Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar att hata.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Här är den äntligen, tråden vi kan tjafsa i resten av vintern!

Jag kan börja med mina minst favoritiga företeelser:

Emilio Alzamora. Vilken ickemästare. Original-chupachupskillen. Vann 125-VM 1999 utan att vinna ett enda race. Placeringarna var 2-3-3-3-6-2-4-3-2-6-4-2-15-DNF-3-2, vilket väl iofs är en jämn, hög standard MEN ÄNDÅÅ!
Den där jävla klubban i munnen på pallen var också irriterande. :mad:

Chris Vermeulen. Valde Suzuki istället för Honda. Nu på väg till Kawasaki i WSB. Är han den enda i världen som inte kollar på roadracing på TV?

Kawasaki. Urgh. Deras första försök till MotoGP-räser såg ut att vara inspirerad av lego. Funkade väl inget vidare heller. Hundra felsatsningar senare (förare, screamermotor bl. a.) reducerades de till ett outsiderteam som bara är intressant ur ett underdogperspektiv.

Suzuki. Hur misslyckas man år efter år efter år? Bautista har en jobbig tid framför sig och hamnar väl i supersport eller nåt nationellt mästerskap efter detta.

Nu kan ni fylla på så tjafsar vi sen! :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Allt som har med Kawasaki att göra, jag tål helt enkelt inte den gröna färgen. Hojarna går som fan men verkar ändå inte kunna prestera.

Amerikanska RR förare som börjar och avslutar varje mening med "you know"

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Pedrosa, han verkar vara så grymt sur hela tiden, och han snuvade han ju nästan Hayden på hans titel genom att köra omkull både sig själv och honom på Estoril för tre år sen. Sen är han så grymt liten. Man vill liksom... trampa ner honom i nåt hål..:gnissla

Gillar inte Bautista heller. Skyller på Simoncelli på Mugello. Ren race incident. Han får skylla sig själv om man ligger framför världens grymmaste och totalt uberbästa förare, efter Rossi.:Bugar

Johan!

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Nada
Criville åkte bara snålskjuss på Doohan och det räckte till en 500 titel.

Kurtis Roberts den sämsta 250 och motogp föraren Någonsin.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gibernaus ”come back” i MotoGP måste vara ett rekordfiasko i GP-sammanhang och fick mig att omvärdera honom rejält. Hade förhoppningar om att få se honom störa ordningen bland Pedrosa, Stoner, Lorenzo och Rossi. Så blev det inte riktigt...

Placeringar: 13, DNF, 11, 15, 13, DNF
Totalt poäng: 12

Det räckte för huvudsponsorn som lät meddela att man drog sig ur med omedelbar verkan.

”...it was a big gamble, but the project was reaching higher and higher goals with the passing of each race.”

:skrattaåt

Bifogat

• gibernau_mundial2009.jpg
    gibernau_mundial2009.jpg
    39 KB · Visningar: 111
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ducati, ett skitmärke som lurar skjortan av folk med en undermålig kvalité och lite effekt. Ska vara annorlunda bara för att de kan, lite som tonårstjejer som helt plötsligt färgar håret svart och sätter upp planscher på Marilyn Manson. De lyckas bara när de får ha mer kubik än värsta konkurrenterna eller när de väljer bort den sketna twin-konfigurationen. Fy fan :mad:

Max Biaggi, en skallig föredetting (känns bekant...:va) som fortfarande är en looser trots 4 titlar i någon av supportklasserna och hårtransplantationer. En sån där som inte vågade gå till sandlådan om inte mamma var med, annars väntade han tills de stora pojkarna gått hem. Fy fan :mad:

Dani Pedrosa, aka Dvärg Torpeden från Sevilla, en tvåpannkor hög primadonna som aldrig kommer att vinna någon titel värd namnet. Hundra spänn på att han frågar pappa Puig om lov innan han går och skiter. Fy fan :mad:

Nori Haga, mannen vars bild borde visas i alla uppslagsverk när man beskriver den ständiga tvåan. Karln har harvat i WSBK i över 10 år och oavsett bra eller dåligt material vinner han aldrig. Torpederar vem som helst när andan faller på. Fy fan :mad:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Eeh, Doohan körde inte året som Criville blev världsmästare.

Fail. :7peta

Well... jo. Två race. Det var på Jerez 1999 som Doohan smackade in i reklamtavlorna på baksidan av läktaren i kurva 3 och lämnade 500 i en ambulans.

Edit: Till 2000 tappade förvisso Criville riktningen på utvecklandet av NSR500 och titeln trillade i famnen på Kenny JR och Suzuki.

