Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har själv ett microskopiskt företag på G + att jag umgås med många egna företagare-Som inte har RÅD att anställa folk, fast behovet finns, på grund att det kostar för mycket...

Och Facket:tomten haha, har nog samma erfarenhet som flera andra här när det gäller facket, Socialdemokratisk propaganda och folk som inte är allt för sugna på att arbeta... Jag löneförhandlar själv och är jävligt glad åt inviduell lönesättning!

"Ut med den fete in med den kala" säger jag:... Sen har allt redan sagts i tråden!

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
vx skrev:
2411165
Då får vi verkligen hoppas att du aldrig flyttar hem till Sverige.
Det låter ju jättefint att arbetsgivaren ska ordna en lokal "fackklubb" ellervad man nu skall kalla den.
Nej stanna du där du är, det låter som du passar alldeles utmärkt som Amerikan.

Du kan ge dig på att jag kommer till Sverige igen när det är dags att bilda familj. Oändlig föräldraledighet, skitbilliga dagisplatser, betalda universitetsutbildningar... :D

Under tiden behåller jag min rättighet som svensk medborgare att rösta i riksdagsvalet så att inte skutan går under. Dessutom tillåter Sverige numera dubbla medborgarskap så jag kan i praktiken fortsätta att rösta i svenska val i evighet amen, även som amerikansk medborgare. Gött system! :tummenupp

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Kongo skrev:
2411243 Har själv ett microskopiskt företag på G + att jag umgås med många egna företagare-Som inte har RÅD att anställa folk, fast behovet finns, på grund att det kostar för mycket...

Och Facket:tomten haha, har nog samma erfarenhet som flera andra här när det gäller facket, Socialdemokratisk propaganda och folk som inte är allt för sugna på att arbeta... Jag löneförhandlar själv och är jävligt glad åt inviduell lönesättning!

"Ut med den fete in med den kala" säger jag:... Sen har allt redan sagts i tråden!
Men va fan har dom inte råd skall dom inte anställa folk.
Du e så jävla redig och löneförhandlar själv, men dom som inte kan snacka så bra som dej skall dom va utan lön då? Individuell lön är skit, lika lön för lika arbete ingen rövslickarmentalitet.
Svenska småföretagare har dom lägsta lönerna men den högsta levnadsstandarden, undrar vad det kan komma sig?

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Kongo skrev:
2411243 Har själv ett microskopiskt företag på G + att jag umgås med många egna företagare-Som inte har RÅD att anställa folk, fast behovet finns, på grund att det kostar för mycket...

Du skulle kunna vara en av "dom där" jag råkar ut för lite då och då - såna som tror att de minnsan är duktigare och bättre än andra fast det ligger bara i en skev egenuppfattning av verkligheten.

Fackförbund och "Socialdemokratiska arbetarpartiet" uppstod av samma orsak under en tid då arbetare jobbade på lördagar, hade låg lön, inga semestrar och inte hade tillgång till sjukvård.
Det finns alltså en historisk koppling mellan Parti och LO-fack.

Säga vad man vill om sossar men vem vill jobba på lördagar, ha löneavdrag när man ligger däckad i flunsa, LÅG LÖN och ingen semester???

Lycka till med företagandet för går det åt skogen så är det naturligtvis inte ditt fel utan sossarnas.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Snail_shell skrev:
2410992 Men vad är det för arbeten???
Arbeten som finansieras med skattemedel.
Arbeten som bygger på att företagen erbjuds generösa bidrag för att "underhålla" ungomar utan arbete..
När bidragen dras in backar företagen undan, med skälet att man inte har råd...

För någon månad sedan blev vi erbjudna gratisarbetare av ams.
Under 56 veckor kunde vi få några ams-arbetare hos oss utan att det kostade ett öre.

Så trollar man bort arbetslösa som man inte lyckas sjukpensionera. :argpådato

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Lugn skrev:
2411303 Du kan ge dig på att jag kommer till Sverige igen när det är dags att bilda familj. Oändlig föräldraledighet, skitbilliga dagisplatser, betalda universitetsutbildningar... :D

Under tiden behåller jag min rättighet som svensk medborgare att rösta i riksdagsvalet så att inte skutan går under. Dessutom tillåter Sverige numera dubbla medborgarskap så jag kan i praktiken fortsätta att rösta i svenska val i evighet amen, även som amerikansk medborgare. Gött system! :tummenupp

Du glömmer att Borgarna kommer att skrota det systemet, så du får nog tänka om och rösta riktigt om du vill ha allt det där.:D

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
2411343
Säga vad man vill om sossar men vem vill jobba på lördagar, ha löneavdrag när man ligger däckad i flunsa, LÅG LÖN och ingen semester???

Då var då och nu är nu.
Inte kör du vidare på ettan bara för att det gick bra att starta på den växeln?

Dags att lägga i tvåan tycker jag!

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
zykl0n skrev:
2411344 För någon månad sedan blev vi erbjudna gratisarbetare av ams.
Under 56 veckor kunde vi få några ams-arbetare hos oss utan att det kostade ett öre.

