Snuten gör alltid att ja sitter lite illa på pallen, gillar inte deras närvaro pga att ja tycker om att njuta av livet lite mer än vad som är lagligt i dessa skogar,
DOCK så älskar ja de komiska situationer som poliser kan ställa till med ibland.
Det råkar vara så att grannen vid mina föräldras kåk är präst,prälle,högreligös. Kalla det vad du vill. I vilket fall som helst så pratar vi om en kille som fått massor med arv efter sina släktingar efter att han varit präst ett tag. Detta har resulterat i bla att när dottern skulle ta körkort så införskaffades en gammal corvette stingray med kompressor osv.
Men nu till det roliga med det hela; Prällen har en son också, som är ca 4-5 år äldre än mig, vilket ledde till att allt roligt här i livet har han kommit i kontakt med före mig, tex mopeder ,sprit och flickor.
När jag var ca 11 år gammal kommer grannpojken in te farsan och frågar ifall han kan ta en titt på mopeden, ingenting var fel, vad äre du undrar över frågar farsan medan ja nyfiket tittar och lyssnar. "jo , mopeden går inte lika fort som de andra grabbarnas, kan du fixa så den går lite fortare? pappa(prällen) har sagt att ja får...."
Mopeden ifråga var en gammal zündapp, och som bekant(?) så fanns det äve e 125cc motor te zündapp cyklarna som passade som en handske i moped chassiet på den tiden.
Två dagar senare kommer polisen hem med prällens pojk och mopeden på släpkärra efter, varpå prästen får poliserna att inse att detta knappst har gjorts utav hans pojk utan är ett fall av någon annan marodör som vill förstöra för hans strikta grabb, då grabben sagt att han "inte visste" att den gick så fort.
En annan kul grej som hänt i byn(har inget med två hjul att göra)
polaren blev överrumplad i sin chevelle efter ett motorbyte till en fräsh bigblock med kompressor burnandes på en parkering. En polisbil med två tillsyntes sura polismän stannar prec framför åket och kliver ur och knackar på rutan. Polarn tror det är kört men när konversationen inleds så säger polismannen som för samtalet and i qoute!;
"Så där får du inte hålla på om du inte låter oss andra prova också"
han kom undan med lite smäll på fingrarna och en provkörning
Finns vettigt folk där ute också verkar det som iaf