Rimligt pris på R6/R1?

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Nästa år så
Är på jakt efter en äldre R6a, men förstår inte de priser som begärs för dessa 8-10 år gamla hojarna. Jag hade själv en -00a som jag sålde sommaren -02. Den var i normalt skick med lite extrautrustning såsom slipon, jag fick 57' för den. Hur kan man begära 40-50' för samma hoj idag, sju(!) år senare?
Eller är det så att de som ligger ute för dessa priser är blocketvärmare och inte blir sålda? Man får jag en fin -06a för 60'.
Hjälp mig hitta en rimligt fin R6a (lr R1a) från millenieskiftet eller strax därefter för max 35' och du har en ytterliggare en hojkompis :krama
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Gratis att försäkra är en anledning att de ligger kvar i pris. Sen att de är riktigt underhållande att köra inte någon perfekt hoj som tackar och bugar när den blir våldtagen.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Här har du nog en vinnare, rätta färgerna och allt.

http://www.blocket.se/helsingborg/R1_24666688.htm?ca=23_11&w=1

Kan nog inte bli bättre än så prismässigt. Sen är det väl en fråga om vilket skick den är i.

Att det är en jubileums-modell är visserligen en ren lögn, för någon sådan fanns inte 2001. Däremot är den lackad ungefär likadant som en specialversion som såldes för ett par år sedan.

Priset ser helt OK ut, bara den är i hyfsat skick.
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Begpriser

Vänta bara,2010 års modell av R1 kostar 170 loppor och R6 135.000
detta kommer att höja beg.priserna,så pruta och köp nu för billigare än så här blir det inte.:gnissla
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Låg ju två st r6 ute förut för 26k, ena var en 01 och andra en 99 har jag för mig.
 

Andre001

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -02
Jag köpte min förra veckan r6-02 fick ge 35 k för den bara 1200 mil och väldigt bra skick, tycker jag gjorde ett kap iallafall om man jämför alla andra som ligger ute :S
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Här har du nog en vinnare, rätta färgerna och allt.

http://www.blocket.se/helsingborg/R1_24666688.htm?ca=23_11&w=1

Kan nog inte bli bättre än så prismässigt. Sen är det väl en fråga om vilket skick den är i.

Fy f-n! Kolla in drivpaketet, ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt.

Att inte ens kosta på sig en ordentlig rengöring av drivpaketet inför en försäljning återspeglar endast den personens syn på att sköta sakerna.

Dessutom var de replika-kåporna av 2006 års jubileumsmodell riktigt dåliga.
Kolla te x in vad feta stripsen på bakkåpan är.:näsblod

Ska vi slå vad om 25 ägare, import & ingen servicebok?
Den skulle jag inte bjuda 20k för ens.

Till trådskaparen så kan jag bara säga att om de exemplar du hittar för 40k har servicebok, få ägare, problemfria & välskötta med avseende på växellåda, lack & drivpaket så vill jag påstå att det är en ganska bra prisbild.

Begagnatmarknaden kommer att få en liten ökning i priser tack vare uppdrivna nypriser på hojar till följd av en dyr Yen.

Som exempel kan jag passa på att fråga "pöbeln" vad min R6 -00 är vär i era ögon. Nu är den inte till salu, men jag har min prisbild klar så det kan vara kul att se vad marknaden säger.

Jag har haft den sedan Maj 2000 då jag köpte den helt ny.

* Full servicebok.
* Enda ägaren.
* 2450 ärliga mil. (Har / har haft flera hojar därav få mil).
* Nyservad.
* Ej bankörd.
* Aldrig bakhjulskörd (ärligt).
* Alltid förvarad i varmgarage.
* Alltid förvarad inomhus = ingen oxidering av aluminium eller ful i lacken.
* Aldrig lagd.
* Akrapovic titanium Slip-on samt orginalljuddämpare i nyskick.
* Infällda miniblinkers i fram samt orginal.
* Integrerade blinkers i baklampan samt orginal.
* Double Bubble kåpglas samt orginal.

"Maskinpärm" med samtliga servicekvitton, ägarhandbok, servicehäfte, besiktningsprotokoll samt antal körda mil per säsong ingår.

Kortet är från Gotland förra året då vi var där på semester så ha överseende med att den är smutsig på bilden :)
 

Bifogat

  • R6.jpg
    R6.jpg
    267.2 KB · Visningar: 381

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Nästa år så
Jag köpte min förra veckan r6-02 fick ge 35 k för den bara 1200 mil och väldigt bra skick, tycker jag gjorde ett kap iallafall om man jämför alla andra som ligger ute :S

Ja det var något sådant jag också tänkt mig. Hittade du den på blocket? Vettitusan vart jag ska leta efter annonser, blocket och här känns som de två som gäller. Finns ju annonser i tidningar också iofs, men orka bläddra.

Om yenen stärks så drastiskt mot kronan är det ju bara att vända sig till märken som inte är japanesiska (för euron har ju inte gått upp). Pissvaluta och skitriksbank.

Apropå annonsen som tipsas om. Fel färg och uppenbart risig, går bort mao.

Min slutsats av denna tråd att jag bör kunna hitta en någorlunda risig/fin R6a för 30-35 kkr alternativ en finfin för strax under 40 kkr. Har ju tänkt lära mig uiiila och branta stoppies och räknar med att jag kommer tappa den någon gång så om den redan är halvfördärvad gör det ju inte så mkt, så länge det märks på prislappen föstås.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
I slutändan är det marknaden som bestämmer, men jag skulle värdera en motorcykel med sådan historik högre om jag var ute efter en R6 från 2000. Det lär inte finnas många med så få ägare och dokumenterad servicehistorik. Jag tror att det är värt att betala för skick och ägare samt service historik.

F
Jag har haft den sedan Maj 2000 då jag köpte den helt ny.

* Full servicebok.
* Enda ägaren.
* 2450 ärliga mil. (Har / har haft flera hojar därav få mil).
* Nyservad.
* Ej bankörd.
* Aldrig bakhjulskörd (ärligt).
* Alltid förvarad i varmgarage.
* Alltid förvarad inomhus = ingen oxidering av aluminium eller ful i lacken.
* Aldrig lagd.
* Akrapovic titanium Slip-on samt orginalljuddämpare i nyskick.
* Infällda miniblinkers i fram samt orginal.
* Integrerade blinkers i baklampan samt orginal.
* Double Bubble kåpglas samt orginal.

"Maskinpärm" med samtliga servicekvitton, ägarhandbok, servicehäfte, besiktningsprotokoll samt antal körda mil per säsong ingår.

Kortet är från Gotland förra året då vi var där på semester så ha överseende med att den är smutsig på bilden :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fy f-n! Kolla in drivpaketet, ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt.

Att inte ens kosta på sig en ordentlig rengöring av drivpaketet inför en försäljning återspeglar endast den personens syn på att sköta sakerna.

Dessutom var de replika-kåporna av 2006 års jubileumsmodell riktigt dåliga.
Kolla te x in vad feta stripsen på bakkåpan är.:näsblod

Ska vi slå vad om 25 ägare, import & ingen servicebok?
Den skulle jag inte bjuda 20k för ens.

Till trådskaparen så kan jag bara säga att om de exemplar du hittar för 40k har servicebok, få ägare, problemfria & välskötta med avseende på växellåda, lack & drivpaket så vill jag påstå att det är en ganska bra prisbild.

Begagnatmarknaden kommer att få en liten ökning i priser tack vare uppdrivna nypriser på hojar till följd av en dyr Yen.

Som exempel kan jag passa på att fråga "pöbeln" vad min R6 -00 är vär i era ögon. Nu är den inte till salu, men jag har min prisbild klar så det kan vara kul att se vad marknaden säger.

Jag har haft den sedan Maj 2000 då jag köpte den helt ny.

* Full servicebok.
* Enda ägaren.
* 2450 ärliga mil. (Har / har haft flera hojar därav få mil).
* Nyservad.
* Ej bankörd.
* Aldrig bakhjulskörd (ärligt).
* Alltid förvarad i varmgarage.
* Alltid förvarad inomhus = ingen oxidering av aluminium eller ful i lacken.
* Aldrig lagd.
* Akrapovic titanium Slip-on samt orginalljuddämpare i nyskick.
* Infällda miniblinkers i fram samt orginal.
* Integrerade blinkers i baklampan samt orginal.
* Double Bubble kåpglas samt orginal.

"Maskinpärm" med samtliga servicekvitton, ägarhandbok, servicehäfte, besiktningsprotokoll samt antal körda mil per säsong ingår.

Kortet är från Gotland förra året då vi var där på semester så ha överseende med att den är smutsig på bilden :)


ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt på hur smutsig den är. Den där får du inte ens 20k för.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt på hur smutsig den är. Den där får du inte ens 20k för.

Mja, manikyren på naglarna indikerar ju stor personlig nogrannhet men å andra sidan indikerar kroppsformen bristande disciplin.
Svårt att säga...23000kr ungefär, kanske 25 om drivpaketet är rengjort med tandborste och tre kilo avbantat i löpspåret på hösten.
 

Andre001

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -02
Ja det var något sådant jag också tänkt mig. Hittade du den på blocket? Vettitusan vart jag ska leta efter annonser, blocket och här känns som de två som gäller. Finns ju annonser i tidningar också iofs, men orka bläddra.

Om yenen stärks så drastiskt mot kronan är det ju bara att vända sig till märken som inte är japanesiska (för euron har ju inte gått upp). Pissvaluta och skitriksbank.

Apropå annonsen som tipsas om. Fel färg och uppenbart risig, går bort mao.

Min slutsats av denna tråd att jag bör kunna hitta en någorlunda risig/fin R6a för 30-35 kkr alternativ en finfin för strax under 40 kkr. Har ju tänkt lära mig uiiila och branta stoppies och räknar med att jag kommer tappa den någon gång så om den redan är halvfördärvad gör det ju inte så mkt, så länge det märks på prislappen föstås.

Jo jag hittade den på blocket prutade ner den från 40k till 35k. Bara fortsätt kolla på blocket varje dag det lär ju komma ut något bra nån gång.Tänk på att R6an är den dyraste 600cc att försäkra med. Finns ju alltid lite sjyssta CBRs eller ninjas man kan kolla på med :)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Fy f-n! Kolla in drivpaketet, ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt.

Att inte ens kosta på sig en ordentlig rengöring av drivpaketet inför en försäljning återspeglar endast den personens syn på att sköta sakerna.

Dessutom var de replika-kåporna av 2006 års jubileumsmodell riktigt dåliga.
Kolla te x in vad feta stripsen på bakkåpan är.:näsblod

Ska vi slå vad om 25 ägare, import & ingen servicebok?
Den skulle jag inte bjuda 20k för ens.

Till trådskaparen så kan jag bara säga att om de exemplar du hittar för 40k har servicebok, få ägare, problemfria & välskötta med avseende på växellåda, lack & drivpaket så vill jag påstå att det är en ganska bra prisbild.

Begagnatmarknaden kommer att få en liten ökning i priser tack vare uppdrivna nypriser på hojar till följd av en dyr Yen.

Som exempel kan jag passa på att fråga "pöbeln" vad min R6 -00 är vär i era ögon. Nu är den inte till salu, men jag har min prisbild klar så det kan vara kul att se vad marknaden säger.

Jag har haft den sedan Maj 2000 då jag köpte den helt ny.

* Full servicebok.
* Enda ägaren.
* 2450 ärliga mil. (Har / har haft flera hojar därav få mil).
* Nyservad.
* Ej bankörd.
* Aldrig bakhjulskörd (ärligt).
* Alltid förvarad i varmgarage.
* Alltid förvarad inomhus = ingen oxidering av aluminium eller ful i lacken.
* Aldrig lagd.
* Akrapovic titanium Slip-on samt orginalljuddämpare i nyskick.
* Infällda miniblinkers i fram samt orginal.
* Integrerade blinkers i baklampan samt orginal.
* Double Bubble kåpglas samt orginal.

"Maskinpärm" med samtliga servicekvitton, ägarhandbok, servicehäfte, besiktningsprotokoll samt antal körda mil per säsong ingår.

Kortet är från Gotland förra året då vi var där på semester så ha överseende med att den är smutsig på bilden :)

Då jag har frågat dig en del om hojjar så vet jag att du kan mycket och är skötsam med dina hojjar. Med tanke på vad folk vill ha för sina r1/r6:eek:r så kan du säkert få ca 45 k för den, men jag tycker att den är värd 40 k beroende på att den är nästan 10 år.

Jag köpte min R1:a -02 för 46 k, mil 3000, fullservad, sv-såld, köpt hos försäljare + lite lull-lull. Den enda nackdelen med den är att den har haft 7 ägare innan, iof 3 st ägare har varit firmor. Men med tanke på att den är i väldigt fint skick så slog jag till. Jag tror inte jag gjorde en dålig affär iaf.
 
Last edited:

Andre001

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -02
mja, manikyren på naglarna indikerar ju stor personlig nogrannhet men å andra sidan indikerar kroppsformen bristande disciplin.
Svårt att säga...23000kr ungefär, kanske 25 om drivpaketet är rengjort med tandborste och tre kilo avbantat i löpspåret på hösten.

hahaha
 

Craphound

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Ullared
Hoj
R1 2007
R6 kul hoj

Jag har en R6 99 till salu, den är besiktigad billigt försäkring 400 mån avställningsbar den är utrustad med hel system , racing växlad styrdämpare hojen var inlämnad hos rikard engineering ställt in förgasare osv .Det följe med extra fälg med regndäck origonal avgassystem 2 extra bak kuts racing kåpa 3st kartong med extra drev och motor delar allt för 28000:-
 

Invalido

Guest
Fy f-n! Kolla in drivpaketet, ingen vidare skötsam person som äger den hojen det syns direkt.

Att inte ens kosta på sig en ordentlig rengöring av drivpaketet inför en försäljning återspeglar endast den personens syn på att sköta sakerna.

Dessutom var de replika-kåporna av 2006 års jubileumsmodell riktigt dåliga.
Kolla te x in vad feta stripsen på bakkåpan är.:näsblod

Ska vi slå vad om 25 ägare, import & ingen servicebok?
Den skulle jag inte bjuda 20k för ens.

Till trådskaparen så kan jag bara säga att om de exemplar du hittar för 40k har servicebok, få ägare, problemfria & välskötta med avseende på växellåda, lack & drivpaket så vill jag påstå att det är en ganska bra prisbild.

Begagnatmarknaden kommer att få en liten ökning i priser tack vare uppdrivna nypriser på hojar till följd av en dyr Yen.

Som exempel kan jag passa på att fråga "pöbeln" vad min R6 -00 är vär i era ögon. Nu är den inte till salu, men jag har min prisbild klar så det kan vara kul att se vad marknaden säger.

Jag har haft den sedan Maj 2000 då jag köpte den helt ny.

* Full servicebok.
* Enda ägaren.
* 2450 ärliga mil. (Har / har haft flera hojar därav få mil).
* Nyservad.
* Ej bankörd.
* Aldrig bakhjulskörd (ärligt).
* Alltid förvarad i varmgarage.
* Alltid förvarad inomhus = ingen oxidering av aluminium eller ful i lacken.
* Aldrig lagd.
* Akrapovic titanium Slip-on samt orginalljuddämpare i nyskick.
* Infällda miniblinkers i fram samt orginal.
* Integrerade blinkers i baklampan samt orginal.
* Double Bubble kåpglas samt orginal.

"Maskinpärm" med samtliga servicekvitton, ägarhandbok, servicehäfte, besiktningsprotokoll samt antal körda mil per säsong ingår.

Kortet är från Gotland förra året då vi var där på semester så ha överseende med att den är smutsig på bilden :)

ojojojojo ! säger oj oj!
detta var inte bra!
det är en försynt kille som haft den där o kört sparsamt!
finns stor risk för torkade bustningar o packningar ajaaj kan bli dyrt.
igensotat avgassytem.
gnedigt o gnedigt så den saknar säkert klarlack med!
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
ojojojojo ! säger oj oj!
detta var inte bra!
det är en försynt kille som haft den där o kört sparsamt!
finns stor risk för torkade bustningar o packningar ajaaj kan bli dyrt.
igen sotat avgassytem.
gnedigt o gnedigt så den saknar säkert klarlack med!

igen sotat?
 

Invalido

Guest
:7peta:kiss

Då jag har frågat dig en del om hojjar så vet jag att du kan mycket och är skötsam med dina hojjar. Med tanke på vad folk vill ha för sina r1/r6:eek:r så kan du säkert få ca 45 k för den, men jag tycker att den är värd 40 k beroende på att den är nästan 10 år.

Jag köpte min R1:a -02 för 46 k, mil 3000, fullservad, sv-såld, köpt hos försäljare + lite lull-lull. Den enda nack delen med den är att den har haft 7 ägare innan, iof 3 st ägare har varit firmor. Men med tanke på att den är i väldigt fint skick så slog jag till. Jag tror inte jag gjorde en dålig affär iaf.

nack delen?:D
 
Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Har aldrig fattat varför det är en brist att en hoj haft många ägare?

Man är ju alltid som noggrannast med en hoj när man precis köpt den, sen efter några år så orkar man inte hålla efter den på samma sätt?

Jag själv är superpedant med mina saker men jag är absolut inte rädd för att köpa importhojar utan servicebok med många ägare, det spelar ju ingen roll i hela världen så länge hojen är fin?

Enligt mig så borde en sån sak bara göra skillnad på någon tusenlapp om hojarna är i samma skick, men många verkar tro att deras hoj är värd 20.000:- mer än alla andras bara för att den har få ägare/är svensksåld.
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top