Rocktråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här diskuteras rock, gitarrsolon, hårdrock, vilka som är de bästa skivorna, vilka som är de hårigaste grupperna och vilken rocklegend som knarkat mest genom tiderna. U name it.

Allt om rock HÄR.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här får ni även skriva precis vad ni vill om all annan musik, bara ni kan hålla er i en förbannad tråd.

Och ja, jag är på dåligt humör idag. Och ja, jag börjar bli irriterad på alla "vad tycker du är bäst" trådar.
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Vem har knarkat mest? Ozzy?
Enligt boken The Dirt så var ju grabbarna i Mötley rena duvungarna jämfört med Ozzy.

Vem är hårigast?
 
Last edited:

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Starstriker skrev:
Här får ni även skriva precis vad ni vill om all annan musik, bara ni kan hålla er i en förbannad tråd.

Och ja, jag är på dåligt humör idag. Och ja, jag börjar bli irriterad på alla "vad tycker du är bäst" trådar.

Seså, ät en semla med kall mjölk till och avsluta med en stor snus så är du på banan sen igen. :pannkyss


Om jag vill prata om Sting. Ska jag göra det här då? Är Sting rock?
 

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
Kevorkian skrev:
Seså, ät en semla med kall mjölk till och avsluta med en stor snus så är du på banan sen igen. :pannkyss


Om jag vill prata om Sting. Ska jag göra det här då? Är Sting rock?

Stingrocka? :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kevorkian skrev:
Seså, ät en semla med kall mjölk till och avsluta med en stor snus så är du på banan sen igen. :pannkyss


Om jag vill prata om Sting. Ska jag göra det här då? Är Sting rock?

Jag har nästan slutat snusa. Pga detta har jag gått upp 4 kg sen december. Dessutom är lönen för februari redan så gott som väck. Därför är jag sur. Och för att det finns 18 musiktrådar här redan.

Sting får du prata om här, eller så kan du PMa mig dina tankar.
 

Jonathan

Guest
Starstriker, haru int` fått nå elle :7peta

Men för att vara lite seriös vill jag starkt rekommendera dokumentären

" And then there was rock ".

Handlar om AC/DC`s tid med Bon Scott, eller snarare hur dom blev ett av världens absolut största genom tiderna rock band. Intervjuer med dennes barndomsvänner, analyser från AC/DC-vetare etc.

Mycket bra! Lite kort kanske, 92 min.


Likaså

" AC/DC - The Bon Scott Years ".

Den avhandlar AC/DC`s skivor från High Voltage till Bon`s död med Highway to Hell. Mest anasyler av skivor låtar, varför dom slog igenom etc.

Mycket bra den med!



Förresten, nån som vet om/var man kan få tag på en DVD eller liknande då AC/DC gjorde nån slags välgörenhetskonsert med Rolling Stones :confused:

/Jonathan
 

Dr.Bike

Guest
Jag tycker att rock är Bill Haley och Elvis. De andra trådarna är ju HÅRDrock.

Eller var det gränsfall och ytterligheter vi skulle diskutera här, s.k "ytterrock" ;)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker att ni som inte läst "The Dirt" av Mötley Crue skall läsa den. JAg är TOTALT ointresserad av allt vad rock heter, men den boken var grym!
 

Dr.Bike

Guest
Jonathan skrev:
Starstriker, haru int` fått nå elle :7peta

AC/DC
Likaså
" AC/DC - The Bon Scott Years ".
avhandlar AC/DC`s
Förresten, nån som vet om/var man kan få tag på en DVD eller liknande då AC/DC gjorde nån slags välgörenhetskonsert med Rolling Stones :confused:

Äjjsiiidisi hit och äjjsi disi dit! :lol

Nu har du spammat forumet med denna "noise pollution" grupp länge!!

Finns inte EN ENDA ac/dc låt som innehåller mer än TRE ackord.
Enkla slingor.
Enkla riff
Enkla solon.

Det är ju iofs OTOLIGT känsloladdad musik.... och det finns ingen bättre GYM-musik - man orkar lätt 25% till på stången!

Men hallå, när du tar upp ac på listan över bra gitarrsolon, bästa ballad osv då får det vara nog!
AC/DC är rockens analfabeter.
Tunggung på Neanderthalnivå.

Svinbra på ett sätt - MEN! vare sig teknik eller finess förpassar dem utanför alla rockens finrum.

Räddningen är dock känslan, och ja! Jag har i princip alla ac´s plattor ja! :lol
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag tycker vi håller oss till olika trådar. En tråd räcker inte, blir så bluddrigt ifall alla frågor ska tas upp i samma tråd.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För övrigt kan jag informera herrskapet om att ROCKEN ÄR DÖD, så ni kan lika gärna lägga ner alla diskussioner som rör akustiska instrument helt och hållet. :kocko
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Starstriker skrev:
För övrigt kan jag informera herrskapet om att ROCKEN ÄR DÖD, så ni kan lika gärna lägga ner alla diskussioner som rör akustiska instrument helt och hållet. :kocko

Det är lugnt, de flesta diskussionerna rör elektriska instrument.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Sen kan jag meddela för herrskapet att rocken inte alls är död. Rock i alla dess former är nog ganska mycket vanligare och mer uppskattat än techno, dance, trance och all annan smörja. Hip hop är iofs jävligt stort men rock är fortfarande stort och jag anser att den börjar bli större. Inte bättre men det är åt rätt riktning

Starstriker skrev:
Well, i min värld är en elgitarr iaf mer akustisk än digital :mad:
I din värld lyssnar man på techno också. Säger en del.. :pannkyss
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
honkiie skrev:
Sen kan jag meddela för herrskapet att rocken inte alls är död. Rock i alla dess former är nog ganska mycket vanligare och mer uppskattat än techno, dance, trance och all annan smörja. Hip hop är iofs jävligt stort men rock är fortfarande stort och jag anser att den börjar bli större. Inte bättre men det är åt rätt riktning

Rock är någonting som är uppfunnet för att kuva folk på landsbygden, precis på samma sätt som religion användes förr i tiden. Det är likadant i alla länder. I de underutvecklade områdena lyssnar man på rock och i de andra områdena tar sig musiklyssnandet andra former. Jag är av den bestämda åsikten att det är bara (white-) trash som lyssnar på rock. Visst lyssnas det på rock i Sthlm också, men det är på Söder det, och den stadsdelen räknas inte riktigt :tungan
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
arghh.. nån som har D.N ?? läste lite i kulturdelen, avdelning skivresencioner om nån grupp som spelar "turbometal" kommer bara inte ihåg va den hette :huvet nån som vet.. pliiiiis
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top