Att jag vill ha en Suzuki GSX-R 1000 är jag inte osäker på, men att jag fokuserar på rätt grejer i trafiken och kan luta mig tillbaks på ett stort trafikkunnande för att kompensera för de annars särskilt höga riskerna med att åka på just en GSX-R 1000, där känner jag av en viss osäkerhet. Så jag behöver därför samla in så mycket information som möjligt om riskhantering i trafiken före jag börjar åka, både för mig själv och mina medtrafikanter.
Det bor en liten fartdåre i mig, men jag behöver distantiera mig till det och få en vettig verklighetsuppfattning om vad det handlar om när jag nu väljer att bli förare av tung sporthoj. Att välja just en GSX-R 1000 hoj har krävt en hel del funderingar, det har inte varit ett lätt beslut. Men när man är mogen ska man alltid fatta det beslut som känns bäst innerst inne och ärligt talat tror jag inte att jag hade haft möjlighet att köpa en sån hoj om jag inte levt utifrån den inställningen annars också.
Tack iallafall för tipset, men valet av hoj är redan gjort, nu gäller det bara att anpassa sig och göra det som krävs för att beslutet ska visa sig vara bra.