BlodpuddingDelux
Medlem
Ett högst subjektivt svar.
Inte mig emot! Jag vill ju höra folks åsikter
Jag har kört Bonneville T120 under 2 säsonger nu och kan inte tänka mig en bättre allround maskin som jag gärna tittar en stund på efter att jag parkerat. På pappret kan det låta som hög vikt men då vikten är väldigt lågt placerad så är det inga problem med köer i stan eller högre motorvägsfarter eller baxa runt i garaget och fungerar hjälpligt att stå upp och köra på grus vägar.
Detta är musik för mina öron! Just det där med låg tyngdpunkt är nog a och o för att jag ska uppskatta en lite tyngre hoj. Jag kunde som sagt hantera BMW F750 GS utan problem, men jag tyckte den kändes otymplig och omstädnig att hantera i riktigt låga farter (vilket inkluderar stillastående och baxning i garage).
Motorgången är väldig behaglig och kraften kommer på låga varv vilket jag föredrar framför maskiner som behöver 5000+ varv även om det kan vara roligt ibland.
Jag brukar inte hålla koll på låga respektive höga varv, och gasar sällan aggresivt. Hur skulle du säga att upplevelsen ändras av att "kraften kommer på låga varv"? Lättare att accelerara snabbt?
Årsservice ligger på runt 3.000 och 1600 mila service runt 5.000 och det är antingen årsservice eller 1600 mila som görs. D.v.s. Triumph har långa serviceintervaller
Jag har inget att jämföra med, men jag tolkar dig som att det där är rimliga kostnader för någon som inte servar hojen själv.
Guzzimaskinerna är riktigt trevliga bekantskaper också men som du skriver så har de en karakteristisk vibration vilket kan upplevas lite jobbigt främst i stadsmiljö.
Ja, och speciellt för mig som ibland kännt av domningar från vibrationer när jag kört motorväg även på BMW'n. Jag tror att mina händer/armar är extra känsliga för vibrationer så jag drog åt mig öronen när jag läste om detta.
Ytterligare en trevlig bekantskap som jag inte haft möjlighet att provköra ännu är Royal Enfield Interceptor 650 som kostar runt 75-80.000 sprillans ny.
Lycka till i ditt sökande!
Tack! Och jag ska definitivt kolla in Royal Enfield!