Roliga Möten med Polisen

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
stort tack till trådskaparen,

helt guld att vi som fortfarande inte är på semester kan åtminstone piffa upp arbetsdagen med lite sköna historier, några av dem lite lätt saltade, men vafan, lite berättarfrihet livar alltid upp :D

keep em coming

lägger till mitt bidrag, en mindre lustig situation som hände mig och polaren för många år sen när man ragga runt i utspökad 240.

Det var midsommarfirande i Lysekil och frammåt småtimmarna hade vi ett tårfyllt fyllesnack om livet, brudar och musik i hans babyblå 240 som vi ställt på parkeringen nära huset vi höll till i. Eftersom stereon bara gick med nyckeln i var det kanske inte så genomtänkt att sitta där apberusad med varsin grogg i handen... men men. :fyllisar
Jag var i vilket fall som impad av alla extralysen han knôkat in i grillen att jag bara måste flasha dem en gång. Just då,... passerar en piket på andra sidan busken, och när midsommarnatten blev till dag bestämde sig konstaplarna för att tvärtnita och backa tillbaka. Mitt framför vår bil. Trots rigoröst alkoholintag och av detta rosiga kinder bleknade min vän så jag trodde han slutat andas samtidigt som ögonen höll på att trilla ur skallen på honom medans hans hemkört o apelsinjuice rinner utmed hakan på stackaren.
:näsblod :brinnerup
Sidodörren öppnas och det bokstavligen väller ut poliser som i princip omringar vår bil. De var troligtvis lite agiterade av all fylla o stök de behövt tampas med då Lysekil kanske inte är det lugnaste stället en midsommar. Vilket vi omdelbart fick erfara. Det var ut ur bilen, händerna på taket och fram med körkort, nej för helvete ställ ifrån dig groggen osv....Efter en stunds panikslaget förklarande att nej, vi hade inte varit ute och kört eller tänkt köra någonstans heller för den delen...så nöjde de sig med att lyfta på huven och känna efter på motorn, som självklart var kall som en isbit. De släppte oss med sedvanliga uppmaningar om att sköta oss osv och drog vidare i natten för att ta itu med annat av mer brådskande karraktär, vad vet jag. :D

Så det slutade ju bra men en stund där såg vi midsommar ta en helt ny, oplanerad riktning.

Skål !
:öl

dont drink and drive
 
Last edited:

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
80-talet, sveavägen.
Ett gäng hojar stod vid rödlyset i korset odengatan sveavägen.
Vad som hände när det blev grönt är ju givet :)

iväg far vi med fullt spett, lagom när vi släpper av 200 meter fram kommer blåljusen i full fart kryssande mellan hojarna, tvärstoppar på tvären framför oss för att få stopp på oss...

Ut kommer en totalt kolerisk konstapel som i mindre städade formuleringar beskrev sin äganderätt över sveavägen fram till tullarna :)
Stående framför polarens hoj när han på frågan om hur fort det gick, fått det föga förvånande svaret: "50 konstapeln"... Då knackar han ilsket på mätaren "Vet du vad den här är till för, va, vet du det?"

Polaren svarar med totalt nollställd min, "den visar varvet på motorn konstapeln..."

Jag har aldrig någonsin sett en så arg polis, inte kunde han göra något heller så efter två minuters spottande och fräsande och en kollega som nu hade väldigt svårt att hålla sig för skratt stövlade dom till bilen, vände och åkte iväg.

/Danne
 

Invalido

Guest
var på byn o skulle hem men var full o orkade inte gå...
gick förbi tågstationen o snodde en cykel som jag bagav mig hem på..
halvägs hem o vinglandes över gatan fick jag syn på polisen o happpade snabbt av cyklen o slängde den över en häck o andades ut.
Då tändes ljuset på ett hus som låg in till häcken o ut kom en gubbe o skrek att jag glömt min cykel!!!
där stod jag full med en stulen cykel..
polisen hade nu parkerat framför mig o hade stegit ur bilen o frågade om det var min cykel???
nej sa jag,har just hittat den o tänkte lämna den till er,sa jag.
dom tog cyklen o mina personuppgifter o jag fick gå hem.
2veckor senare ringer en dam o Tackar så hjärtligt för att jag hittat hennes cykel o lämnat in den till polisen..... :)
 
Last edited:

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
En 25 årsfest som slutade lyckligt till slut!!

i April i år hade ja min 25 årsfest i ett stort gemensamt garage (250 kvadrat). det är ca 80 pers på festen och självklart tänkte ja att ja måste ha ett tema för festen!

sagt o gjort så gick inbjudan ut till alla poolers o en del brudar... :tuttar

"maskerad!!! klä ut er till något som börjar på S" tex. strandraggare, santa(tomte) ninja turtles (sköldpadda).. ja ni fattar.. folk använde sin fantasi på högsta nivå!

det bjöds på käk o det va presentutdelning... alla blej fulla och en del blev jättefulla!:fyllisar

en av mina närmsta poolare blev taggad att lägga av en börn i garaget... grejen var den att han stog kanske i 40 sek till en minut o röken va tätare än i lytzen... man såg fan inte handen framför sig.. folket började utrymma garaget och sägas skall att garaget ligger i källaren på ett stort jävla textilmuseéum... =många dyra helt jävla onödiga tyger o bröte där...

röken spred sig iaf upp i kabelstammen upp till museét två våningar o brandlarmet gick.. då ja var i andra delen av lokalen när han börnade och ja inte fattade att han gjorde det..så missade ja hela kalaset.. men blev varse när man inte såg dett jävla skit..

när ja kom ut stog redan brandkår och polisen där... dom frågade vem som bar ansvaret för festen o ja fick ge mig till känna.. polisen(en riktigt het brud dessutom.. ) frågade om vi haden en rökmaskin.. JAPP.. sa ja..

hon vill se dej.. ajdå tänkte ja.. detta kan inte sluta bra... vi gick ner o hon fick se gummirester överallt... och sedan hojen... hmm.. här har vi problemet sa hon.. och det där är fan ingen rökmaskin, sa hon.. "men alltså... på sätt o vis är det ju det, uppenbarligen, sa ja..." hon gillade inte skämtet iaf.. så hon gick upp o skrev papper..

brannmännen undrade vafan som händer på en fest med massa folk som är utklädda... jag förklarade hur det låg till o berättade ang temat med S...

dom ville gå ner o titta på lokalen o se så att inget brann..

jag visade dom runt o gick in i verkstan o visade.. toan va upptagen så vi gick vidare till köket!

stog en snubbe o titta in genom nyckelhålet till köket o ja sa till honom o flytta sig..

jag öppnade dörren och där stog en poolare o knullade på sin brud! han blev måttligt förvånad när vi öppnade dörren och vände sig om då dom höll till på köksbänken.. man ser även hans brud titta fram bakom hohom...

när han vänt sig om o får syn på brannmännen så utbrister han lite argt "BRANNMÄNN BÖRJAR JU FAN INTE PÅ S!!!" sen vände han sig om o knullade vidare som inget har hänt.. hahaha..

brannmännen skrattar som fan o vi går ut igen..

detta är nog det roligaste ja vart med om.. snuten va faktiskt bra när ja sedan gick ut o pratade med henne... vi fick iaf festa vidare men skulle ta det lite lugnare!

han som börnade va borta sen.. konstigt.....:hojbusa
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
när han vänt sig om o får syn på brannmännen så utbrister han lite argt "BRANNMÄNN BÖRJAR JU FAN INTE PÅ S!!!" sen vände han sig om o knullade vidare som inget har hänt.. hahaha..

Men herre gud!!! Det där måste ju bara vara trådvinnaren!!!
:rofl:
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Det var en eftermiddar under ett sommarlov, fint väder som det var låg jag runt och körde rundor. Kommer ut på en ganska väl trafikerad lång raka här i trakterna (70 sträcka), fanns inget annat alternativ än: FULL PATTE!

Drar på och framför mig ligger ett led med bilar, ser inget problem med det och kör om dom allihop. I täten av ledet ligger en Grå mercedes, och den kör i kapp mig och ligger mig i röven hela tiden, och eftersom jag inte hade några backspeglar så hade jag bara tittat om det var mersan som låg där och inte snuten, Tänkte inte mycket mer på det än att jag visste att gubben i mersan inte var så värst glad på mig.. Efter en stund kommer jag fram till en rondell och svänger vänster ut på en större 90 väg, och drar på upp i 90. känner fortfarande att det ligger en bil i röven på mig men jag trorfortfarande att det är mersan... Helt plöstsligt tutar det till bakom mig och jag tittar bakåt och: SNUTEN!!! :gnissla Två konstaplar sitter med värsta killerblickarna och stirrar på mig. (finns inga alternativa flykt vägar, så det var bara att köra in till kanten och stanna... Dom kliver ut ur bilen och med sig har dom en snygg praktikant.

dom gör lite rutin kollar som vanligt, frågar vad det är för något
(hoj elr moppe) körkort etc etc

Snuten: Jaha? Det kändes som att det gick lite fort där borta, vi hann inte mäta upp dig så hur fort körde du igentligen?

Jag: Nja jag höll väl 85 - 90

Det visade sig att dom hade sett mig på 70 rakan...
(Där jag dragit om typ 5 bilar i 130 blås)

Vilket jag inte trodde, jag trodde dom hade kommit från E22an och sett mig dra på upp i 90 ut ifrån rondellen men nej, det hade dom inte...

Snutarna tittar förvånat på varandra och den ena säger:
- Då har du ju precis erkänt ett brott för oss..

Jag svara helt ställt: Jaha? Jag trodde det är 90,
snuten: - Nej, det är 70 där.....

Då slog det upp ett ljus för mig att dom hade sett mig borta på 70 rakan, och jag hade erkänt för 2 poliser + en pratikant att jag kört för fort. (FAN OCKSÅ :huvet tänkte jag)

Snuten säger: - Det här är ju 1200:- i böter, Har du råd till det?
Jag - Nej, verkligen inte....
Snuten - Nej, men du vet väl att när man kör fort, drar hojen mer bensin, och bensin kostar pengar..... (Det där pappa/mamma snacket)
Jag - Jo, visst det vet jag....

Snuten vänder sig mot sin kollega som i princip varit tyst under hela stunden och säger
- Vad ligger studie bidraget på?
snut nr 2 - Är det inte 1000:- någonting?
snut nr 1 - Okej...

han tittar tillbaka på mig och säger: Men du... Vi ser ju redan här att du inte har råd att betala böter så gör du nått annat för som pengarna... Hej då, hoppade in i bilen, körde där i från....

Jag: Vad hände? Är detta sant? :va

utan tvekan dom hyggligaste poliser jag mött iaf :Bugar
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Samma kompis och Horm på forumet har också gjort en frän grej.
Vi skulle och kolla på ett hemmagjort streetrace i Västerbotten och var på väg söderut. Polisen visste givetvis om detta så dom hade kontroll på vägen dit. Horm körde kompisens Audi och dom blev stoppade.

Dom klagade på att skylten satt i bakrutan och inte där den skulle. Kompisen började omedelbart käfta med polisen om ditten och datten. Bilen var ombyggd med Usa-bakdel för liten skylt och han hade inte fått igenom det med vv ännu.

Det slutade med att dom skulle ge kompisen böter för detta. Det roliga är ju då att bilen står på han far och att han inte ens körde den. Han vägrade skriva på några papper och hörde aldrig från dom mer. Dom kom nog på vad dom gjort sen.

Haha! Just ja. Snuten vart skitsur för att kompisen vägrade böter. Han talade inte om för dom varför. Men dom ville som sagt ge honom böter för en bil som han varken körde eller ägde. Tur dom är med våra kära poliser.
Desutom fungerade inte hastighetsmätaren, den hängde så fint på 30blås när vi stod stilla. La smidigt upp plånboken framför innan första polisen kom fram :tungan Körde med hastighetsmätaren i klimatanläggningen (meny 17c för alla inbitna Audi nördar. :yoparty)
Men dom var ändå ganska snälla. Brorsan var pissnödig (många öl) och hoppade ur bilen, sprang några meter av vägen och utförde sina behov. Dom kollade lite förvånat på honom. Men sa aldrig nåt om det. Något dom idag verkar blivit väldigt hårda på, iaf här uppe.
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
HAHA, fy satan vilken kul fest. Sånna där sjuka fester blir bara bättre med tiden. :)
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
När jag var runt 10 år (15 nu), så byggde jag och några kompisar ett hopp av några plankor, som vi satte på gatan. Mamma och pappa tjatade hela tiden på oss om att vi måste ta in det på gården när vi hade använt det.
Men jag tänkte ju inte på det när stunden väl var inne, och fattade inte riktigt varför, så det blev att jag gick ut på kvällen och la in det.
Då händer det, att en SNUT, av alla personer, kör över mitt fina hopp!!:mad:
Och sedan kommer in och säger följande, med liten skamsen blick;
"Ehum, är det erat hopp där ute eller? Det är nog bäst ni tar in det på gården i fortsättningen, för vi råkade just köra över det."
Pappa: "Okeej..."
Snut: "Aohu, ha en bra dag.." :gnissla
Så jäkla typiskt.. Och pappa som hade målat en dödskalle på det med svart sprayfärg:D
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
han tittar tillbaka på mig och säger: Men du... Vi ser ju redan här att du inte har råd att betala böter så gör du nått annat för som pengarna... Hej då, hoppade in i bilen, körde där i från....

Jag: Vad hände? Är detta sant? :va

Hmm.. Ska köpa ett riktigt rackigt skinnställ och en hårt sargad hjälm mao. Allt för att att se ut som en riktig lodis.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top