Rocktråden

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Starstriker skrev:
Jag är av den bestämda åsikten att det är bara (white-) trash som lyssnar på rock. Visst lyssnas det på rock i Sthlm också, men det är på Söder det, och den stadsdelen räknas inte riktigt :tungan
Själv är jag av den bestämda åsikten att det bara är mobbebarn, tjejer och jag vet inte vad jag ska kalla dom* som lyssnar på techno. :)

*men det finns en kategori till som jag inte vet vad jag ska kalla den men den är inte smickrande den heller.

Starstriker skrev:
jep analogjitar=eljitar. Schitenkelt
Beror om det är några digitala effekter :7peta

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
honkiie skrev:
Själv är jag av den bestämda åsikten att det bara är mobbebarn, tjejer och jag vet inte vad jag ska kalla dom* som lyssnar på techno. :)

*men det finns en kategori till som jag inte vet vad jag ska kalla den men den är inte smickrande den heller.

bara riktiga män med hår på skinkorna lyssnar på hårdrock

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå mobbade barn:
Det är otroligt mobbat att efter högstadiet fortfarande köpa skivor efter vilken avdelning de står på. Samma kategori människor signalerar ibland sitt s.k. musikintresse genom att klä sig som sina idoler för att känna grupptillhörighet (med andra mobbade företrädesvis).

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
heimdal skrev:
bara riktiga män med hår på skinkorna lyssnar på hårdrock

Och kånkelbär i sina skinnbraller...... Rock är för grottmänniskor och andra med underutvecklat intellekt.

Själv gillar jag Darin.

Markus skrev:
Apropå mobbade barn:
Det är otroligt mobbat att efter högstadiet fortfarande köpa skivor efter vilken avdelning de står på. Samma kategori människor signalerar ibland sitt s.k. musikintresse genom att klä sig som sina idoler för att känna grupptillhörighet (med andra mobbade företrädesvis).

Haha. Klockrent. Men vad hände med "opposites attract" då?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
honkiie skrev:

Fast allt digitalt är iofs ett nedköp. Det ser man inte minst på att allt det digitala försöker härma analoga saker.

Echoplex bandeko istället för digital delay, givetvis en riktig CryBaby Wahwah, Analoga phasers och flangers....

Hammond B3 och Mini Moog, Mellotron och Fender Rhodes istället för synthar....

Analogt is the shit!

Tyvärr har man inte pengar till riktiga analoga så man lever inte som man lär....men det var bättre förr...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chris Ash skrev:
Tyvärr har man inte pengar till riktiga analoga så man lever inte som man lär....men det var bättre förr...
Word. Digitalt = billigt och en hel del för pengarna, analogt = dyrt, mindre för pengarna men klart bättre och fränare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skulle inte Moog vara en äkta synth? Mig veterligen är det The Synth.
Edit:
Hur välutvecklad var digitaltekniken 1964? :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
honkiie skrev:
Word. Digitalt = billigt och en hel del för pengarna, analogt = dyrt, mindre för pengarna men klart bättre och fränare.

Speciellt dyrt blir det om man är keyboardist och får punga ut x antal hundratusen på the real deal...då är det försvarbart att klinka synth istället...faktum är ju att moderna och dyra synthar har jäkligt bra vintageljud.

Men ett bandeko skulle jag vilja ha...CryBaby har man givetvis, en gammal 70-talare tom:)

Markus skrev:
Edit:

Jo The Moog och The Tron är ju ursyntharna, men de är fortfarande analoga.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
honkiie skrev:

Ditt resonemang talar sitt tydliga språk, och jag drar slutsatsen att du är från landsorten :) Jag klandrar dig inte. Det är inte lätt alla gånger............ :hihi

Edit: Det här inlägget blev helt fel, men skit idet. Jag fick iaf komma med mitt påhopp. Om det sedan har något med tidigare inlägg att göra är irrelevant.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Chris Ash skrev:
Echoplex bandeko istället för digital delay, givetvis en riktig CryBaby Wahwah, Analoga phasers och flangers....

Hammond B3 och Mini Moog, Mellotron och Fender Rhodes istället för synthar....

Analogt is the shit!

För att inte tala om vilken relief det var i stärkarvakuumet då marshalls rörstärkare försvann... men har återuppstått från de döda igen!! *puh*
INGEN har kunnat få till just DET soundet på digital väg...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Starstriker skrev:
Ditt resonemang talar sitt tydliga språk, och jag drar slutsatsen att du är från landsorten :) Jag klandrar dig inte. Det är inte lätt alla gånger............ :hihi

Det är bara att lyssna på en skiva inspelad 1970 eller 2005, vilken låter bäst, rent ljudmässigt alltså?

Idag låter ju allting så jävla producerat och syntetiskt, fy fan....

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Det är bara att lyssna på en skiva inspelad 1970 eller 2005, vilken låter bäst, rent ljudmässigt alltså?

Idag låter ju allting så jävla producerat och syntetiskt, fy fan....

Klockrent 2005. Klarare, bättre dynamik, bättre kvalitet. Förstår inte ens hur någon kan vara av annan åsikt. Är du en sån som tycker att LP låter bättre än CD också?

Dr.Bike

Guest
Markus skrev:
Edit:

MOOG är alla syntars urmoder så odigital som den var!! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Jo The Moog och The Tron är ju ursyntharna, men de är fortfarande analoga.
Jaha, nu hajar jag vad du menar. :gnissla

Jag struntar i allt det där, för mig finns det bara en :kär:

Bifogat

• delete 303.jpg
    delete 303.jpg
    125.2 KB · Visningar: 39

Dr.Bike

Guest
Starstriker skrev:
Klockrent 2005. Klarare, bättre dynamik, bättre kvalitet. Förstår inte ens hur någon kan vara av annan åsikt. Är du en sån som tycker att LP låter bättre än CD också?

Jotack föralldel är det som du säger... men kan nåt vara mer verklighetstroget än originalet????

Skulle inte tro det. :wiggle

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dr.Bike skrev:
För att inte tala om vilken relief det var i stärkarvakuumet då marshalls rörstärkare försvann... men har återuppstått från de döda igen!! *puh*
INGEN har kunnat få till just DET soundet på digital väg...

Har de nånsin försvunnit? Närdå?

Jag gillar iofs gamla Fenders, HiWatts och Voxar med.

Till syvende och sist är det ju ändå i händerna ljudet sitter:)

Jacos bevingade ord..."It's all in the hands man...."

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...