Nash
KUNG Fotpinne! ;)
Antagligen därför alla ställ blir lite slappa och utspända i baken.
Hahahaa... Det förklarar ju min hänigiga röv på mitt ställ
Antagligen därför alla ställ blir lite slappa och utspända i baken.
Vad blev resultatet av detta??
Min historia är kanske inte så rolig men dock väl så trevlig.
Jag blev stoppad igår kväll, för första gången på 6 somrar. Var ute på en kortrunda för lite småbusande med triplen. Kommer rullande på en 70-väg när jag vid en liten raka på ett par hundra meter bestämmer mig för att ta upp den på bakhjulet. Jag ligger inte helt mot balanspunkt så när jag lägger ned den igen har jag ganska höga varv.
Cirka 200 meter längre fram ser jag då en konstapel mitt i vägen som signalerar att jag ska stanna. Vid sidan står en till polis samt en bil. Jag svänger in och stannar (sug på den ni outlaws ). Poliserna ser ganska muntra ut när jag rullar in och stannar, det är en manlig polis och en kvinnlig.
"Nu hade vi ingen laser men det där gick knappast i sjuttio." säger polismannen.
"Eller snarare så här," säger poliskvinnan. "Vi vet att det inte gick i sjuttio." och så skrattar hon stort.
"Ja, men med en sån här vill man väl inte ligga i sjuttio heller? Körkort och blåsa tack." säger polismannen och ger mig promillemätaren.
"Du stannade ju i alla fall. Det är det inte alla som gör, de bara swishar förbi." säger poliskvinnan samtidigt som hon tecknar med handen hur hojarna brukar köra runt dem på vägen.
Sedan så frågar de lite hur fort hojen går, att den ser fin ut och den kvinnliga polisen nämner att hon gärna själv skulle vilja ta kort för MC. Det hela avslutas med ett "tack för att du stannade, kör försiktigt" och jag får åka vidare. Ingen speciell inspektion av hojen eller kommentar på ljudnivå eller annat.
Sådant ser man gärna mer av längs vägarna. Kontroll av nykterhet och trevliga poliser.
2 dagar innan jag fått lappen (då menar jag verkligen lappen, den där pappersremsan iväntan på det riktiga plastkortet) för bil och skjutsar hem en polare med min pappas Nissan Almera som jag satt en hoodscoop på (Jag va 18!!!)
Årsta i STHLM är inte direkt ett lugnt område men jag måste åka förbi där för att skjutsa hem polarn och precis vid torget så kommer polisen mötandes, jag får typ kalla kårar och SJÄLVKLART så snurar han runt och sätter på blåljusen! En invandrare och en jävla hillbilly i en almera med hoodscoop, klart som fan det är knas nånstans
Dom ber mig om körkortet och jag ger dom lappen, han skrattar och går ifrån min sida av bilen, kollar bak och frågar vems bilen är, Svarar "Det är pappas" med typ målbrottsröst.
- Bra svarar han...
VAD gör jag då... Jo jag tittar på honom och säger till min EGNA förvåning eftersom jag typ va i panikchock och svettig som en diplomat så frågar jag om jag kan få kliva ut ur bilen och lägga en fis.......... VARFÖR frågade jag honom om det!? Jag behövde inte ens fjärta!?
Han titta på mig helt nollställd och sa, Nej du får stanna kvar i bilen.
Efter 5 min så ger han tillbaka lappen och säger "NU får du gå ut o skita på dig hur mycket du vill, kör försiktigt"
TACK konstapell!
Detta var då man var 18-20 nått:
Jag åkte med en polare i hans 240 med aldeles förmycket stereoprylar i. Blev stannade av polisen två ggr under kvällen o först böter för tonade sidorutor fram o sen böter för tonade blinkersglas bak. Inget att orda om, de var hur trevliga som hellst o sa inte ett knysst om de blankslitna bakdäcken.
Vi bestämmde oss för att gå på krogen iställer för att få ytterligare böter en gång till. Sagt o gjort gick vi dit o festade.
Då vi kommer ut står samma poliser vid sin bil o pratar med en ordningsvakt.
Polisen till odningsvakten glatt: "O de här två då?" (peker på oss) "De har väl inte gjort nått olämpligt"
Ordningsvakten "Huh har inte sett de tidigare"
Polisen fortarande glatt "Säkert? Aja, man vet aldrig"
Varvid min polare som fått böterna o nu en den alkohol tycker
"Fan så mycket som jag betalt kan de fan bjuda på skjuts hem"
Osså ställer han sig o dunkar handflatorna i motorhuven o "sjunger"
"Vi vill hem" "vi vill hem"
Polisen fortfarande glad: "Det är bara att ni sätter er i baksätet"
Happ. så vi satte oss i baksätet o blev faktiskt skjutsade hem.
Väl hemma på parkeringe säger polisen till polaren
"O du, du vet att du bör byta bakdäck va??" med värdens största flin o glider iväg.
Det blev till byte av bakdäck dan efteråt ....
HAAHAHAHAH ofta dom skjutsa er.
När jag å nåra polare gjorde de blev de fylle cell kan bero på att
vi sa att dom va kuksugare och inkompetenta tvekönade cp horor.
HAAHAHAHAH ofta dom skjutsa er.
När jag å nåra polare gjorde de blev de fylle cell kan bero på att
vi sa att dom va kuksugare och inkompetenta tvekönade cp horor.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|