Roberts JR om Welcom.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
"If the tyres can do the lap times and last the distance, then I can go into the race with a very positive attitude."

Jojo... :rolleyes:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Vad är egentligen grejen med den killen och däck?:va Ärlig fråga!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det måste satt sig i huvudet. Nu var ju Bridgestone bra redan förra året så förutsättningar finns för ett bra resultat.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Om mina däck kan göra tiderna kan jag åsså köra 52'or på Sviestad..

/B

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".

Frågan är vad det egentligen var....vad körde Kenny för däck då? Dunlop va? De var iofs inte bra varken den eller nästföljande säsong. Men det var inte många race som Kenny INTE tog starten i och sen satte jäkligt snabba varv i 5-10 varv......

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om det blir mycket snack om däcksproblem i år också så börjar man nog undra. Kenny kommer i år att köra på sitt tredje däcksmärke iom Bridgestonedäcken i år och klagas det på dem också så är nog lösningen att finna på ett annat ställe än just i däcken. Han har mig veterligen kört med likadan däck som de andra oavsett Dunlop / Michelin. Taskigt inställd hoj kanske?

Däcken ÄR ju otroligt viktiga för varvtiderna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Om det blir mycket snack om däcksproblem i år också så börjar man nog undra. Kenny kommer i år att köra på sitt tredje däcksmärke iom Bridgestonedäcken i år och klagas det på dem också så är nog lösningen att finna på ett annat ställe än just i däcken. Han har mig veterligen kört med likadan däck som de andra oavsett Dunlop / Michelin. Taskigt inställd hoj kanske?

Däcken ÄR ju otroligt viktiga för varvtiderna.

Gå in på Motogp.com och flukta lite på "Analysis by lap", där finns en del intressant ang Kenny.

Personligen tror jag att det var mycket inställningsproblem och inte däck. Warren Willing och Kenny var nog inte helt överens.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Personligen tror jag att det var mycket inställningsproblem och inte däck. Warren Willing och Kenny var nog inte helt överens.

De var definitivt inte överens. Tror också det var/är en fråga om taskigt inställd hoj.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det fantastiska i sammanhanget är att Sete hade samma däck på sin Suzuki, men han blev sällan DNF. Detta luktar konspiration mot Kenny!

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Nyteknik skrev:
Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".

GUUD vad du vet mycket.. Du är RR-ORAKLET.. Praise the lord!! Tur vi inte har sådana problem i 250 SP.. En säsong = ett par däck och höger knäpuck..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Det fantastiska i sammanhanget är att Sete hade samma däck på sin Suzuki, men han blev sällan DNF. Detta luktar konspiration mot Kenny!

Men körde sådär 1-2 sekunder långsammare per varv också.......

Antingen har man cojones som Kenny eller som Schwantz och Doohan hade haft och försöker vinna ändå. Eller så tourar man runt och ser glad ut som Sete.

Jag vet vem jag ger mitt stöd iaf...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Men körde sådär 1-2 sekunder långsammare per varv också.......

Antingen har man cojones som Kenny eller som Schwantz och Doohan hade haft och försöker vinna ändå. Eller så tourar man runt och ser glad ut som Sete.

Jag vet vem jag ger mitt stöd iaf...
Undrar vem som tourade?

Suzuki 2001:

Roberts placeringar: 7, 7, 7, 6, NC, NC, 6, 8, 9, NC, 6, 3, 8, 15, NC, 16, 11
Gibernaus placeringar: NC, 10, 10, 9, 6, 5, 7, 11, 10, 8, NC, 1, 9, 9, 8, 12, 9

Gibernau blev 9:a totalt (119 poäng), utan gnäll.
Roberts blev 11:a totalt (97 poäng), och lyckades framställa sig själv som en idiot.

Jag vet vem jag ger mitt stöd.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Undrar vem som tourade?

Suzuki 2001:

Roberts placeringar: 7, 7, 7, 6, NC, NC, 6, 8, 9, NC, 6, 3, 8, 15, NC, 16, 11
Gibernaus placeringar: NC, 10, 10, 9, 6, 5, 7, 11, 10, 8, NC, 1, 9, 9, 8, 12, 9

Gibernau blev 9:a totalt (119 poäng), utan gnäll.
Roberts blev 11:a totalt (97 poäng), och lyckades framställa sig själv som en idiot.

Jag vet vem jag ger mitt stöd.

Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts. :fakta

Tycker det är lite märkligt att du inte kan skilja på sak och person. Man behöver inte gilla Roberts för att se att cykeln/däcken var ett hinder för honom att hålla ett högt tempo hela racet.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts. :fakta

Så att Gibernau inte var lika snabb som Roberts är ju helt sant.

Det gäller ju att ta sig i mål också eller hur?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:

Tycker det är lite märkligt att du inte kan skilja på sak och person. Man behöver inte gilla Roberts för att se att cykeln/däcken var ett hinder för honom att hålla ett högt tempo hela racet.
Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa