Roliga anekdoter vid kk-tagning

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag gick omkull vid bromsning från 50.. Detta gjordes på gocart-bana och när jag skyllde på oljefläck, så fick jag göra om och fick lappen!

(detta var alltså hösten -85) :)
 

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Tollered
Hoj
Honda CBX600E-83
Om jag bara håller mig till uppkörningar med tung mc så blev det som följer:

Först besiktningsmannaklantighet:
1: Besiktningsmannen (som sitter bakom i bil) har två anmärkningar. Först så stannade jag inte helt i en korsning (föresträdesskylt). (Det var en snäv sväng i rejält motlut). Sedan så har jag inte tillräckliga ögonrörelser hur 17 han nu kan se det genom hjälmen.....

2: Två killar och två tjejer kör upp den morgonen. Han kör ut med killarna och de får godkänt båda två. Så tar han ut oss tjejer och kuggar båda. På ren och snygg körning. *skakar på huvudet*

Nu klantar jag mig:
3: Morgonen 4/10-90 så åker vi ut från trafikskolan. Tre på tung mc och en på lätt. Jag är jättenervig som vanligt.
Det är lite fuktigt på asfalten efter natten men det tänker inte jag på. När jag kör i serpentinen och ska bromsa tänker jag bara på att jag brukar vara för mjuk på handbromsen så jag tar i ordentligt. Glömmer bakbromsen helt och resultatet? En redig framhjulslåsning och jag fattar inget förrän jag slår i asfalten i ca 50km/h.
Inte roligt. Har säkert någon hjärnskakning och hela jag är gul och blå. Mcn behöver lagas. Detta är nån timme innan själva uppkörningen. Min trafiklärare kommer, mamma kommer. Jag vet inte om jag ska köra upp.
Jag bestämmer mig för att göra det, är ju ändå betalt redan, allt har ändå gått åt h-e.

Resultatet? Jag klarar det den gången!
Har alltid integralhjälm efter det. Utan den hade jag inte haft någon haka idag...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Sören kanske han hette? Tror han var pensionerad egentligen men hoppade inte ibland. Någon du känner? :tungan
Mannen med mustaschen. Nja, känner honom inte, men känner till honom.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Chronic(tror jag det va) hade några fadäser sina första uppkörningar :hihi Han skrev om det i någon annan tråd men nu hittar jag det inte.


Jag har sökt upp och likviderat samtliga vittnen, gjort inbrott hos berörda myndigheter i syfte att förstöra skriftliga bevis och skrämt mina vänner till tystnad.

Samt hotat Swedie med twar-bakterier så han ska radera alla bevis på sporthoj.com

Inga bevis o domen blev mild.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Vi var tre stycken som körde upp samtidigt. Ingen av oss kunde göra garagevändningen ordentligt! Däremot så var uppkörningsgubben hård med inbromsningarna, vilket vår instruktör påpekade innan. Så bromsprovet var vi grymma på! När vi hade klarat av manöverdelen så sa gubben: Ni körde som krattor i garagevändningen, men det bryr jag mig inte om för den övningen är värdelös och jag hoppas att dom tar bort den! Vi klarade kortet iaf!
 

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Stock holm
Hoj
Rätta
När min farbror tog körkortet i början av 70-talet, så körde man upp med egen bil. Problemet var att uppkörningsgubben skulle med en buss som snart skulle gå. Så han bad min farbror att skjutsa han till busstationen 5-10 minuter bort. Under resan hann han fylla i alla papper, sedan sprang han iväg mot bussen. Och vips så hade hade min farbror MC- och bilkörkort. Gamla goda tider! :tummenupp
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Var det gullmarsplans skola??

Jag körde med dem, och använde deras ena Suzuki 750 (inte den som de kallar DAMcykeln) under hela min utbildning. Hade med den cykeln väldigt lätt för att köra de låg/hög -fartsbanorna.

Jag hade uppkörning på måndag och var väl som alla andra nervös som fan och dyker upp på skolan och får höra att en person hade kraschat med den cykeln som jag skulle köra upp på, och att jag skulle få köra på damcykeln, som enligt honom var exakt likadan, men med lite snävare styre.

Under uppvärmningen så satte jag ingen av de olika banorna så jag var på ruskigt dåligt humör på väg till uppkörningen och svor flertalet tillfällen för mig själv mot den "idiot" som hade kraschat bara dagarna före min uppkörning.

Men det gick vägen till slut, tack gode gud för det!

Vi ses på vägarna..

Hej

Nej, jag körde med egen cykel (iofs lånad, men den var inte någon trafikskolas), och körde upp på Tullinge flygplats.

MVH

/Leo
 
Last edited:

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Efter säk.kollen så är det dags att leda runt hojjen för garagesvängen. Då jag gjort det lägger han ut begränsningarna (plankor) och tar till ca 2 METER EXTRA!:) . Jag bara stirrar på karln, -Ja de är ju så svåra att svänga med de där hojjarna, säger han.



haha jag fick en snus dosa extra i svängradie av min! lite snålt ser jag:)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
på min uppkörning, på en luxös cb500 (detta va -89) så fick jag äka iväg runt en sväng för att ha nog sträcka innan bromsprovet,,
och där borta kunde ju ingen varken se eller höra mig, så jag slog på en burnis..
uppkörningen gick bra, och senare den sommaren när jag brände runt på min trimmade RD350 så stannade jag och tjötade med körskoleägaren på stan.
efter lite prat om min hoj etc så frågade jag om CB´n höll ihop fortfarande , ?

- jodå men jättekonstigt, bakdäcken brukar hålla minst två år, men nu fick vi byta mitt i sommaren..

:tungan :tungan
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
jag tror jag måste ha fällt nån dryg kommentar till förättaren för när det var dags för säkerthetskontrollen så löd uppgiften: Kolla igenom HELA cykeln.
Men nörd som man är gick de ju bra. ( å resten av uppkörningen med för den delen )
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Nervös som fan åker man ut på Tullinge Flygfält för att komma bort till banorna...
Frågar vilken bana jag vill börja med om jag skulle ta Fart/Kryp/Broms... Självklart så börjar jag med krypkörningen eftersom man tycker ju att det är ju där saker kan gå snett...
Leder hojjen utan problem och hoppar upp och börjar åka framåt... Eftersom det är ett stort öppet fält man är på så självklart blåser det till rätt kraftigt så jag tappar balansen efter ca 1 meter och måste sätta ner foten innan jag ens börjar svänga in... börjar asgarva och vände mig mot instruktören som oxå stod och log och sa bara... "Jaha, det där var ju tråkigt..." Fast jag fick börja om och sen var det ju inga problem... :)
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
När jag var ute med körskolan på "landsvägs" lektion hade vi en liten tjej med oss som inte var speciellt lång. Hon var duktig på att köra men varje gång hon skulle stanna fick hon problem med att nå ner och var nära att välta. Skolan fixade en hoj som var sänkt till henne inför denna dag och allt var frid och fröjd.
När vi åkt en stund och läraren skulle ge oss nya instruktioner stanner den lilla tjejen ganksa nära kanten på vägen. Sen sätter hon ner högerfoten först....

Det var en brant slänt där och nu nådde hon inte längre ner. Mc´n gled ned för den hala slänten och hon gjorde otaliga kullerbyttor innan hon stannade. Tur att hon hade hjälm. :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tog körkortet 4 mil ifrån hemstaden, likaså kom min uppkörnings nisse var här ifrån.

Jag hade genomgått hela uppkörningen och kört lungt. Både min körskole lärare och han som gav mig papperslappen i handen sa "ta nu lugnt med den där bågen"

På hemvägen toppade jag nästan motorcykeln och råkade elda om han som givit mig lappen 15 min tidigare. Skämdes så otroligt mycket då jag såg att det var han jag jag råkat köra om att jag stannade och vinkade förbi honom.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag körde upp på Tullinge och hade mommit ända till körningen i trafik då inspektören bad mig köra mot Tungelsta.När vi skulle svänga mot Tungelsta svängdee jag mot Tullunge i ställe varpå det sprakar till i örat - Vi ska mot Tungelsta.
jag var säker på att det var kört men fick lappen i allafall med kommentaren att alla kan ju köra fel.
Lottovinst kändes det som.
 

Snowman89

Guest
När jag skulle köra upp för A-begränsat hade jag sån tur att jag var först i kön till manöverbanan (av 6st) men fick sedan stå över för att dom var tvunga att byta lampan i framlyset.. När vet väl var min tur så hade det börjat regna så asfalten var blöt och det var runt 4-5grader ute. Lyckas låsa framhjulet på både 70 och 90 bromsningen första försöket, gjorde om båda och lyckades:p hade kört 2lektioner på den cykeln då. Alla andra som körde upp den dagen körde upp på en tung cykel med ABS :O
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top