Roliga Möten med Polisen

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Skulle en kväll in och hämta brorsan i stan från jobbet. Hade vid detta tillfälle nyfått lappen (hade inte ett plastkort än). Jag sätter mig i farsans bil och kör iväg (kallt var det).

På väg in till stan finns en Statoil mack till höger om en rondell som man kör igenom för att komma in mot centrala stan. Jag kör genom denna och viker höger vidare in till stan. Efter att jag vikt av tycker jag att det blinkar till i backspegeln. Sneglar och försöker se något men pga kylan så skymtar jag bara någon bil långt borta. Tänkte inte mer på det och kör vidare. Vid nästa korsning har jag en polisbil i kofångaren bak som tutar frenetiskt åt mig.

"Vafan nu då?" tänker jag. "Jag höll ju bara 45." (50-väg)

Eftersom jag är oskyldig till vad än de har att komma med så är jag glad att prata med dom. En kvinnlig polis kliver ur polisbilen och kommer fram till förarsidan.

"Ursäkta, jag såg er inte. Vad gäller det?" frågar jag.
"Ja, jo, det är så att någon har varit och tjuvtankat på Statoil och det är din bil som gjort det." svarar hon.

Jag blir lite överrumplad men tar det hela med ro.

"Haha, jaha, jasså det har jag? Vad pekar på det då?"
"Färgen på bilen." svarar hon ointresserat och halvsurt.
"Visserligen passerade jag macken men jag var aldrig in eftersom jag ska hämta brorsan."

"Kan jag få se körkortet?" frågar hon.
"Ja, men jag har inte körkortet än, hoppas det här duger..."

Hon blir nästan överrumplad och det står nästan skrivet i pannan "INGET KÖRKORT!?", men så ser hon att det är uppkörningsblanketten.

"Men reg.nr då?" frågar jag "Ni har inget reg.nr?"
"Det får övervakningskameran visa." svarar hon.
"Haha, ja, vad som än finns på filmen så är det då inte jag."

Ler lite smått varpå den manliga polisen kommer fram och ställer sig brevid henne och skrattar till lite och pekar manande mot instrumentbrädan.

"Haha, men tanka skulle du fan i mig behöva!" säger han.
"Hahaha, jo, tankmätaren är trasig." svarar jag.

Tog telefonnummer och adress men hörde aldrig av dom.

;)
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag och en kompis hade lite att göra på kvällarna och jag var körkåt så vi körde jämt runt på natten. Vi tyckte att det var fränt att ha skyltar av alla de slag så vi nallade några stycken.

På Nolia i stan där uppkörningarna börjar fanns det en skylt med texten KK prov (fattar ni inte så är det ingen ide att förklara) som vi ville ha. Skulle precis till att hämta den då en vaktbil körde in.
Jag "justerade" något under huven och sen for vi iväg.
Inget med med det, tills polisen ringde några veckor senare. Dom ville att jag skulle komma in omedelbart.

Jag fick absolut inte veta varför hur mycket jag än frågade. Lämpligt nervös cyklade jag till mot jobbet och svängde förbi polisstationen. För övrigt enda gången jag cyklat till jobbet och jag fattar fortfarande inte varför jag gjorde det.

Väl där så berättade han att det hade varit inbrott på en byggarbetsplats precis i närheten och att vi var misstänkta. När han sagt det blev jag lättad som aldrig förr och sade något i stil med "var det bara deeeet". Dom tittade väldigt konstigt på mig.. :)


Edit:
Samma kompis och Horm på forumet har också gjort en frän grej.
Vi skulle och kolla på ett hemmagjort streetrace i Västerbotten och var på väg söderut. Polisen visste givetvis om detta så dom hade kontroll på vägen dit. Horm körde kompisens Audi och dom blev stoppade.

Dom klagade på att skylten satt i bakrutan och inte där den skulle. Kompisen började omedelbart käfta med polisen om ditten och datten. Bilen var ombyggd med Usa-bakdel för liten skylt och han hade inte fått igenom det med vv ännu.

Det slutade med att dom skulle ge kompisen böter för detta. Det roliga är ju då att bilen står på han far och att han inte ens körde den. Han vägrade skriva på några papper och hörde aldrig från dom mer. Dom kom nog på vad dom gjort sen.
 
Last edited:

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Jag ställte min mcdonalds påse med mat i som man får så fint när man plockar med sig hamburgarna på polisens motorhuv när dom stod framför bilen och spanade, då blev dom jättearga och sa att man äter inte på en polisbil! Jag fick be om ursäkt och gick lite småfnissandes vidare.

Måste tillägga att en kompis till mig har sprungit över en polisbil när dom satt i! Efter jag fick reda på detta så vart de bara att :Bugar
Jag har svårt att tro att det var en kombi dock, känns som ett stort kliv ner!
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har aldrig råkat ut för nåt roligt möte. De är alltid så förbenat griniga... Serverar de taggtråd till fikat i Mässingshuset? :va Eller så är :ligga inget som vare sig konstaplar eller konstaplarinnor får i överflöd :gnissla
 

firebird

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
Borås, nästan
Hoj
999
polis

Har en till absurd historia, inte ett skit med MC att göra men enligt en fd.jobbarkompis ska den va sann. Min jobbar kompis träffade sin kompis en söndag och han var ganska bra påbucklad i ansiktet, han frågade va fan har du gjort. Killen förklarade att han varit inne i stan blivit, dyngfull och blivit tagen av piketen. Dom hade varit ganska jobbiga och jävliga så han vart ju oxå förbannad, ingen bra kombination i en piket. Men va fan dom slog dig väl inte utan anledning eller, frågade min kompis. Då svarade han att nja, jag bara sa att jag tyckte det luktade kuk i bilen och undrade om någon hade rapat !! då small det :D
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Blev stoppad i en körkort/blåskontroll för nån vecka sen. Kom från en 90väg då jag brassat på rätt hårt, och kom i fatt en bil, och låg tätt bakom när 90 vägen blev 70, och sen 50. Där stod polisen med en kontroll. Och ville absolut inte vinka in bilen som låg precis framför mig utan pekade frenetiskt att jag skulle komma in och bilen fortsätta. såklart...

Jag stannar, och polisen låter skitarg och säger: Får jag se ditt körkort. Jag ser då att det är en tjejkompis som är polis sen 1-2 år tillbaks som står och gormar =) Men hon känner inte igen mig genom hjälmen så jag tänker att jag ska ta av mig den så hon ser vem det är, så jag kliver av, och börjar fippla med att ta av mig hjälmen. Hon säger då igen ännu mer argt: KÖRKORTET TACK SOM SAGT. Jag får då av mig hjälmen precis och hon ser att det är jag. hehe, hon fick en helt annan mycket trevligare röst då... :)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min historia är kanske inte så rolig men dock väl så trevlig.

Jag blev stoppad igår kväll, för första gången på 6 somrar. Var ute på en kortrunda för lite småbusande med triplen. Kommer rullande på en 70-väg när jag vid en liten raka på ett par hundra meter bestämmer mig för att ta upp den på bakhjulet. Jag ligger inte helt mot balanspunkt så när jag lägger ned den igen har jag ganska höga varv.

Cirka 200 meter längre fram ser jag då en konstapel mitt i vägen som signalerar att jag ska stanna. Vid sidan står en till polis samt en bil. Jag svänger in och stannar (sug på den ni outlaws :D). Poliserna ser ganska muntra ut när jag rullar in och stannar, det är en manlig polis och en kvinnlig.

"Nu hade vi ingen laser men det där gick knappast i sjuttio." säger polismannen.
"Eller snarare så här," säger poliskvinnan. "Vi vet att det inte gick i sjuttio." och så skrattar hon stort.
"Ja, men med en sån här vill man väl inte ligga i sjuttio heller? Körkort och blåsa tack." säger polismannen och ger mig promillemätaren.
"Du stannade ju i alla fall. Det är det inte alla som gör, de bara swishar förbi." säger poliskvinnan samtidigt som hon tecknar med handen hur hojarna brukar köra runt dem på vägen.

Sedan så frågar de lite hur fort hojen går, att den ser fin ut och den kvinnliga polisen nämner att hon gärna själv skulle vilja ta kort för MC. Det hela avslutas med ett "tack för att du stannade, kör försiktigt" och jag får åka vidare. Ingen speciell inspektion av hojen eller kommentar på ljudnivå eller annat.

Sådant ser man gärna mer av längs vägarna. Kontroll av nykterhet och trevliga poliser. :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Min historia är kanske inte så rolig men dock väl så trevlig.

Jag blev stoppad igår kväll, för första gången på 6 somrar. Var ute på en kortrunda för lite småbusande med triplen. Kommer rullande på en 70-väg när jag vid en liten raka på ett par hundra meter bestämmer mig för att ta upp den på bakhjulet. Jag ligger inte helt mot balanspunkt så när jag lägger ned den igen har jag ganska höga varv.

Cirka 200 meter längre fram ser jag då en konstapel mitt i vägen som signalerar att jag ska stanna. Vid sidan står en till polis samt en bil. Jag svänger in och stannar (sug på den ni outlaws :D). Poliserna ser ganska muntra ut när jag rullar in och stannar, det är en manlig polis och en kvinnlig.

"Nu hade vi ingen laser men det där gick knappast i sjuttio." säger polismannen.
"Eller snarare så här," säger poliskvinnan. "Vi vet att det inte gick i sjuttio." och så skrattar hon stort.
"Ja, men med en sån här vill man väl inte ligga i sjuttio heller? Körkort och blåsa tack." säger polismannen och ger mig promillemätaren.
"Du stannade ju i alla fall. Det är det inte alla som gör, de bara swishar förbi." säger poliskvinnan samtidigt som hon tecknar med handen hur hojarna brukar köra runt dem på vägen.

Sedan så frågar de lite hur fort hojen går, att den ser fin ut och den kvinnliga polisen nämner att hon gärna själv skulle vilja ta kort för MC. Det hela avslutas med ett "tack för att du stannade, kör försiktigt" och jag får åka vidare. Ingen speciell inspektion av hojen eller kommentar på ljudnivå eller annat.

Sådant ser man gärna mer av längs vägarna. Kontroll av nykterhet och trevliga poliser. :tummenupp

Har nästan samma upplevelse. Efter en heldag på krokiga vägar stockholm south side närmar jag mej skogis och jo just det det är Onsdag så jag svänger in där. Massor av publik men ingen som kör så jag bjuder på en powerwheeli när jag åker därifrån.

Nog blev det underhållning allt, fet powerwheeli med röd och blå disko strobes :). Stannar, får blåsa och lite hojsnack.

Avslutas med -Ok du får åka som tack för att du stannade, många gör inte det. Kör försiktigt.

Helt Ok tycker jag :tummenupp
 

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
VTR 1000 Firestorm
En kollega till mig frågade en nitisk aspirant i en trafikkontroll vad det var för påföljd om man kallade en polisman för jubelåsna och idiot....
Han blev allt annat än lugn men vafan, fråga kan man ju alltid göra :D
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Detta var då man var 18-20 nått:
Jag åkte med en polare i hans 240 med aldeles förmycket stereoprylar i. Blev stannade av polisen två ggr under kvällen o först böter för tonade sidorutor fram o sen böter för tonade blinkersglas bak. Inget att orda om, de var hur trevliga som hellst o sa inte ett knysst om de blankslitna bakdäcken.
Vi bestämmde oss för att gå på krogen iställer för att få ytterligare böter en gång till. Sagt o gjort gick vi dit o festade.
Då vi kommer ut står samma poliser vid sin bil o pratar med en ordningsvakt.
Polisen till odningsvakten glatt: "O de här två då?" (peker på oss) "De har väl inte gjort nått olämpligt"
Ordningsvakten "Huh har inte sett de tidigare"
Polisen fortarande glatt "Säkert? Aja, man vet aldrig"
Varvid min polare som fått böterna o nu en den alkohol tycker
"Fan så mycket som jag betalt kan de fan bjuda på skjuts hem"
Osså ställer han sig o dunkar handflatorna i motorhuven o "sjunger"
"Vi vill hem" "vi vill hem"
Polisen fortfarande glad: "Det är bara att ni sätter er i baksätet"
Happ. så vi satte oss i baksätet o blev faktiskt skjutsade hem.

Väl hemma på parkeringe säger polisen till polaren
"O du, du vet att du bör byta bakdäck va??" med värdens största flin o glider iväg.

Det blev till byte av bakdäck dan efteråt .... :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
2 dagar innan jag fått lappen (då menar jag verkligen lappen, den där pappersremsan iväntan på det riktiga plastkortet) för bil och skjutsar hem en polare med min pappas Nissan Almera som jag satt en hoodscoop på (Jag va 18!!!) :p

Årsta i STHLM är inte direkt ett lugnt område men jag måste åka förbi där för att skjutsa hem polarn och precis vid torget så kommer polisen mötandes, jag får typ kalla kårar och SJÄLVKLART så snurar han runt och sätter på blåljusen! En invandrare och en jävla hillbilly i en almera med hoodscoop, klart som fan det är knas nånstans :D

Dom ber mig om körkortet och jag ger dom lappen, han skrattar och går ifrån min sida av bilen, kollar bak och frågar vems bilen är, Svarar "Det är pappas" med typ målbrottsröst.
- Bra svarar han...

VAD gör jag då... Jo jag tittar på honom och säger till min EGNA förvåning eftersom jag typ va i panikchock och svettig som en diplomat så frågar jag om jag kan få kliva ut ur bilen och lägga en fis.......... VARFÖR frågade jag honom om det!? Jag behövde inte ens fjärta!?

Han titta på mig helt nollställd och sa, Nej du får stanna kvar i bilen.
Efter 5 min så ger han tillbaka lappen och säger "NU får du gå ut o skita på dig hur mycket du vill, kör försiktigt" :p

TACK konstapell! :D

Men vafan! Jag bröt revben i förrgår, jag viker mig av smärta, åååh vad jag fnissade, kan inte skratta rakt ut då gör det ännu ondare.
 

ZtiffMensken

Buwzaberget :) En berg kul att bestiga.
Gick med
31 May 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Husaberg 650:: Husqvarna 250 06 Saknaden är stor efter duccen :(
Detta var då man var 18-20 nått:
Jag åkte med en polare i hans 240 med aldeles förmycket stereoprylar i. Blev stannade av polisen två ggr under kvällen o först böter för tonade sidorutor fram o sen böter för tonade blinkersglas bak. Inget att orda om, de var hur trevliga som hellst o sa inte ett knysst om de blankslitna bakdäcken.
Vi bestämmde oss för att gå på krogen iställer för att få ytterligare böter en gång till. Sagt o gjort gick vi dit o festade.
Då vi kommer ut står samma poliser vid sin bil o pratar med en ordningsvakt.
Polisen till odningsvakten glatt: "O de här två då?" (peker på oss) "De har väl inte gjort nått olämpligt"
Ordningsvakten "Huh har inte sett de tidigare"
Polisen fortarande glatt "Säkert? Aja, man vet aldrig"
Varvid min polare som fått böterna o nu en den alkohol tycker
"Fan så mycket som jag betalt kan de fan bjuda på skjuts hem"
Osså ställer han sig o dunkar handflatorna i motorhuven o "sjunger"
"Vi vill hem" "vi vill hem"
Polisen fortfarande glad: "Det är bara att ni sätter er i baksätet"
Happ. så vi satte oss i baksätet o blev faktiskt skjutsade hem.

Väl hemma på parkeringe säger polisen till polaren
"O du, du vet att du bör byta bakdäck va??" med värdens största flin o glider iväg.

Det blev till byte av bakdäck dan efteråt .... :)


HAAHAHAHAH ofta dom skjutsa er.

När jag å nåra polare gjorde de blev de fylle cell :huvet kan bero på att
vi sa att dom va kuksugare och inkompetenta tvekönade cp horor.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Igår när jag skulle hem från jobbet ställde sig en MC-snut och blockerade korsningen vid Kungsan (kaos som vanligt), han vinkade igenom mig och ingen annan, jag var enda MC'n, dessutom hade jag rött :)

Ibland är det såå skönt med hoj!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
HAAHAHAHAH ofta dom skjutsa er.

När jag å nåra polare gjorde de blev de fylle cell :huvet kan bero på att
vi sa att dom va kuksugare och inkompetenta tvekönade cp horor.

Jag har också blivit nekad att få skjuts hem.

Davis Cup (tror jag) i Kupolen så varenda bankomat och minuten var tömd på pengar, min plånbok tom och det snöade och var minusgrader.
Jag insåg att jag skulle få gå en halvmil hem i det tillståndet och stoppade därför en polisbil och tänkte att jag skulle få hjälp av dom att ta mig hem. Svaret blev "Du grabben, det här är ingen djälva serviceinrättning". Så jag fick snällt gå hemåt i en smärre evighet.

Jag kallade dom ju iofs inte för CP-horor eller något sådant o´ch det var kanske därför jag inte fick fyllecell utan fick behålla min frihet att frysa.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag blev stoppad av samma poliser två gånger på en vecka när jag var runt 20 år. Hade en bmw 328 som fälgarna var lite skeva på.

Lämnade in fälgarna på helrenovering och lackering. När jag fått tillbaka dom så bytte jag hjul på bilen och ville självklart ta en provtur för att känna så att obalansen var borta.

Var runt 100 som det började vibrera i bilen förut, så jag måste ju upp i minst samma hastighet... På en rätt lång raksträcka med fri sikt och utan anslutande vägar (men som det ändå är 50 begränsning på) så drar jag upp bilen i kanske 130 och kör om ett par bilar. Direkt efter så är det disco i backspegeln, den silverfärgade v70in var tydligen civilare. Kör in till kanten och de kommer fram rätt irriterade till en början.
Frågar efter körkort samt ber mig blåsa. Förklarar att jag precis bytt hjul på bilen och därför har ett par skräpbrallor på mig = ingen plånbok = inget körkort. Blåser ok iaf och sen frågar de ifall jag bor långt ifrån. Svarar att jag bor ca 5 minuter härifrån. Jaha, då åker vi hem till dig så vi får se på ditt körkort (de frågade aldrig om personnummer eller så på plats).

Slår i farthållaren på 50 under färden hem :hihi
Hämtar körkortet och visar upp det. Efter en stunds kontroll så säger de bara, "håll hastigheten i fortsättningen". Morsan var sådär impad när man kommer hem med polisen i hasorna. Obalansen var borta iaf :banana


Under den här tiden tyckte man tydligen att det var ballt med blåa parkeringsljus också, så jag satte i sådana lampor.
Körde sedan med parkeringsljus och dimljus tänt när det började bli mörkt. Disco igen och tamefan, samma snutar som för tre dagar sen.
Efter världens längsta föreläsning om att det bara är utryckningsfordon som får ha blåa lampor så säger de "tredje gången gillt så blir det tråkigt för dig, åk hem och byt lampor nu!"

Blev dock aldrig någon tredje gång då jag sålde bilen till mamma (som har den kvar än) med vanliga p-lampor i :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top