Rolig smidig allround-hoj, OCH bra för passagerare? OCH snygg?

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Vad i helvete? Jag kör VFR som är känd för dyra storservicar och jag fick prisuppgift på 9000 vid 2400 mil. Då måste de lyfta kammarna, plocka ut hälften av kopparna. låsa dem och stoppa tillbaka för att sen göra kontrollen och åter plocka ut, låsa upp och stoppa tillbaka (om inget ska justeras alltså).
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag kan inte påstå att jag tycker att det låter speciellt prisvärt för service på min hoj, men jag pallar inte att göra det själv och vill inte totalsänka värdet på den. Det borde inte vara raketkirurgi att shimsa ventiler.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Min filosofi är att strunta i det.
Är det en konstruktion med shims, där kamaxeln trycker direkt ner på ventiltryckaren, då är det bara att köra.
Behöver du justera så är det ett större fel.
Har funkat för mig i alla fall, men säger inte att det är sant för det.
Kanske en chansning, men jag har aldrig haft några bekymmer.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har någon gång haft behov av att byta shims, då har spelet varit aningen stort, verkligen gränsfall.
Men, som köpare vill jag att service ska vara gjord och ventiler kollade mm så där finns ett värde i att göra det.
Eftersom jag är fummelfingrad så låter jag andra riskera att tappa shims eller hållare på oåtkomliga ställen, det är värt pengarna för mig.
Men jag beställer endast den delen av jobbet på verkstad, oljebyte, rembyte osv gör jag oftast själv.
Vid ventilkontroll på verkstad lämnar jag alltid in hojen naken.
Men som någon vis man sagt, "Dyrt är bra"
 

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Ort
Stockholm. Ish.
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Vet inte om TS köpt hoj än men om du är inne på T120 så kan jag tipsa om Royal Enfield Continental GT 650. Billig i inköp, pålitlig, 3 års garanti + vägassistans. Jävligt rolig att köra både inne i stan och på landsväg, även motorväg är inga konstigheter. En storservice kostar 3500:- Här är min:

E11A85B4-A751-4505-A60E-A0837DD796E5.jpeg
 

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Ort
Stockholm. Ish.
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Den här filmen har jag själv tittat på ett ohälsosamt antal gånger när snön täckte våra vägar i vintras.

De låter jäkligt fint med annat avgas. Jag har ett slash cut från Hitchcocks motorcycles på min. Rekommenderar GTn över Interceptorn dock. Beter sig mycket finare på vägen och Harris performance chassit lyfts fram i sin helhet.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ventilerna kollades på min KTM 1290 SAT vid 9000-mila servicen, fortfarande inom toleranserna och ingen justering behövdes. Ventilerna är aldrig justerade, -så det verkar hålla ganska länge...
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top