Ris till Racingworld

Kneedrag

Guest
jag såg däcken

Jag såg båda däcken (det som Peter bytte till och fick gödkänt och det som satt på som RW sa var "dåligt") och ärligt talat var det ingen skillnad om man jämför däcken. De såg exat likadana ut . Lika mycket gummi kvar, tycker jag. Därför förstår jag Peter R1:s kritik och jag stöder den.

Banarrangören kollar ju hojarna innan man åker ut på bana så har det varit på alla bankörningar jag varit på. Men tydligen gör inte racingworld så.

Och ja om Peter fått pengarana tillbaka (när han bad om det eftersom han inte fick köra med det "dåliga"däcket så tror jag inte att han skulle vara missnöjd tvärtom. Peter var ju reserv så platsen skulle varit tom ändå.
Men Banarragören verkar penga kåt och vet någ inte vad service eller godwill är för nått.
Sen att det står i regler som RW skrivit att man inte får pengarna tillbaka ja då får de RW stå ut med att folk som är missnöjda kommer snacka om det här på öppna forum ,med andra hojåkare osv.




Till puckot vill jag bara säga . Självklart ser jag och Peter när ett däck är utslitet. Det däcket had minst klarat en bankörning och en del till efter det. Du var inte där på bankörningen (varför öppnar du munnen på nått du inte vet) .
Och varför blandar du in samåkningar ?det här handlar om ris mot racingworld. Två helt olika saker.


Edit. Chili och Pucko jag läser era inlägg reflektare om ni har rätt och jag håller med eller inte . Och jag håller inte med er. Folk tänker och tycker olika
man måste acceptera det .Man kan inte få alla att tycka likadant hur mycket man än tjatar. Respektera det.

Gixxertina
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Slappa skrev:
2571830 Varför skulle inte de kunna ha nåt med vurpan att göra? Kalla slicks, mycket nedlägg=släpp

Skulle mycket väl kunna vara så eller?
FB verkar i alla fall inte anse att det var vad som hände, och eftersom de dels har mer info än jag från vittnen och inblandade, och dels hade tjänat en massa pengar på att skylla på däcket så håller jag det för otroligt det skulle vara orsaken.

Givetvis kan FB ha fel, och vill man inte utsätta sig för deras bedömningar så är det mycket enkelt. Åk inte på körningar där trafikförsäkring krävs.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
GixxerTina skrev:
2574394 Folk tänker och tycker olika
man måste acceptera det .Man kan inte få alla att tycka likadant hur mycket man än tjatar. Respektera det.

Hmm... och tycker man annorlunda än dig och Peter R1 så sätter man tydligen "kniven i ryggen" på er...

I hela tråden kan man läsa om olika åsikter och synvinklar på "riset" som ges till Racingworld. Jag undrade vad som var galet och på det svaret gav jag sedan min åsikt. Tanken har aldrig varit att få Peter att ångra eller ta tillbaka sitt ris till nämnda arrangör.

Jag respetekrar helt och hållet er åsikt, respeketera då min. Enligt mina erfarenheter är Racingworlds bandagar välplanerade och utförs på ett mycket proffsigt sätt. Visst är det tråkigt att de inte kom översens om däckfrågan. Det tipset jag alltid fått är att komma med fräscha däck till banåkningarna.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Däcken lär ju knappast varit kalla i alla fall... Körde samma grupp och marksynade på samma varv, och jag la min för att däcken blivit för varma.
 

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Kinnekulle
Hoj
-
Wheeliegirl skrev:
2545171 Vad jag undrar är, finns det ens plats att försöka köra om på insidan??
Står det inte en bropelare där?
Måste vart en väldigt tight omkörning isåfall....:va


lite sent ute kanske..
 

Bifogat

  • tw1.jpg
    tw1.jpg
    111.9 KB · Visningar: 200
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top