Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar att hata.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag har redan börjat gräva gropen som Gabor ska ligga i när jag hittat honom:död:5sure:cdevil

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag hejar på Mika normalt, men när han var sur för att han blivit omkörd så var det bara löjligt. Gasa istället för att gapa!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förare, team och motorcykelfabrikat förtjänar på intet sätt mitt hat.
Men teamorder och diskriminerande regelverk är ett otyg.

Fast utan orättvisa regler skulle inte Harley kunnat hålla på och räjsa med sidventilare så länge som de gjorde.
Jag hatar alla regler som är till nackdel för mig och mina intressen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Problemet är att Ducati dikterar villkoren för WSBK och jag ogillar det.

Last edited by a moderator:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Teamet som sparkade Capirex efter hans fina omkörning av Harada är dåliga människor.

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Hector Barbera
Mannen som bromsar på sig mer än nån annan för att sticka in ett framhjul. Bara ett under att han inte tagit med sig fler förare ut i gruset.:mad:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Förresten så hatar jag Alberto Puig också. Han borde börja med golf eller nåt.

Last edited by a moderator:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En gång i tiden tyckte jag alla som körde i GP-VM var hjältar, man gav sig ut på banorna och det var fan tamefan fight om varenda placering, oavsett om det var första eller 29'e plats. Föraren framför var dödsfienden, åtminstone under rejset men ibland även efter rejset.
Nu tycker jag det hela blivit ett ekonomiskt och politiskt sälj-jippo, alla ska vara så jäkla korrekta.
Hela tänket med VM var att det skulle sippra ner pengar till serier under som kunde föda VM med de bästa förarna. Nu kostar GP-vm så mycket pengar att de pengarna som genereras också förbrukas där och de serier som var mellan-steget från nationella serier urholkats totalt.
Tillsättningen av förare är extremt politisk, samt att de förare som ska upp i 125/moto2 är tvungna att ha kopiösa summor med sig för att få en plats, d.v.s risken är väldigt stor att det inte är de största talangerna som får platsen, utan den med mest pengar..
Ingen glömmer väl Pedro Dela Rosa i F1...

Det är det jag ogillar/hatar, vad motoGP förändrat sig till de sista åren, rejsen är tråkiga, det är knappt några förare med och mycket av fightingspiriten verkar försvunnit (ta med dig teamets poäng i mål, så teamet får sin startersättning).

WSBK, vad ska man säga, lite halv-roligare rejs för förare på dekis, samt uppkomlingar som inte riktigt platsar i motogp.. Samtidigt gäller ju titeln inte så mycket, motoGP är de som ändå åker fortast..

Jag hatar varken förare eller teamchefer, däremot finns de ju förare som man inte direkt hyllar...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det vore underbart om talang (att trimma, att bygga hoj, att köra hoj) var utslagsgivande men det är inte fallet idag (inte förr heller, men det är mer utopiskt idag då stålarna är allt).

att hylla detta faktum trots att talang och möjlighet till roligare racing förslösas är väl onödigt defaitistiskt.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag hatar Hayden eftersom han inte har något att göra på en racerbana. Att han har en VM-titel är pinsamt för alla medtävlande den säsongen. Inte nog med, hans personlighet är nästan ännu sämre än hans körförmåga. Enda anledningen att han varit kvar i MotoGP så pass länge är kommersiella krafter vilket jag också hatar.

Jag älskar att hata alla som på fullaste allvar tror att Ben Spies kommer att lyckas i MotoGP. Kom igen.. han kan inte ens köra ifrån Haga som någon hackade på tidigare i tråden för att han var den eviga tvåan..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Snart blockerar jag era inlägg, Sandstream och Nyteknik, från RR-forumet. Sluta med era oändliga dispyter!

Ni har säkert båda fel i era "fakta", men ni är så fruktansvärt självgoda så ni kan aldrig tänka tanken att ni har fel och den andra ha rätt. Vem försöker ni impa på? Varandra troligen så snälla gör det via PM eller på riktigt, pratas i telefon eller nått. Lös eran dispyt en gång för alla.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vad var ämnet nu igen? :sissy

Just det... "Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar att hata."

Jag vette faan varför riktigt, men jag har sjukt svårt för Sete....
Särskilt efter hans fotbollsspelartakter efter Valentinos omkörning. Gick och åmade sig och tog sig åt axeln för att alla i hela världen skulle se hur ont han minsann fick av den där fula "tacklingen".

Sen stör jag mig fruktansvärt mycket på Gabor just nu, men det är ju lika mycket sportens fel, som hans eget....
Hatar när man "köper" sig en plats i MotoGP och ligger och cirkulerar sekunden efter den som är näst sist...
Finns ju massor av förare som skulle köra bättre än honom som förtjänar en plats i MotoGP.

Historiskt så ligger båda dom halvfeta bröderna Roberts dåligt till också... Särskilt den yngre som bara fick vara med för att pappa hade ett team... För speciellt talangfull var han väl inte...

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Historiskt så ligger båda dom halvfeta bröderna Roberts dåligt till också... Särskilt den yngre som bara fick vara med för att pappa hade ett team... För speciellt talangfull var han väl inte...

Nä Kurtis Roberts var verkligen ingen stjärna. Borde funnits gott om driftiga herrar som gjort det bättre och arbetat gratis....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nystädad tråd, kan vi fortsätta att HATA? Sa jag att jag hatar både Nyteknik och s&s3m?

Ha ha ha! :tummenupp

Kom på att jag glömde känga till Hayden också. Men det har ju så många redan gjort, så det gör väl inget... :D
Men det där skenheliga, guds vilja, praise the lord, all american hero, all in, crappet får mig att kräkas......

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag trodde Mattias avsikt var att vi skulle få slänga lite skit på olika förare, tillverkare och varandra i en tråd istället för att sprida det över flera :va

Att hata med glimten i ögat och att provocera kan väl ändå inte vara så farligt att diverse moderatorer måste rycka in och förstöra tråden totalt?

Swedie och Humlan, ni får gärna förklara på vilket vis forumet blir sämre om jag och NyTeknik håller vår diskussion i en tråd tillsammans med andra som vill säga något?

:va

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fast det där med att kasta skit på varann har jag ju inte bett om. Vi får bara hata folk som inte läser på sporthoj. Såna är reglerna.

Jag har inget emot varken S&S3M eller Nyteknik. Nr:18 fräste åt mig på Anderstorp i augusti, så honom är jag lite rädd för.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning