honkiie skrev:Jag vet vad techno är.
Fredagskväll på Statsmotellet i Älvsbyn:
Nu kommer technolåten No Limit, därefter danstävling.
honkiie skrev:Jag vet vad techno är.
Astral projection?Halogen skrev:Övertyga mig.
honkiie skrev:Astral projection?
Infected mushroom?
Jag vet inte riktigt hur jag ska övertyga dig, hur går man till väga?
Tror inte jag skulle lyckas särskilt braStarstriker skrev:Spela nåt!
honkiie skrev:Astral projection?
Infected mushroom?
Jag vet inte riktigt hur jag ska övertyga dig, hur går man till väga?
Edit: jag säger inte att jag är inne i techno och kan hela historien eller alla skalliga homo-djs som gjort mixar och sån skit men jag vet vad techno är när jag hör det.
Jonathan skrev:Japp, och jag tänker fortsätta.
Men vem har sagt att man behöver att femtielva olika ackord i en låt för att den ska bli bra ?
Visst, gitarrsolona, finnessen etc. är nog inte deras grej. Men det är ju just det som är så jävla bra!
Att göra så lite som möjligt men ändå få ut så mycket rå, jävlaranamma rock `n roll som dom gör!
Visst erkänner jag att jag är insnöad på AC/DC, det märks väl om inte annat. Men det säger inte att jag inte lyssnar på annat, för det gör jag.
System of a Down har gjort en massa bra saker. Panthera har gjort vissa bra grejer dom med som exempel.. Det är inte ens i närheten av samma musik som AC/DC.
Sen anser jag att dom skapade en ny genre (vilket är en högst personlig åsikt), med deras stil och musik, och det finner jag mkt imponerande.
Ännu bättre är väl att dom än idag håller på, visst inte alls lika bra som det var i slutet på 80-talet, men ändå.
Bäst av allt är att dom kör sin egen grej, vilket du aldrig ser idag där alla tar efter alla etc.
Du får stå ut Dr.Bike. Eller blocka mig
honkiie skrev:Tror inte jag skulle lyckas särskilt bra
Starstriker skrev:Du ser, det är nog inte så lätt ändå. Har suttit hemma och mixtrat lite på lek, och det är fan inte enkelt att få till ens några bra beats som funkar. Det där med att man bara lirar en slinga om och om igen kanske stämmer, men det är någon som pillrat ihop den, och det är inte enklare än att pillra ihop någonting annat.
Jag har full respekt för folk som "komponerar" det merparten här kallar för techno. Vem som helst kan inte göra det, däremot har det blivit mycket mer tillgängligt iom att datakraft och mjukvara blivit väldigt mycket billigare på senare år.
Får man inte räkna techno som ni räknar rock? Ifall nån skriver att dj bruznics nya feta mix är svinbra den borde du lyssna på och jag säger nej, jag lyssnar inte på techno så får man jämt höra att nä det är minsann inte techno det är holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet och vilken klåpare man är som inte hör skillnad på techno och holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet. Senast jag kollade så är det väl ändå ett samlingsnamn precis som rock.Halogen skrev:Nära, men inte techno.
Fast det är hårklyverier egentligen. Tillbaka till rocken. (Om ingen vill diskutera techno med mig förstås. I rocktråden.)
Jo nog är det garanterat inte så lätt att få till bra beats men det är ändå skillnad. Jag lovar att jag om jag var helt okapabel skulle kunna göra en bättre technolåt än vad jag skulle kunna spela ett fett gitarrsolo.Starstriker skrev:Du ser, det är nog inte så lätt ändå. Har suttit hemma och mixtrat lite på lek, och det är fan inte enkelt att få till ens några bra beats som funkar. Det där med att man bara lirar en slinga om och om igen kanske stämmer, men det är någon som pillrat ihop den, och det är inte enklare än att pillra ihop någonting annat.
Jag har full respekt för folk som "komponerar" det merparten här kallar för techno. Vem som helst kan inte göra det, däremot har det blivit mycket mer tillgängligt iom att datakraft och mjukvara blivit väldigt mycket billigare på senare år.
Halogen skrev:Nära, men inte techno.
Fast det är hårklyverier egentligen. Tillbaka till rocken. (Om ingen vill diskutera techno med mig förstås. I rocktråden.)
honkiie skrev:Jag lovar att jag om jag var helt okapabel skulle kunna göra en bättre technolåt än vad jag skulle kunna spela ett fett gitarrsolo.
honkiie skrev:Får man inte räkna techno som ni räknar rock? Ifall nån skriver att dj bruznics nya feta mix är svinbra den borde du lyssna på och jag säger nej, jag lyssnar inte på techno så får man jämt höra att nä det är minsann inte techno det är holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet och vilken klåpare man är som inte hör skillnad på techno och holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet. Senast jag kollade så är det väl ändå ett samlingsnamn precis som rock.
Jo nog är det garanterat inte så lätt att få till bra beats men det är ändå skillnad. Jag lovar att jag om jag var helt okapabel skulle kunna göra en bättre technolåt än vad jag skulle kunna spela ett fett gitarrsolo.
Poängen är att man inte behöver känsla eller talang för techno. Att göra techno kräver nog tålamod tills man fått ordning på syntharna, loopsen och sånt men det kräver ingen speciell känsla eller talang att spela. Nu gissar jag bara men som jag ser det så är det så.Markus skrev:Och jag lovar att du lyckas bättre med gitarrsolot än om du testar med en säckpipa. Har aldrig fattat poängen med att babbla om vilket som är svårast, det säger ju ingenting - det är väl resultatet som räknas?
Ju svårare instrument, desto bättre slutresultat - var det poängen?
honkiie skrev:Poängen är att man inte behöver känsla eller talang för techno. Att göra techno kräver nog tålamod tills man fått ordning på syntharna, loopsen och sånt men det kräver ingen speciell känsla eller talang att spela. Nu gissar jag bara men som jag ser det så är det så.
Chris Ash skrev:Dave Clark???
Techno blir ju bara sämre ju mer "äkta" det är.
Musik som inte kan liras på gitarr,piano/valfritt melodiskt instrument eller nynnas är inte musik. Detta har Wolfgang Amadeus Mozart definierat.
honkiie skrev:Får man inte räkna techno som ni räknar rock? Ifall nån skriver att dj bruznics nya feta mix är svinbra den borde du lyssna på och jag säger nej, jag lyssnar inte på techno så får man jämt höra att nä det är minsann inte techno det är holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet och vilken klåpare man är som inte hör skillnad på techno och holländsk-psykedelisk-goa-trance-dancehall-influerat-av-brörskraschen-på-30-talet. Senast jag kollade så är det väl ändå ett samlingsnamn precis som rock.
Chris Ash skrev:Musik som inte kan liras på gitarr,piano/valfritt melodiskt instrument eller nynnas är inte musik. Detta har Wolfgang Amadeus Mozart definierat.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|