Edit igen: Man kan ju spekulera i om ankomsten av en viss V. Rossi gjorde att Honda tappade fokus på Repsolteamet också. Här uppenbarade sig ett wunderkind, vem bryr sig om en åldrande spanjor med begynnande kärringsjuka?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Max Biaggi, en skallig föredetting (känns bekant...:va) som fortfarande är en looser trots 4 titlar i någon av supportklasserna och hårtransplantationer. En sån där som inte vågade gå till sandlådan om inte mamma var med, annars väntade han tills de stora pojkarna gått hem. Fy fan :mad:

Det här har vi ju gått igenom. Max kan nog inte beskyllas för att ha fegat eller fogat sig under Mick Doohans mäktiga psykförtryck. Faktum är att jag nog tycker att han är ganska stöddig, motiverat eller ej.

Det gjorde han visst det

Fail. :7peta

1999 = Criville världsmästare + Doohan körde 2 race det året

http://www.motogp.com/en/riders/profiles/Mick+Doohan

Jag vill ge en honorable mention till Ohlzen också. Ständig pucktvåa. ;)

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tycker jag hela tiden får lov att revidera min uppfattning om de jag inte tycker om...

Tyckte tidigare illa om:

Stoner: Kunde inte hålla sig på hjulen med hondan men lyckades med ducatin första året då han inte ens behövde slipstreama. Dock växte respekten då det visar sig att han är den enda som kan köra duccen. Kanske ännu mer imponerande efter comebacken att gå upp på pallen direkt!

Lorenzo: Ständigt denna kaxiga attityd med godis i munnen men visade att han kan fajtas med de bästa!

Dock så tycker jag inte om!

Kubikövertaget för V-twins i WSBK! Fungerar det inte med det nuvarande materialet så får man väl göra en bättre cykel ELLER ändra motorkonfiguration! Det verkar ju funka hyggligt för aprilia...

Tycker det suger att det i stort sett bara är några få av fabrikscyklarna som kan vinna ett MGP(är inte mkt att göra åt men det suger lika mkt för det)....

Att kawwa inte kan skrapa ihop ett dugligt WSBK team då de släppt MGP! Vermuelen kan kanske ändra på det!

Solhatten som Vermuelen envisades med att ha på sig varenda jefla race(att vara babyblå räckte tydligen inte som förnedring)!

EDIT: Kom på en sak som stört mig hela säsongen EUROSPORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om någon på denna kanal läser detta så...SÄLJ RÄTTIGHETERNA till viasat som vet hur man förvaltar sändningsrättigheter!

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Men va fan, jag vill ju hata honom :mad:

Hata på! Den här tråden är till för att lufta sina egna åsikter och fördomar. Ju mer personlig prägel man kan få in, desto bättre. Solhatten här ovan är perfekt!

James Toseland är för övrigt så JÄVLA pretentiös så man mår illa. Välgymmad pianoklinkare med mejslat käkparti. FY FAN!

Kenny JR sen... Lika mycket som jag tyckte det var kul och omväxlande med honom i topp, lika mycket föraktade jag honom när han senare säsonger bara sket i att köra om allt inte passade. Sicken jävla primadonna. Lönnfet också.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Exakt. 2 race av 16. Alltså hade inte Criville någon ”draghjälp” av Doohan för att vinna sin titel 1999.

:fakta

För övrigt är förstås själva idén med ”draghjälp” för att ta titeln i 500-VM ett skämt.
Ingen rent fysisk följa john-draghjälp, nej. Men Mighty Mick hade nog ett finger med i spelet vad gällde utvecklingen av 1999 års NSR. Criville hann helt enkelt inte irra bort sig i inställningarna under resten av det året.

Jag minns det (1999, alltså) som igår. 125- och 500-titlarna var riktiga antiklimax med bleka spanjorer i topp. Tur att en färgstark, neongul kille tog 250-kronan.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag har jävligt svårt för Gibernau. Fick nästan panik när jag ett tag trodde att jag hade köpt en Gibernau-replika hjälm (Arai RX7) och att det inte alls var Colin Edwards-replica som jag först trodde. Men kunde andas ut när jag fick det bekräftat att det var en Edwards-replica och inget annat. Phuu...

Pedrosa, fruktansvärt svårt för honom också. Hade han varit från Sverige så hade han kommit från Gnällbältet;)

Simoncellis frisyr och stora näsa går inte ihop.

Att nästan samtliga irländska och en engelska real roadracingförare är så jävla fula. Undantaget är självklart Guy Martin som är en cool snubbe.

Biaggis fula solbrillsbränna. Eller är människan bara sjuk?

För att komma med något positivt i inlägget så är jag sjukt impad av Lorenzo. Snabb, mogen och cool. Äntligen äntligen äntligen nu utan chupachups... Så jäkla bögigt att ständigt suga på en klubba.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Max Biaggi...skallig...hårtransplantationer....

Dani Pedrosa...Dvärg...

Simoncellis frisyr och stora näsa går inte ihop.

...irländska och en engelska...är så jävla fula.

Det stinker att hacka på folks utseende. :va

Det här är ett roadracingforum.

Moderera bort skräpet!

Till 2000 tappade förvisso Criville riktningen på utvecklandet av NSR500...åldrande spanjor med begynnande kärringsjuka?
Han blev faktiskt sjuk på riktigt och tvungen att sluta tävla en säsong senare.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...