är till stor del statistik och siffror.

Med hjälp av statistik kan du bevisa precis vad som helst..
( Jag vwet! Jag använder det själv )

Det är bara en fråga om att tolka ett resultat på ett sätt som passar dina argument.

Skall addera ytterligare en sån siffer jympa som kom från Stockholmsförsöket att mörka det verkliga resultatet.

Man talade om minskningen av trafiken i innerstan efter införandet av vägtullarna.

X% minskning på respektive genomfart.
Sen för oss som bor i stockholm vet att Essingeleden ( Som var befriad från avgift ) var i princip nordens längsta parkeringsplats på morgnar och kvällar.

Den procentuella ökningen där ville man inte presentera, så det mörkade man med att gömma sig bakom att den siffran inte var statistiskt fastställd..
( Snyggt :tummenupp )

Vidare då med präktiga S!!
Som först lurade skjortan av stockholmarna när det gällde vägtullar..
Sen kom underfund med under reans gång att det var en rätt ok intäkt i kassakistan.
Så man vände totalt.

Nu i September så skall det vara folkomröstning i frågan.
Då vägrar man låta medborgare i kranskommunerna att få vara med och rösta.
( Är det ett demokratiskt agerande?? )

Sen den kanske mest upprörande slutsatsen jag gjort..

Det talas här i tråden om att S värnar för låg och medelinkomsttagare..
Återigen Vägtullarna!!

Vem är det EGENTLIGEN som blir drabbad av avgifterna? Har ni funderat på det??

1. Höginkomsttagaren
Majoriteten av höginkomsttagarna har tjänstebil.
Tjänstebilsförare betalar inte avgift.
Det betalas av leasingbolagen, eftersom dom står som ägare av bilen.

2. Låg & Medel.
Kör med privatbil och belastas därmed direkt med kostnaderna för vägtullarna.

Så rent krasst, att fatta beslut på löften som ges i valrörelsen är som att torka sig i arselet med blött papper..
Det ser bra ut i handen, men när du använder det sen så får du skit på fingrarna i alla fall.. :D

Ni som tvekar!
Titta tillbaka!
Vad har S egentligen tillfört samhället?
Vilka resultat har man uppnått från förra valet?

Jag kan säga att jag röstade S i förra valet med skälet att jag ansåg Sverige behöva ha en stabil ledning som skulle ges möjlighet till långiktiga investeringar och åtgärder för landets bästa.

Med resultatet i hand!!
MAn lyckade inte med ett skit av det man sa man skulle genomföra..
Sen kanstar man en massa blå dunster i ögonen på folk i år.

S har till exempel insett i årets valdebatt att man har förlorta valet om de förvärvsarbetande.
Strategin i år om ni inte ser det mellan raderna är.
Pensionärer, Förstagångsväljare.. till viss del småbarns familjer.

Det finns inte ett vallöfte som riktar sig direkt mot förvärvsarbetarna i år..

Jösses!!
JAg kanske skall bli politiker... :D INTE!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sportarn skrev:
2411937 Men vilken trevlig människa. Du verkar ha sunda åsikter när du kommit hem från krogen.
Glöm inte regeln att inte skriva under alkoholpåverkan.

Jag hoppas innerligt att M vinner. Att vi klara oss så bra undan 1990 talskrisen är ju knappast på grund av sossarna, men det var p.g.a deras politik och tänkande som vi hamnade där. När vissa håller på o diskuterar hur bra sossarna har gjort det så kanske ni kan vrida tillbaks klockan till 70 och 80 talet och förklara hur sverige kan bli bättre genom att ge bidrag till företag och när pengarna börjar sina bara låna mer och mer och till slut ha västvärldens största lån. Över 75% av BNP!
Att sen påstå att M är enbart till för höginkomsttagare är ju något som min farsa fortfarande håller på o tror. Sossarna är och har alltid varit ett parti för de som vill göra det enkelt för sig. Vill man jobba och göra rätt för sig finns det enligt mitt tycke inget alternativ. Hade hela sverige tänkt som SH så hade Sverige varit långt före många andra länder. Men men det verkar som om folk bara ser för stunden och inte tänker på hur det skulle vara att få lite förändringar i samhället.
Tror inte att de som hänger på SH är av den grupp människor som verkligen förlitar sig på att samhället ska ta hand om dom. Jag hade socialbidrag lite efter skolan, men det var skämmigt. Man blir lat och girig efter mer pengar på enklast möjliga sätt. Det är mycket roligare att jobba och förtjäna sina pengar. Antingen tjänar man då mer eller mindre beroende på prestation. Jag ogillar skarpt att höra hur en del får 7-10k i månaden från akassa och bor så pass billigt att de ändå har lika mycket kvar som om de skulle heltidsjobba och bo aningen bättre. Det är ju helt fel! Vi måste få ner kostnaderna för företagare att anställa, få ut folket på arbetsmarknaden och sysselsätta dom. En ökad omsättning av pengar alltså = bättre ekonomi för sverige (så vitt jag vet).

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Swedie skrev:
2412035 Vi måste få ner kostnaderna för företagare att anställa, få ut folket på arbetsmarknaden och sysselsätta dom. En ökad omsättning av pengar alltså = bättre ekonomi för sverige (så vitt jag vet).
:tummenupp

Det är precis det allt handlar om..
Öka omsättningen av "riktiga pengar"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Snail_shell skrev:
2412053 :tummenupp

Det är precis det allt handlar om..
Öka omsättningen av "riktiga pengar"
ja, pengar som syns. Staten uppskattar ju att svartjobbande är skyhögt, men det är ju inte så konstigt när man på sätt och vis tvingar fram svartjobb. Det är billigare och enklare att fiffla ut pengar än att anställa någon en kort period och skatta bort typ 50% av lönen. Hjälper både arbetsgivare och arbetstagaren att ta det på sidan om... Vet inte exakt vilken politik som orsakat det, men kolla upp det och gå på det så tror jag vi kommer på rätt köl igen.

Men samtidigt har man rätt i att om skatten blir mindre, måste pengarna tillfälligt (tills det jämnat ut sig) komma in på något annat sätt... då genom avgifter och andra skatter. Det jämnar ut sig... och man är lika fattig efteråt ändå. Moment 22...

Fastighetsskatten är ju ett exempel... man kan inte bara ta bort den för att tro att allt blir bra. Det är en enorm kassako för staten. Istället kan man ju sätta att skattetak! Det skulle jag vara nöjd över. Max 5000 kr eller vad det sagts... det skulle duga för att man skulle oroa sig mindre. Men det märks oxå att även där gynnas höginkomsttagaren framför låginkomsttagaren. Men får jag vara rå och säga att en låginkomsttagare inte borde ha samma förmåner som en höginkomsttagare. Man kämpar igenom livet för att få bättre och bättre lön och levene... man borde inte straffas för det och skatta 50% på den bit av lönen som anses höginkomst. Löjligt...

man kan ju lätt se många fördelar och nackdelar i ALLT här i samhället... klaga går ju alltid.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Swedie skrev:
2412035 Tror inte att de som hänger på SH är av den grupp människor som verkligen förlJag ogillar skarpt att höra hur en del får 7-10k i månaden från akassa och bor så pass billigt att de ändå har lika mycket kvar som om de skulle heltidsjobba och bo aningen bättre. Det är ju helt fel!

Som sagt, när jag var arbetslös fick jag 10-11.000 i handen varje månad utan att lyfta ett finger. Motivationen till att ta ett jobb som skulle ge mig ett par hundralappar mer i månaden var ju knappast på topp, och arbetsförmedlingen var ju inte särskilt aktiva. Ett möte med handläggaren var annan månad eller så. Klart som fan det är fel, ställ lite krav för bövelen.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lugn skrev:
2411403 Varför inte lika lön för lika prestation istället? Att man råkar ha samma titel innebär ju inte att man tillför lika mycket. :confused:
:fakta Den som presterar, tillför mer, ska naturligtvis kunna premieras för detta. Oavsett kön, politisk/sexuellläggning, eller ras! T.o.m. om man kör HD :D !

Det handlar ju då så klart inte om rövslickeri, utan att det ska kännas värt att "prestera det lilla extra" på jobbet. En morot. De som INTE orkar jobba lite mer och mest går ditt för att lyfta lön, får nöja sig med kollektivavtalad lön...

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
UltraMarine skrev:
2411879
Övertramp? Vad tänker du på då - Blockad av företag som betalar 50kr i timmen och inte vill skriva på kollektivavtal?
Trackasserier av personer som inte vill bli medlemmar eller ställer sig bakom fackets värderingar, sist jag kollade var det inte olagligt att inte vara med i facket, men på ngt sätt har det blivit socialt accepterat och en norm att man skall bete sig illa mot 'svikarna'. Sprida lögner om förlorade rättigheter ifall man inte är med i facket (t ex att man skulle stå utan rättshjälp i en arbetsmarknadsdomstol). Bedriva valpropaganda på arbetsplatsen, ändåmålen helgar medlen så hellre ljuga och trackassera än att SAP 'går miste' om en röst (tänk vad praktiskt det skulle vara med en enpartistat). De fraktioner som man har lyckats förhandla fram 25k i månadslön till skall fortfarande hetsas till tanken om de är en utsatt och lågavlönad grupp. Lägger in motioner om att hantverkare som startar enskild firma skall tvångsanställa inom 5år, facket hävdar att de förlorar sin makt annars, den enda äganderätt man respekterar är sin egen.

För övrigt har jag en väldigt subjektiv bedömning att de som varit fackrepresentater från LO på arbetsplatser har oftast varit mer intresserade av att provocera och söka konflikt (både bland medlemmar och hos chefer) istället för ta vara på sina medlemmars intressen och rättigheter.

Så jag delar inte din tro att det är av gud givet att LO har rätt att bete sig hur som helst för att de bidrog med ngt fram till 1960 (då kvinnolönerna avskaffades). Fascism blir inte rätt bara för att det manifesteras 1:maj.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
kattcalle skrev:
2410319 Min utbildning är 4.5 år (5 år iom Bolognaprocessen). Jobb eller inte efter utbildningen är över - ekonomin måste ju gå ihop under studietiden, inte sant?

Jag förstår ändå inte att oron över nudlar i fyra år är större än oron över bidrag efter utbildningen. Frågan från mig var dessutom dåligt formulerad, jag syftar dels på arbetsmöjligheter efter utbildningen men också under. Det finns inte en högskolestudent som inte har tid att jobba vid sidan av, ändå är det så få som klagar på att det är så svårt att visstidsanställa t.ex.

I övrigt har jag faktiskt svårt med sympatin för studenter, Sverige är sannolikt ett av världens bästa länder att studera i men det är ändå ett fasligt gnäll. Man kan i och för sig inte rakt av jämföra sig med andra länder och deras studiesystem men så mycket som det satsas på att alla ska ha möjligheten att studera, och sedan sitter ändå (ofta svenska medelklassungar) folk och gnäller om ditten och datten.

Det är lite som om MUF skulle köra presskonferfens över hur dåligt utbud det är i Östermalmshallen samtidigt som det rapporteras om svältkatastrof på Afrikas horn, dvs inte trovärdigt.

För övrigt betyder inte avsaknaden av uppräknade bidrag att de är för låga, de kan lika bra varit för höga 1991.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Swedie skrev:
2412029 du måste gå till personangrepp för att försöka övertala andra? alltså inte vidare talförd. Det syns. Så vänligen, gå inte in i diskussion om du inte kan behålla högre nivå än sådär...

sorry politik och prat om politik lyckas alltid locka fram det sämsta hos mej, det går lätt överstyr. i just det här valet anser jag att det finns inga vinnare, bara förlorare, oss. tycker inte nåt av v/h partierna har nåt vettigt för sej längre. smutskastningskampanjer mm, man tror knappt det är sant. o nu ligger dom lika.. ja spännade blir det :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy