Don Quixote
Nordic BoTT 2010
"If the tyres can do the lap times and last the distance, then I can go into the race with a very positive attitude."
Jojo...
Jojo...
Ha e la rädd å bli däckad!DumDum skrev:Vad är egentligen grejen med den killen och däck?Ärlig fråga!
Är man föredetting måste man ha någonting att skylla på.DumDum skrev:Vad är egentligen grejen med den killen och däck?Ärlig fråga!
DumDum skrev:Vad är egentligen grejen med den killen och däck?Ärlig fråga!
Nyteknik skrev:Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".
Goodstuff skrev:Om det blir mycket snack om däcksproblem i år också så börjar man nog undra. Kenny kommer i år att köra på sitt tredje däcksmärke iom Bridgestonedäcken i år och klagas det på dem också så är nog lösningen att finna på ett annat ställe än just i däcken. Han har mig veterligen kört med likadan däck som de andra oavsett Dunlop / Michelin. Taskigt inställd hoj kanske?
Däcken ÄR ju otroligt viktiga för varvtiderna.
Chris Ash skrev:Personligen tror jag att det var mycket inställningsproblem och inte däck. Warren Willing och Kenny var nog inte helt överens.
Nyteknik skrev:Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".
valmers skrev:Det fantastiska i sammanhanget är att Sete hade samma däck på sin Suzuki, men han blev sällan DNF. Detta luktar konspiration mot Kenny!
Undrar vem som tourade?Chris Ash skrev:Men körde sådär 1-2 sekunder långsammare per varv också.......
Antingen har man cojones som Kenny eller som Schwantz och Doohan hade haft och försöker vinna ändå. Eller så tourar man runt och ser glad ut som Sete.
Jag vet vem jag ger mitt stöd iaf...
valmers skrev:Undrar vem som tourade?
Suzuki 2001:
Roberts placeringar: 7, 7, 7, 6, NC, NC, 6, 8, 9, NC, 6, 3, 8, 15, NC, 16, 11
Gibernaus placeringar: NC, 10, 10, 9, 6, 5, 7, 11, 10, 8, NC, 1, 9, 9, 8, 12, 9
Gibernau blev 9:a totalt (119 poäng), utan gnäll.
Roberts blev 11:a totalt (97 poäng), och lyckades framställa sig själv som en idiot.
Jag vet vem jag ger mitt stöd.
Nyteknik skrev:Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts.
Så att Gibernau inte var lika snabb som Roberts är ju helt sant.
Goodstuff skrev:Det gäller ju att ta sig i mål också eller hur?
Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.Nyteknik skrev:Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts.
Tycker det är lite märkligt att du inte kan skilja på sak och person. Man behöver inte gilla Roberts för att se att cykeln/däcken var ett hinder för honom att hålla ett högt tempo hela racet.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |