Roliga händelser med MC

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Som rubriken lyder, skriv ner era roliga händelser med MC:tuttar

Och som tradition så ska TS börja:näsblod

Jag och min kompis kör runt stan, och min kompis var stolt över sin nya sm så han drar på mitt mitt i stan:huvet och gissa vem som fick skiten... Jag!:näsblod Fick lillfingret av en kärring med rullator (barnvagn).

eller en annan händelse:D

Jag står på parkeringen med en motard (KTM), då en kvinna kommer fram till mig och säger: kan du flytta på moppen!

jag: :näsblod och frågar moppen?

hon: ja moppen, kan du flytta på den?

jag: DET ÄR EN MOTORCYKEL!

hon: :va vad spelar det för roll? Ni kör ju ändå likadant

jag: :näsblod:brinnerup

en till:yoparty

står bakom rödljuset då en moppepojke kommer och ställer sig bredvid och varvar:D när ljuset blir grönt drar han på, jaha tänkte jag, bara följa efter tills han har maxat:rolleyes: när han har maxat den i ca 60 så ger jag honom blicken och drar på:yoparty när jag kommer fram till nästa rödljus ställer han sig bredvid mig igen fast med lite mer avstånd och stirrar åt andra hållet:D

nu så e de eran tur:banana

Last edited:

Hellhound

OverLoad MC
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
R1200GSA -14
var ute på lidingö och skulle hemåt, snirklade genom fram till främsta bilen vid ett trafikljus.

en rörmokarbil. full av brats.

. . . som självklart vevar ner rutan och skriker "STEKARN! vun-vun-vun! *imitation av hetsigt moppegasande*"

det roliga var att de försökte på allvar köra ett dragrace :va

Goote

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
Letar ^^
Ehh... ganska roligt i efterhand då.
Skulle wheela med en hoj (cbr 600) utan bakbroms, (redan här ser jag hur puckat det låter) men så blev jag skraj över att slå över, tyckte jag kom för högt upp.
Så jag slog av på gasen helt, och då när jag inte hade så mycket körvana så glömmer jag hålla emot med benen, så jag glider fram och slår i nötterna hårt som fan! Hann inte ens stänga av hojen innan jag klev av och lade mig på marken. Gör fortfarande ont när jag tänker på det.

ps: smällen gjorde så ont att jag fick ont i resten av kroppen samt tappade andan, fick ligga där runt 45 min...

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nej, dom lånade den av farsan som jobbar. :gnissla

Jaha där har vi det :tummenupp

Kan berätta en sak som jag råkade ut för.

Jag hittade en liten rolig "grusvägsrondell" att leka i med min fd fyrhjuling.
Ca 250m bort så stod det kanske ett 20-30tal med kromslädar parkerade. Och självklart så ville man ju sladda lite extra runt den där "rondellen" som man hade hittat.

Visst, dom första varven gick ju bra. Tills det hugg tag jävlar i helvete så jag höll på att slå runt med fyrhjulingen. Slutade med att jag nätt och jämnt fick ner den igen på alla fyrahjulen. Och givetvis så stod det ett par st läderklädda herrar och damer och undrade vad i hel... jag höll på med där uppe.
Kan nämnas att jag aldrig har åkt förbi där igen med fyrhjuling :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Moppepojkar är roliga och nu kom jag att tänka på några.

Kommer putrandes bakom en kompis i laglig fart på 50-väg med en trimmad TS250 och ser hur en moppe närmar sig bakifrån i 70-80km/h. Moppepojken ska förstås köra ifrån två motorcyklar med sin hårt trimmade mopp.
När han är 2-5 meter bakom mig så har jag växlat ner och sprättar upp hojen på bakhjulet.
Moppepojken inser snabbt att han håller på att göra bort sig så han tvärnitar men kommer ändå upp jämsides med mig innan han åter försvinner bakom mig där han gör en snabb U-sväng och försvinner snabbt som en löning i motsatt riktning.

Moppepojke nr2 var en kille i min paralellklass när jag själv var en trimmad-moppepojke. Han ser mig från sedelmacken, och jag ser hur han stressat avslutar tankningen. Jag fattar ju att han vill rejsa så jag lägger mig lugnt i 40-50km/h på treans växel och väntar in honom. Och så dyker han upp efter en stund upp och segar sig sakta men säkert ikapp. När han är en 1dm framför mig vrider han sig mot mig och riktigt hånskrattar åt mig.
Då vrider jag fullt på min gasrulle och drar ifrån honom samt petar i 4ans växel innan jag vänder mig mot honom och kopierar hans hånskratt.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Min jobbarkompis sitter i sin sunkiga 245:a vid ett rödljus på väg ut på ett jaktpass. Upp kommer 2 badasses med fullkittade med hd o skinnvästar.
De varvar sina jänkejärn och tittar flinande på rednecken i den sunkiga volvon.
Rednecken flinar tillbacka med ett stort grin.
Skinnvästarna tittar undrande på varann. När tittar in igen i 245:an tittar de rakt in i ett hagelgevär!!

..Badassarna får plötslig för sig att svänga höger trots att inte står i den filen eller ens har grönt ljus!:D

Krille kuk, du e' allt en sjuk jävel:yoparty

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En anna kul var när jag(utan militär rang) jobbade som instruktör åt FMCK och en av tjejerna körde fast på en myr. Fänriken som gärna hittade på bus när han fick chansen åker snabbt dit för att instruera. Även jag åker upp jämsides med Fänriken. Han kollar mig först väldigt misstänkt men jag spelar dumsnäll och stänger av min hoj så fänriken slappnar snabbt av och spanar in tjejen istället.
Då lyfter jag försiktigt om min Husqvarna 90 grader så att bakhjulet pekar rakt mot honom. Därefter trampar jag igång qvarnan, petar snabbt in driven och vrider fullt pågasrullen så fänriken fick ett rejällt lass myr över sig. :banana

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Lustig sak som hände mig:

Står i Helsingborg och skall precis åka hem, så kommer en liten barnfamilj med en pappa, mamma, litet barn och eventuellt ett till litet barn i en barnvagn. Så säger mamman: Titta (barnens namn) vilken fin motorcykel, visst vill vi höra hur det låter.
Så startar jag och hojen går igång men dör direkt. Så försöker jag starta den igen men den vill inte, bara går på startmotorn.
Så säger mamman: Nu får vi höra hur den låter.
Försöker att starta den men den vill bara inte starta.
Mamman säger något: Den ville inte starta, men nu kanske vi får höra den.
Så försöker jag och försöker men inte.

Då börjar dom gå och när dom är ca 10 meter bort då går hojen givetvis igång :va :gnissla

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Roliga.. hmm...

En snubbe trodde jag förföljde honom.. Körde från en butik ut på en 50 väg inget speciellt kommer in på 70 vägen och följer honom ganska tätt...
sedan svänger han in på Drottninggatan kör efter honom sakta men säkert..
han börjar vingla lite lätt och ser stirrig ut i backspegeln...
han kör ut längs Nygatan och sedan svänger hastigt höger mot en enkelriktad gata och stannar där..
självklart ska jag dit och börjar blinka in.. han svänger totalt vänster och gasar iväg utav helv***... Jag bara " ?!? "... Trodde nästan han skulle köra på mig...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kan dra denna från tiden innan Söderledstunneln under Södermalm i Stockholm var byggd.
Åkte Husqvarna WR125 kors å tvärs över stan ständigt på väg till enduroträning :)
Som vanligt så köade man Götgatan fram och hade kryssat lite mellan bilarna och såg en störtskön Rosa Vespa med sidovagn.
La mig i filen bredvid och kikade lite medan kön rullade.
Upptäckte dock inte att man gjort halt framför mig och drämde rätt in i en Saab 99a som jag inte kände igen.
Var en hårsmån från att landa på bakluckan men klarade mig mirakulöst och helt okontrollerat.
Alla inklusive killen på den rosa Vespan asgarvade när jag stod bredvid min Qvarna och kände mig pinsam och undrade om jag gjort någon skada på Saaben.
Medan jag stirrade på stötfångaren så åkte Saaben iväg med någon som vinkade glatt från förarsätet.
Blev rätt paff när jag upptäckte morsan körandes iväg bland alla 1000tals bilar på gatan.
Lyckades torpedera henne inne på stan av alla som fanns att välja mellan.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan dra denna från tiden innan Söderledstunneln under Södermalm i Stockholm var byggd.
Åkte Husqvarna WR125 kors å tvärs över stan ständigt på väg till enduroträning :)
Som vanligt så köade man Götgatan fram och hade kryssat lite mellan bilarna och såg en störtskön Rosa Vespa med sidovagn.
La mig i filen bredvid och kikade lite medan kön rullade.
Upptäckte dock inte att man gjort halt framför mig och drämde rätt in i en Saab 99a som jag inte kände igen.
Var en hårsmån från att landa på bakluckan men klarade mig mirakulöst och helt okontrollerat.
Alla inklusive killen på den rosa Vespan asgarvade när jag stod bredvid min Qvarna och kände mig pinsam och undrade om jag gjort någon skada på Saaben.
Medan jag stirrade på stötfångaren så åkte Saaben iväg med någon som vinkade glatt från förarsätet.
Blev rätt paff när jag upptäckte morsan körandes iväg bland alla 1000tals bilar på gatan.
Lyckades torpedera henne inne på stan av alla som fanns att välja mellan.

Skön morsa som bara vinkar lite glatt o drar iväg när sonen just kraschat i rusningstrafik :D

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Skön morsa som bara vinkar lite glatt o drar iväg när sonen just kraschat i rusningstrafik :D

Kan väl tillägga att jag brukade köra upp bakom när hon stog vid nått rödljus där vi bodde och dutta till med framhjulet i stötfångaren för att hälsa lite...
Som lite försvar för lilla mamma :D

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
I min hemby, borensberg finns två störda män, låt oss kalla dem Kisa o ronny, för enkelhetens skull.
De två tänkte åka lite cross uppe på det närbelägna skjutfältet.
Dagen till ära var det storövning. -Några grönklädda fjunisar med bössor är väl inget som stoppar en karl som vill ta en riktig svina tur på crossen sin?

Extra kul är det ju om man kan åka bakhjul fram o tillbaka igenom tältförläggningar.
Till slut hade de lyckats reta upp dem så pass att de blev jagade av ett uppbåd av mc-ordonanser o bandvagnar.
Då stannar kisa o säger till ronny. -Det är nog bäst o snacka med dem medans det förtfarande går att snacka sig ur det här. Javisst säger ronny och stänger av sin gamla Husky -82:a.
Det han upptäcker när militärerna stannat o rusar fram är att kisa aldrig stängde av sin kawa utan drar som en avlöning.
Ronny inser att han blivit lurad en en gång men qvarnan startar faan inte!!:D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu är det ute med oss alla ...

Det här var ganska roligt =)

Klippt in från den här tråden

Förgöraren skrev:
Solig tisdag kväll.

På Götaplatsen sitter folk å pratar å dricker kaffe i eftermiddagssolen.

Uppdrag Gransknings Janne Josefsson fröjdas över sina mediala framgångar där han skrider fram med sin son i en barnvagn över arbetar-Göteborgs kanske vackraste Plaza.

Vad han inte vet är att en viss moderator just då laddar för fullt med att kicka igång sin KTM 660-04 med utblåset rakt riktat mot Janne Josefssons vänsteröra.

Moderatorn avfyrar hela artilleriet rakt i facet på Janne Josefsson som tack vare hygglig nackmuskulatur lyckas behålla huvudet på axlarna. Han uttrycker sig dock med en vokabulär som var för stark för användas då det stackars folket drabbades av gammal köttfärs.

Mark, om Janne kräver att huvuden ska rulla så är jag rädd att jag måste offra dig

\m/

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Körde på en polisbil.

Även blivit stoppad av en gammal tant när jag ovetande körde mot enkelriktat mitt inne i stan, hon gick ut framför mig och började skrika något. Jag hörde inte så mycket då jag hade hjälm på :va Men hon försökte förmodligen tillföra något vettigt.. När hon gick så gasade jag iväg. Fortfarande ovetande om att det var enkelriktat. Kom sen på vilket misstag jag gjort..

Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Körde på en polisbil.

Även blivit stoppad av en gammal tant när jag ovetande körde mot enkelriktat mitt inne i stan, hon gick ut framför mig och började skrika något. Jag hörde inte så mycket då jag hade hjälm på :va Men hon försökte förmodligen tillföra något vettigt.. När hon gick så gasade jag iväg. Fortfarande ovetande om att det var enkelriktat. Kom sen på vilket misstag jag gjort..

hur lyckas man köra på en polisbil :D Tror du får förklara det dära lite närmare :tungan

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
Egentligen bör man väl inte skriva ner det här...

Jag skulle flytta och fick hjälp av en kompis att köra släpet samtidigt som jag skulle köra bort hojen till nya hemmet. Han som skulle köra släpet åkte i förväg och jag fick för mig att jag skulle åka ikapp.

Jag kom ikapp vid en rondell som låg precis innan en uppförsbacke, så drog på ordentligt ut ur rondellen och uppför backen, släppte inte på gasen utan passade på att njuta lite av farten innan jag kom fram till stället vi skulle mötas upp på, parkerade hojen bakom ett par buskar som stod där och ställde mig att vänta.
När kompisen kom ikapp klev han anfådd ur bilen och undrade upprört vart snutarna tog vägen.
-Vilka snutar? frågade jag.
-De två som drog efter dig med blåljus uppför backen efter rondellen...

Uppenbarligen hann de inte ikapp...

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
En annan rolig händelse var när jag skulle dra norrut från Sthlm och hade precis fått fri fil så jag gasade på. När mätaren närmade sig 200-strecket och jag fortfarande inte släppt på gasen blev jag omkörd av en Merca i en sån hastighet att jag undrade om jag hade stannat utan att veta om det. Jäklar, vad fort det gick! På några sekunder var Mercan borta, och jag satt med förvånad blick och stirrade framåt. Hur kunde en sån bil dra om mig så fort? En sån vill jag också ha. Ge mig!!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0