Så trollar man bort arbetslösa som man inte lyckas sjukpensionera. :argpådato

Så lägligt, i valtider och allt. Tänk om de nu bara kunde använda sig av samma beräkningsmetoder som övriga Europa för att få reda på hur hög den VERKLIGA arbetslösheten är, istället för den friserade varianten, som passar Partiets förvrängda sanningar.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
UltraMarine skrev:
2411343

Haha, kvällens roligaste inlägg. "Låg lön"? Har du sett på lönespecen någon gång vad som blir kvar när ditt parti tagit sin del? Kollat vad du betalar i moms & övrig skatt till samhället? Är vi uppe i runt 70% nu? Grabben, kom in i verkligheten; sossarna har INTE bidragit till din imaginära bild av verkligheten.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
vx skrev:
2411335 Individuell lön är skit, lika lön för lika arbete ingen rövslickarmentalitet.

Varför inte lika lön för lika prestation istället? Att man råkar ha samma titel innebär ju inte att man tillför lika mycket. :confused:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Lugn skrev:
2411403 Varför inte lika lön för lika prestation istället? Att man råkar ha samma titel innebär ju inte att man tillför lika mycket. :confused:

Vad konstigt....det blev tyst på Vx när jag svarade på inlägget om de som gärna sjukskrev sig när det kärvar till sig på jobbet.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
vx skrev:
2411138 HAR DU EN LÖN PÅ 17500:- OCH RÖSTAR PÅ HÖGERN? DU MÅSTE VARA DUM, ELLER.
MEN DU HAR GÅTT PÅ HÖGERNS PROPAGANDA SER JAG. MYCKET MÄRKLIGT.

Med denna debattteknik från högersidan så är väl maktskiftet i princip klart.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
vx skrev:
2411335 Men va fan har dom inte råd skall dom inte anställa folk.
Du e så jävla redig och löneförhandlar själv, men dom som inte kan snacka så bra som dej skall dom va utan lön då? Individuell lön är skit, lika lön för lika arbete ingen rövslickarmentalitet.
Svenska småföretagare har dom lägsta lönerna men den högsta levnadsstandarden, undrar vad det kan komma sig?

Kanske för att de slitar arslet av medans du, på dina fria helgdagar, kan sitta i din soffa och dricka pilsner medans de måste arbeta. Har föräldrar som är småföretagare och de jobbar ca 12 timmar om dagen, 7 dagar i veckan. Och grädden på moset är att de båda har råkat ut för en bilolycka för 18 år sedan och min mor har en whiplashskada och min far har trasiga leder. Så kom för fan inte och säg att företagare seglar på lättjans våg.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vx skrev:
2411353 ..bla bla.. kommunistiskt mumbo jumbo.. bla..bla

Du har nog läst för många skräckhistorier om högerspöken tror jag.

Vi lär i alla fall få se hur det går för "högern" vid makten.

Opinionsundersökningarna jämför ju just nu blocken och då är det ganska jämt.
Nu ska det ju mycket till om vi får ytterligare en vänsterkartell med kommunister och miljötalibanerna verkar ju åka ur riksdagen helt.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
vx skrev:
2411080 För du tror väl inte att Sverige hade sett ut som dag om Högern hade styrt det här landet lika länge som sossarna.

Nej just det, förhoppningsvis hade det sett anorlunda ut. Sossarna har haft makten i, är det sextio- sjuttio år nu, med några få undantag. Det vi har i dag har de skapat.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
t-rex skrev:
2411462 Med denna debattteknik från högersidan så är väl maktskiftet i princip klart.

Antar att du menade vänstersidan? Eller har du sett någon högerpropaganda från Vx som jag missat? :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Skalman skrev:
2411570 Antar att du menade vänstersidan? Eller har du sett någon högerpropaganda från Vx som jag missat? :D

Det är sent. Jag skall gå och lägga mig. Jag blev bländad av retoriken och... ehhh.. de stora bokstäverna. :rodnar

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
t-rex skrev:
2411575 Det är sent. Jag skall gå och lägga mig. Jag blev bländad av retoriken och... ehhh.. de stora bokstäverna. :rodnar

Jo, jag förstår att det är lätt att bli för lyrisk över dylika argument som exempelvis "du måste vara dum, eller" när den man debatterar med har en annan åsikt än ens egen.

nattinatti :pannkyss

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
jag skulle villa ha ett parti som gör något åt sverige istället typ: Alla som kan arbeta ska göra det annars så blir det tvångsarbete i lappland, lås in alla brottslingar (dom som har gjort grova brott då) i en cell med bara en brits i, sen höjda fängelsestraff, en som blir dömd för mord eller våldtäkt för andra gången ska avrättas i elektriska stolen samma dag som den döms (men undantag ska finnas). Det ska finnas mer företag i sverige osv

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
UltraMarine skrev:
2411343
Fackförbund och "Socialdemokratiska arbetarpartiet" uppstod av samma orsak under en tid då arbetare jobbade på lördagar, hade låg lön, inga semestrar och inte hade tillgång till sjukvård.
Det finns alltså en historisk koppling mellan Parti och LO-fack.

Borde det inte handla mer om vad SAP och LO gör istället för vad de gjort. Eller får man frisedel till vilka övertramp som helst bara man har historiska meriter?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy