Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
jP skrev:Jag tror du, med dina år av hoj/rrvana bakom dig, är något blind eller bara glömt vad som krävs för att komma igång och kunna köra hoj om man saknar reell erfarenhet sen tidigare. Inledningsvis handlar det mer om att köra "på rätt sätt" än att köra snabbt. Det är ju även därför man ska ha kört en del hoj innan man går en licenskurs. Mao tycker jag Bad santas morsas råd att först ta kortet inte alls låter speciellt tokigt, det är snarare praktiskt. Kostnaden för att ta kortet är knappast avgörande för huruvida man har råd med rejsing eller inte.
Nä rådet att ta körkort var säkert bra och välmenat. Inget jag opponerar mot!
På en licenskursens "uppkörning" så får man följa efter en föråkare som visar spåret, visar hur man gör när man ska köra ut eller in till depån, funktionärerna flaggar med olika flaggor för att se om "eleverna" uppför sig rätt då, man tränar några starter. Att kunna köra på mc:n krävs då men man behöver inte ha så väldigt mycket erfarenheter bakom sig för att klara dom proven. Att ta körkortet bara för att klara av licensen är överkurs.
Oftast låter det som om man måste ha kört en massa år på banåkning, ha en mentor, skaffat många sponsorer, och helst prestera 1.10 på Kga och 56:0 på Linköping för att ens våga börja ta licens och köra i rookie.