Starstriker
Som man googlar får man svar
Markus skrev:Kan ni enas om analog jitar eller?
jep analogjitar=eljitar. Schitenkelt
Markus skrev:Kan ni enas om analog jitar eller?
Själv är jag av den bestämda åsikten att det bara är mobbebarn, tjejer och jag vet inte vad jag ska kalla dom* som lyssnar på techno.Starstriker skrev:Jag är av den bestämda åsikten att det är bara (white-) trash som lyssnar på rock. Visst lyssnas det på rock i Sthlm också, men det är på Söder det, och den stadsdelen räknas inte riktigt
Beror om det är några digitala effekterStarstriker skrev:jep analogjitar=eljitar. Schitenkelt
honkiie skrev:Själv är jag av den bestämda åsikten att det bara är mobbebarn, tjejer och jag vet inte vad jag ska kalla dom* som lyssnar på techno.
*men det finns en kategori till som jag inte vet vad jag ska kalla den men den är inte smickrande den heller.
Beror om det är några digitala effekter
heimdal skrev:bara riktiga män med hår på skinkorna lyssnar på hårdrock
Markus skrev:Apropå mobbade barn:
Det är otroligt mobbat att efter högstadiet fortfarande köpa skivor efter vilken avdelning de står på. Samma kategori människor signalerar ibland sitt s.k. musikintresse genom att klä sig som sina idoler för att känna grupptillhörighet (med andra mobbade företrädesvis).
Starstriker skrev:...vad hände med "opposites attract" då?
honkiie skrev:Själv är jag av den bestämda åsikten att det bara är mobbebarn, tjejer och jag vet inte vad jag ska kalla dom* som lyssnar på techno.
*men det finns en kategori till som jag inte vet vad jag ska kalla den men den är inte smickrande den heller.
Beror om det är några digitala effekter
Word. Digitalt = billigt och en hel del för pengarna, analogt = dyrt, mindre för pengarna men klart bättre och fränare.Chris Ash skrev:Tyvärr har man inte pengar till riktiga analoga så man lever inte som man lär....men det var bättre förr...
honkiie skrev:Word. Digitalt = billigt och en hel del för pengarna, analogt = dyrt, mindre för pengarna men klart bättre och fränare.
Markus skrev:Skulle inte Moog vara en äkta synth? Mig veterligen är det The Synth.
Edit:
Hur välutvecklad var digitaltekniken 1964?
honkiie skrev:Word. Digitalt = billigt och en hel del för pengarna, analogt = dyrt, mindre för pengarna men klart bättre och fränare.
Chris Ash skrev:Echoplex bandeko istället för digital delay, givetvis en riktig CryBaby Wahwah, Analoga phasers och flangers....
Hammond B3 och Mini Moog, Mellotron och Fender Rhodes istället för synthar....
Analogt is the shit!
Starstriker skrev:Ditt resonemang talar sitt tydliga språk, och jag drar slutsatsen att du är från landsorten Jag klandrar dig inte. Det är inte lätt alla gånger............
Chris Ash skrev:Det är bara att lyssna på en skiva inspelad 1970 eller 2005, vilken låter bäst, rent ljudmässigt alltså?
Idag låter ju allting så jävla producerat och syntetiskt, fy fan....
Markus skrev:Skulle inte Moog vara en äkta synth? Mig veterligen är det The Synth.
Edit:
Hur välutvecklad var digitaltekniken 1964?
Jaha, nu hajar jag vad du menar.Chris Ash skrev:Jo The Moog och The Tron är ju ursyntharna, men de är fortfarande analoga.
Starstriker skrev:Klockrent 2005. Klarare, bättre dynamik, bättre kvalitet. Förstår inte ens hur någon kan vara av annan åsikt. Är du en sån som tycker att LP låter bättre än CD också?
Starstriker skrev:Är du en sån som tycker att LP låter bättre än CD också?
Dr.Bike skrev:För att inte tala om vilken relief det var i stärkarvakuumet då marshalls rörstärkare försvann... men har återuppstått från de döda igen!! *puh*
INGEN har kunnat få till just DET soundet på digital väg...
Markus skrev:Jaha, nu hajar jag vad du menar.
Jag struntar i allt det där, för mig finns det bara en :
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |