Roliga Möten med Polisen

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
En sen sensommarkväll ifjol hade jag och en kompis varit ute och fiskat. Jag hade utrustat mig med militärjacka, riktigt sluskiga jeans, en fläskig gangzta keps :yoparty, och min dunderofräsha Corolla. Runt 01,00-01,30 när vi var nästan hemma, skulle jag tanka. Precis utanför tankstation möter jag en polisbil som svänger in efter mig. Nämnas bör att min dåvarande bils avgasrör var av, lät ganska mycket, men jag undvek upptäckt genom att stänga av bilen och rulla in på macken :D

P : Jaha, hur var det här då?
Jag : Näe de e fint, lite trött, varit och fiskat.
P : Jaha, vars har du varit och fiskat?
Jag : blablabla (beskriver vars)
P : Jaha, blås här.. Ok ha en trevlig kväll.

Han kollade aldrig körkortet :va

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
inga mer som har några roliga historier?

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
ZF6N
Detta utspelade sig för ca 10 år sedan, då man fortfarande var ung och dum.

Vi var ett grabbgäng som bestämde oss för att fara å festa i grannstaden (Skellefteå). Vi blev ett gäng på 7 grabbar och 1 tjej (2 bilar) som tänkte hyra en stuga på campingen i Skellefteå.

När vi väl kommer fram å ska hyra stugan så visade sig att de enbart hade 2 bäddars stugor, men unga som vi var så struntade vi i det (vi skulle ju ändå bara festa å sova av oss ruset.

Till saken hör att stället vi hämtar nyckel på fungerar även som en bensinmack. Tjejen som var med oss tänkte ladda upp med lite godis å bestämmer sig för att köpa lite klubbor.
Snabbtänkt som man är så säger jag,
- Alltså, du är ensam tjej med 7st killar, å du köper klubbor?? :rolleyes:
Tjejen i fråga börjar skratta hysteriskt och man kunde se att tjejen som jobbade på bensinmacken fick samma färg i ansiktet som en brandbil.

Då vi hämtat ut nyckel så for vi vidare till stugan och började packa ut grejerna.
Polaren i andra bilen tänker sig inte för, utan smäller igen bildörren som naturligtvis går i lås (med nycklarna i).
Så där står vi med "halva styrkans" öl och tobak inlåst i bilen, och det är ca 8mil hem för att hämta extranyckeln.
Så vad gör man??
Vi kommer på den ljusa iden att ringa polisen, som får hjälpa oss att öppna dörren.

På denna tid så ringde man ju ett lokalt nummer för att komma till snuten (idag är väll snuten i alla kommuner samlade under samma nummer, ifall jag ej minns fel).
Så vi bestämmer oss för att ringa 90 000 (gamla larmnr).
- Välkommen till SoS alarm, svarar en röst i luren
- Ja hej, detta är inget akut, eller det är det ju. Jag har ju låst in spriten och snuset i bilen, säger polaren.

Efter en stund blir han kopplad vidare till den lokala polisen som lovar att skicka ut en patrull som hjälper oss.

Medans vi väntar så börjar vi dricka av den alkohol som vi trots allt hade i den andra bilen.
Å eftersom det tog en stund före en patrul kom så han vi bli ganska i gasen.
Tillslut kommer det en polis med hund och undrar ifall det var vi som hade ringt.
- Joo, svarar polaren som nu hunnit bli ganska på lyset. Och visar vilken bil det är.
Polaren får legitimera sig och snutet kollar upp regnummret på bilen.
- Är det din bil?, frågade snuten.
- Nää, svarar polaren kort, eftersom han hade lånat bilen av sin far.
Polisen verkade inte bry sig om detta utan tog fram ett verktyg och öppnade dörren via fönsterlisten.
Polaren tackar och polisen åker vidare.

Resten av kvällen/natten tede sig normalt (ut på krogen å tillbak till stugan för att sova lite).

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Detta utspelade sig för ca 10 år sedan, då man fortfarande var ung och dum.

Vi var ett grabbgäng som bestämde oss för att fara å festa i grannstaden (Skellefteå). Vi blev ett gäng på 7 grabbar och 1 tjej (2 bilar) som tänkte hyra en stuga på campingen i Skellefteå.

När vi väl kommer fram å ska hyra stugan så visade sig att de enbart hade 2 bäddars stugor, men unga som vi var så struntade vi i det (vi skulle ju ändå bara festa å sova av oss ruset.

Till saken hör att stället vi hämtar nyckel på fungerar även som en bensinmack. Tjejen som var med oss tänkte ladda upp med lite godis å bestämmer sig för att köpa lite klubbor.
Snabbtänkt som man är så säger jag,
- Alltså, du är ensam tjej med 7st killar, å du köper klubbor?? :rolleyes:
Tjejen i fråga börjar skratta hysteriskt och man kunde se att tjejen som jobbade på bensinmacken fick samma färg i ansiktet som en brandbil.

Då vi hämtat ut nyckel så for vi vidare till stugan och började packa ut grejerna.
Polaren i andra bilen tänker sig inte för, utan smäller igen bildörren som naturligtvis går i lås (med nycklarna i).
Så där står vi med "halva styrkans" öl och tobak inlåst i bilen, och det är ca 8mil hem för att hämta extranyckeln.
Så vad gör man??
Vi kommer på den ljusa iden att ringa polisen, som får hjälpa oss att öppna dörren.

På denna tid så ringde man ju ett lokalt nummer för att komma till snuten (idag är väll snuten i alla kommuner samlade under samma nummer, ifall jag ej minns fel).
Så vi bestämmer oss för att ringa 90 000 (gamla larmnr).
- Välkommen till SoS alarm, svarar en röst i luren
- Ja hej, detta är inget akut, eller det är det ju. Jag har ju låst in spriten och snuset i bilen, säger polaren.

Efter en stund blir han kopplad vidare till den lokala polisen som lovar att skicka ut en patrull som hjälper oss.

Medans vi väntar så börjar vi dricka av den alkohol som vi trots allt hade i den andra bilen.
Å eftersom det tog en stund före en patrul kom så han vi bli ganska i gasen.
Tillslut kommer det en polis med hund och undrar ifall det var vi som hade ringt.
- Joo, svarar polaren som nu hunnit bli ganska på lyset. Och visar vilken bil det är.
Polaren får legitimera sig och snutet kollar upp regnummret på bilen.
- Är det din bil?, frågade snuten.
- Nää, svarar polaren kort, eftersom han hade lånat bilen av sin far.
Polisen verkade inte bry sig om detta utan tog fram ett verktyg och öppnade dörren via fönsterlisten.
Polaren tackar och polisen åker vidare.

Resten av kvällen/natten tede sig normalt (ut på krogen å tillbak till stugan för att sova lite).

haha, att dom inte blev sura när ni ringde sos-alarm :D

en polare till mig rinde 112 när han hade sumpat sin plånbok och telefon, då blev det ett jävla liv på tanten i andra änden! :huvet

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Min polare skulle ut och testa sin evo på motorvägen (120) utanför Båstad mot Halmstad (500hk) efter att bytt tillbaka från besiktingsmappen.
Kör ganska friskt och helt plötsligt ser han poliser på en avfart några hundra meter framför. Saktar ned och hoppas att dem fångat honom med lasern efter han saktat ned.
Ser blåljusen i backspegeln och kör in till kanten.
Polisen går fram till bilen och säger:
- Men Johan då, det var länge sedan.
Visar sig att den kvinnliga polisen har gått i våran klass på gymnasiet för 12 år sedan och har varit väldigt närgången med polaren. :D
Vidare säger hon:
- Det där gick lite fort eller hur?
- Nja lite kanske.
- Hm 138.
- Oj då, ja det gjorde det kanske.
- alltså 138 km/h för fort...

Nu till det värsta. Efter lite snack om att ta det lugnare och en resa down memory lane så kommer han undan med en varning..
Satt i chock/gapskratt på väg därifrån..Han har förbrukat all sin flyt i resten av sin livstid.

Lindmarker

Guest
Vart stoppad i bilen i vintras av 2 kvinnliga poliser, var rutinkoll med körkort och blås osv, precis när jag ska åka står en av tjejerna vid bakskärmen och säger lite stöddigt, -Jaha och det funkar bra med dubbfritt tycker du??!! Då tänker jag till hmm vad säger hon?? Jag har ju Hakka 5or på. Varpå jag vrider ut framhjulen och säger -Inte en aning, som du ser har jag inte kört en meter dubbfritt, hon kikar på framdäcken och säger -Åk nu!

Men kredd för hon försökte va lite cool...

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
ZF6N
haha, att dom inte blev sura när ni ringde sos-alarm :D

en polare till mig rinde 112 när han hade sumpat sin plånbok och telefon, då blev det ett jävla liv på tanten i andra änden! :huvet

Joo, det blev dom förmodligen. Men det var då inget som märktes på polaren iallafall.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
För några månader sedan kör jag iväg med hojen från jobbet, efter bara 30 meter kliver 2 hästpoliser (polis på häst) ut mitt i vägen och blockerar min framfart. :näsblod

De sitter fortfarande kvar på hästarna (rätt högt upp) när de skriker till mig att stänga av motorn, vilket jag inte hör först, så de får kliva några steg närmre mig med hästarna så att jag ska höra. Sedan fick jag en utskällning för att de tyckte att det lät för mycket eller att det gick för fort eller något liknande (jag minns inte riktigt :rolleyes:).

Jag satt där mest förvånad över varför de stannade mig då jag vet att hojen klarar bullerkraven och att jag knappast kan ha åkt för fort då jag precis han släppa kopplingen på 1:an när de stannar mig, till sist släppte de iväg mig igen. :tummenupp

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
för några månader sen så köpte min kusins mor lite fågelfrön och kastade ut på tomten,
en månad efter det så började en växt ta form som var väldigt lik marijana eller hur det stavas, sen så tänkte dom väl inte mer på det förrns nu på sensommaren då den hade växt till ca 1m fullt utslagen och nu var det ingen snack om saken, det var knark i dess renaste form!
vi har en granne lite längre bort som är högt uppsatt polis här i byn, så dom bad han komma över och säga vad dom skulle göra med den,
gissa om dom höll på att garva ihjäl sig när han helt lungt sa

-jo det är allt marijana det här, men det är bara in me´t i ugnen i en kvart sen äre bara att rökat!

den växer fortfarande där och är nu 1,5m,, vinterförvaring? :tungan

:yoparty

Skegrie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
1999 Honda VTR 1000 Firestorm
Detta utspelade sig förra sommaren när jag och min fru gjorde en avstickare med hennes bil in på ett ökänt bostadsområde i Trelleborg ( Fagerängen ) för att kolla på en bil som var till salu.
Visste var den stod parkerad, kollade, körde där ifrån.
Hela området har 30 km/h gräns och på väg därifrån så kommer en vit V70 fort upp i häcken och jag ser direkt att det är en civilare.

Håller givetvis mina 30 igenom området, kör ut på " stora vägen " och ökar till 50.......= blåljus direkt och blir stoppad.

En uniformerad polis kliver ut och tittar in genom min sidoruta och säger med ilsken röst- vet du inte att det är 30 km/h här. :6surkart
Varvid min fru i passagerarsätet utbrister, titta inte på mig, det är inte jag som kör.:mad:

Jag fattade först ingenting :fattartil men märkte en sekund senare att polisen var jätte vindögd och tittade på mig med ett öga och på frugan med det andra. :3freak

Det visade sig att 30 området fortsatte en bit ut på den större vägen, fick en utskällning av den förolämpade polisen medans jag och frugan höll på att explodera i skratt. :lol

Tommy.exe

Guest
för några månader sen så köpte min kusins mor lite fågelfrön och kastade ut på tomten,
en månad efter det så började en växt ta form som var väldigt lik marijana eller hur det stavas, sen så tänkte dom väl inte mer på det förrns nu på sensommaren då den hade växt till ca 1m fullt utslagen och nu var det ingen snack om saken, det var knark i dess renaste form!
vi har en granne lite längre bort som är högt uppsatt polis här i byn, så dom bad han komma över och säga vad dom skulle göra med den,
gissa om dom höll på att garva ihjäl sig när han helt lungt sa

-jo det är allt marijana det här, men det är bara in me´t i ugnen i en kvart sen äre bara att rökat!

den växer fortfarande där och är nu 1,5m,, vinterförvaring? :tungan

:yoparty

Jag gissar att det var hampa. Samma som mariuana fast utan THC.

Men kul. :)

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Var 18 år med ganska färsk körkort.
dängde runt i en gammal opel omega utan fungerande startmotor i...

hade vart hos några polare i sandviken o skulle hem. hinner inte mer än utanför stan så ser ja en poliskontroll.
polisen vinkar självklart in mig. (tonade rutor, sänkt, stereon på full volum o krombåge.)
perfekt tänkte jag....

gubben som kommer fram säger åt mig o stänga av bilen och jag förklara hur läget är men han envisas o ingen ide o krångla tänker jag.
bilen avstängd, han tar körkortet o försvinner iväg. efter ett par minuter kommer han tillbaka o säger att de e i ordning o ja kan åka.

jag tar upp problemet med startmotorn igen o han kliar sig i huvet men trevlig som han var så ropar han dit 3 av sina polis kollegor.
fyra poliser som puttar igång opeln. de händer ju inte varje dag tänkte jag o fnittra lite för mig själv. :)

såhär i efterhand skulle jag betala en förmögenhet för ett kort på de.

Last edited:

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Poliser alltså....

Det var väll i juli eller något i år, då jag fortfarande körde moppe....
Hade lånat flickvännens moppe för att ta mig till körskolan för MC, flickans moppe är någon typ utav kina moppe, modell cross-moppe. Det är den segaste moppen jag någonsin kört och uppför backar gör den ca 30 på en växel som absolut inte får vara över 3an för då dör den av ren slöhet.
Rakt fram kanske den gör 55 om man verkligen pressar, och en 60 nedför.
Ok nog om det.

Påväg mot körskolan i huddinge som sagt, ligger på en 50 väg och ser i backspegeln hur en polisbuss åker upp läskigt nära bakom, men efter att ha legat precis bakom mig i ½ - 1min så saktar den ner och smygkör långt bakom (100m).
Först blir jag lite misstänksam över vad fasiken dom syssla med, men när de dessutom började krypköra uppför backar då jag var tvungen att växla ned och stå på av bara fan, så slog de mig att de kanske hade problem med att köra om eller så.

La mig långt ut i högerkant och tyckte synd om kön som började bildas bakom bussen.
Mestadels av fokusen hamnade i bakspegeln och noterar hur jag blåser förbi en 30 skylt fullgas 6an..... Precis när jag passerar skylten slås sirenerna igång och jag tänker helv*.

Stannar och väntar mig alla möjliga böter, men istället hoppar en knubbig ung tjej ut och knallar bort till mig.
Följande händer:
Polis: "- Hej hej, Anna heter jag!"
Jag: "- Öhh, hej, Dennis"
Polis: "- Är det ditt namn?"
J: "- (nej kärringjävel jag sa bara det!!:mad:) Ehh... Ja?"
P: "- Har du något bevis på de? Pass, ID"
*räcker över passet* (hade inget ID eller körkort då :p)
P: "- Ta av dig hjälmen så jag ser att det är du"
Samtidigt som jag tar av mig hjälmen kläcker jag ur mig "- Du ehh, jag har lite bråttom till körskolan och vill inte komma försent pga det här, kan vi bara komma till saken och låta mig åka sen?"

P: "- Jasså du? Men du vet att polismans arbete går alltid före, och eftersom du inte är så sammarbetsvillig tänker jag hämta min kollega"
Så Anna traskar lungt tillbaka till bussen och kommer tillbaka med en lång, smal tjej.
(Står nu och glor på Kling och Klang från pippi långstrump i tjejverision)
Anna: "- Mjaha, vad är det här för något då?"
Jag: "- Det är min flickväns moppe så jag vet inte riktigt, men ehh... *tittar på tanken* Det står HSB 50, så det är väll en sån?
Anna: "- Du vet inte vad det är?"
Jag: "- Ehh, jo det är väll något kina skit?"
Anna: "- Något kina skit... Jasså du.... Jag kan tala om för dig att det här är en moto-cross, och dessa får inte framföras på väg"
*Blir irreterad över hur fel hon har*
Jag: "- Haha en cross?! Nejdu den här jävla moppen är segare än kattungarna vi har hemma!"
Anna: "- Om du inte slutar vara spydig så kommer detta bara ta ännu längre tid"
Jag: "- Men snälla, avgasröret är som ett ärtrör?! Den här moppen orkar knappt upp för backar, det är ingen cross"
Anna: "- Då får jag be om att låna din hjälm och provköra då"
*Räcker över hjälmen*
Anna: "- Vi måste nog kolla lampor och så också, se till så att det funkar"
*Vi går igenom hela j*vla elsystemet på min generatordrivna moppe*

Anna lägger i en växel, varvar upp något överförfriskat och släpper kopplingen.
Moppen tvärdör och stannar.

Jag: "- Den orkar ju inte ens iväg med dig på, det ÄÄR ingen cross, asså snälla jag har fan bråttom."
Anna: "- Ok, du får åka iväg, jag tänker ringa din mamma så fort jag är tillbaka på stationen och tala om vad hon har för son."
Jag: "- Min mamma är död..." (det är hon inte, jag blev bara sur)
Anna: "- ...."
Jag: "- Kan jag dra nu?!"
Anna: "- Ehh, ja, kör försiktigt nu"
*Ska precis till att dra ner kicken när...*
Helt plötsligt skriker den långa smalen snuten som stått tyst hela tiden.
Okänd Polis: "-Duhe, det ska vara oranget blinkerglas på blinkersena bak"
Jag: "- Men NEJ! Det räcker med oranget sken"
O.P: "- Men varför är det då oranget glas fram?"
Jag: "- Men därför att det bara är det, jag MÅSTE dra nu"
Anna: "- Jaja åk då"
*drar därifrån*

Kommer på när jag kommer till körskolan att Anna fortfarande har mitt pass -.-. Får föklara den bissarra situationen för körskolan och varför jag inte har passet med mig.
Ringde till något polis kontor och fick hämta ut passet på posten några veckor senare.

Slutsats: Just dessa poliser hade inte fyllt sin kvot denna morgon och var tvungen att göra någonting innan lunch.
Slutsats 2: Kvinnliga poliser har konstant PMS

Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Slutsats 2: Kvinnliga poliser har konstant PMS

Jo tack, det är fan dagens sanning. Var ute en sen natt (0430) efter en kväll med Unreal Tournament (originalet) hos en polare. I utkanten av stan ligger jag i 60 km/h när en räv far ut på vägen en 30 meter framför mig. Så jag ställer mig på hejdaren och får stopp långt innan räven som lugnt promenerar bredvid vägen. Så jag glider sakta och försiktigt upp bredvid räven och kollar litet på den och vad den har för sig.

Medan jag kryper fram bredvid räven så kommer en polisbil farande från andra hållet. När jag ser den tycker jag att det är bäst att bege sig då jag inte har någon lust att snacka med snuten igen så jag drar på upp i 50 igen och fortsätter hemåt. Snuten tvärvänder direkt och far efter mig och lägger sig 20 cm bakom vilket verkar vara standard för dem. Puttrar vidare med ögonen på hastighetsmätaren då man inte vill ha böter för fortkörning, så när dem legat bakom mig i typ 5 minuter och inser att jag inte gör något fel så slår dem på båljusen iaf. Jag stannar vid vägkanten och fram kliver en brud på ca 30 år.
- Körkortet tack, säger hon med myndig röst.
- Visst, säger jag och börjar rota fram det samtidigt som jag frågar helt lugnt om det är förbjudet att köra sakta. Det är nu som kvinnans blodtryck börjar stiga och hon börjar hyfsat sansat berätta om både det ena och det andra. Alltifrån hur länge hon varit polis och hur alla som var ute på natten var fulla osv.

Hon går på så i 5 minuter och slutar föreläsningen med att säga:
- Jag hoppas verkligen du behöver polisen någon dag så du börjar uppskatta oss! Ironiskt nog så fick jag mina bildäck sönderskurna natten innan så jag nämner detta och säger att jag minnsann inte fått någon hjälp av polisen för det. Då brister det fullständigt för kärringen som börjar vråla om allt möjligt och avslutar med att slita körkortet ur handen på mig. Hon går sedan tillbaka till sin bil och ringer upp någon och börjar skrika om att hon har en fruktansvärt otrevlig person som hon vill ha fullständig koll på. Men allt är grönt så då åker blåsapparaten fram och det går ju också bra och efter ytterliggare litet skäll så kastar hon körkortet till mig och säger att vi är klara med varandra och börjar vandra mot sin bil igen. Jag ropar då:
- Trevlig kväll! efter henne slänger i en växel och drar fort som fan innan hon hinner rycka pickan och skjuta mig på plats. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var 18 år med ganska färsk körkort.
dängde runt i en gammal opel omega utan fungerande startmotor i...

Grabben blev stoppad med A-traktor (som inte var laglig på en punkt i övrigt) för att han hade dubbdäck på.

Han jobbade då extra på en däckverkstad (var på väg dit på morgonen) och hävdade att traktorer fick ha dubbdäck, dom ringde då mig och jag hävdade samma sak, dom ringde stationen och efter 45 minuters tjafs hade dom inte kommit fram till något annat än att traktorer visst fick ha dubbdäck året om.

Då startade inte A-traktorn (diesel, stod med motorn av, men lyset,fläkten och stereon igång medans dom tjafsade) så polisen fick rota fram bogserlinan och bogsera igång honom :hihi

Även det en sur kvinnlig polis.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är inga problem att fixa me lite fantasi.

En gång stod jag i ett tomt industriområde och spana på motorvägen.

En snutbil ställde sig bredvid och rutan åkte ned - "Jaha vad gör du här" - snutbrud talar

"va jag...nä jag står här och letar efter parningssugna honor"

Hon stack fort - inget tjafs:D - ett gammalt snutluder

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept