Jag kan ju berätta om min uppkörning.
Jag hade lånat en Suzuki 750 som jag skulle köra upp med och man var ju lagom nervös inför uppkörningen redan ifrån början.
På väg mot uppkörningen åkte jag via Gullmarsplan och sedan mot huddingevägen och stannade vid rödljuset i korsningen vid gamla årstalänken.
Det var långa köer i höger körfält med folk som skulle ut på årstalänken, i vänster körfält står en buss men mittenfilen var helt tom ända fram till rödljuset. För Er som inte vet hur det såg ut där innan så var det en lång nedförsbacke i en högerkurva som slutade med en korsning.
Då jag stått still i ca 5-10 sekunder så ser jag något i backspegel och börjar fundera sen säger det pang och jag flyger ut i korsningen, jag hade ingen möjlighet att flytta på mig eller göra något åt det. Som tur var så hade cykeln ett 4-2 system och den vänstra ljuddämparen tog den värsta smällen.
Med mer tur än skicklighet så lyckades jag hålla mig kvar på cykeln och klarar att hålla den upprätt, men fick duktigt ont i mitt vänstra ben som träffades i smällen. (utan skydd hade jag nog gjort illa mig riktigt ordentligt)
Blinkers, bakljus, skylthållare mm var trasiga och vänstra ljuddämparen var böjd uppåt i nästan 90 grader.
Detta var alltså 1h innan uppkörning.
Jag trodde så klart att det var helt kört, men vi gjorde vårt bästa i alla fall. Som tur var så hade vi en nästan likadan hoj som vi temporärt kunde sno blinkers och bakljus ifrån. Resten satt någurlunda och ljudämparens hölje var faktiskt helt vilket gjorde att det trots allt gick att köra med cykeln.
Vi stod och meckade tills ca 10 min innan uppkörningen då vi fått allt på plats.
Jag hade lugnat ner mig lite men hade fortfarande så ont i benet att jag knappt kunde stödja på det. Det gjorde ont bara att växla.
Det blev inte lättare av att farsans polare kört upp på samma ställe ett par år tidigare och berättade att han blivit kuggad 6 ggr där. Och här kommer jag som privatist!
Riktigt nervös, med ett ben som värkte mer än lovligt så körde jag upp, fick göra om 70 bromsningen en gång innan han var nöjd och klarade sedan lappen.