En 25 årsfest som slutade lyckligt till slut!!
"BRANNMÄNN BÖRJAR JU FAN INTE PÅ S!!!" sen vände han sig om o knullade vidare som inget har hänt.. hahaha..
haha made my day! tack!
En 25 årsfest som slutade lyckligt till slut!!
"BRANNMÄNN BÖRJAR JU FAN INTE PÅ S!!!" sen vände han sig om o knullade vidare som inget har hänt.. hahaha..
Detta utspelade sig för ca 10 år sedan, då man fortfarande var ung och dum.
Vi var ett grabbgäng som bestämde oss för att fara å festa i grannstaden (Skellefteå). Vi blev ett gäng på 7 grabbar och 1 tjej (2 bilar) som tänkte hyra en stuga på campingen i Skellefteå.
När vi väl kommer fram å ska hyra stugan så visade sig att de enbart hade 2 bäddars stugor, men unga som vi var så struntade vi i det (vi skulle ju ändå bara festa å sova av oss ruset.
Till saken hör att stället vi hämtar nyckel på fungerar även som en bensinmack. Tjejen som var med oss tänkte ladda upp med lite godis å bestämmer sig för att köpa lite klubbor.
Snabbtänkt som man är så säger jag,
- Alltså, du är ensam tjej med 7st killar, å du köper klubbor??
Tjejen i fråga börjar skratta hysteriskt och man kunde se att tjejen som jobbade på bensinmacken fick samma färg i ansiktet som en brandbil.
Då vi hämtat ut nyckel så for vi vidare till stugan och började packa ut grejerna.
Polaren i andra bilen tänker sig inte för, utan smäller igen bildörren som naturligtvis går i lås (med nycklarna i).
Så där står vi med "halva styrkans" öl och tobak inlåst i bilen, och det är ca 8mil hem för att hämta extranyckeln.
Så vad gör man??
Vi kommer på den ljusa iden att ringa polisen, som får hjälpa oss att öppna dörren.
På denna tid så ringde man ju ett lokalt nummer för att komma till snuten (idag är väll snuten i alla kommuner samlade under samma nummer, ifall jag ej minns fel).
Så vi bestämmer oss för att ringa 90 000 (gamla larmnr).
- Välkommen till SoS alarm, svarar en röst i luren
- Ja hej, detta är inget akut, eller det är det ju. Jag har ju låst in spriten och snuset i bilen, säger polaren.
Efter en stund blir han kopplad vidare till den lokala polisen som lovar att skicka ut en patrull som hjälper oss.
Medans vi väntar så börjar vi dricka av den alkohol som vi trots allt hade i den andra bilen.
Å eftersom det tog en stund före en patrul kom så han vi bli ganska i gasen.
Tillslut kommer det en polis med hund och undrar ifall det var vi som hade ringt.
- Joo, svarar polaren som nu hunnit bli ganska på lyset. Och visar vilken bil det är.
Polaren får legitimera sig och snutet kollar upp regnummret på bilen.
- Är det din bil?, frågade snuten.
- Nää, svarar polaren kort, eftersom han hade lånat bilen av sin far.
Polisen verkade inte bry sig om detta utan tog fram ett verktyg och öppnade dörren via fönsterlisten.
Polaren tackar och polisen åker vidare.
Resten av kvällen/natten tede sig normalt (ut på krogen å tillbak till stugan för att sova lite).
haha, att dom inte blev sura när ni ringde sos-alarm
en polare till mig rinde 112 när han hade sumpat sin plånbok och telefon, då blev det ett jävla liv på tanten i andra änden!
F
Jag satt där mest förvånad över varför de stannade mig ....
för några månader sen så köpte min kusins mor lite fågelfrön och kastade ut på tomten,
en månad efter det så började en växt ta form som var väldigt lik marijana eller hur det stavas, sen så tänkte dom väl inte mer på det förrns nu på sensommaren då den hade växt till ca 1m fullt utslagen och nu var det ingen snack om saken, det var knark i dess renaste form!
vi har en granne lite längre bort som är högt uppsatt polis här i byn, så dom bad han komma över och säga vad dom skulle göra med den,
gissa om dom höll på att garva ihjäl sig när han helt lungt sa
-jo det är allt marijana det här, men det är bara in me´t i ugnen i en kvart sen äre bara att rökat!
den växer fortfarande där och är nu 1,5m,, vinterförvaring?
Jag gissar att det var hampa. Samma som mariuana fast utan THC.
Men kul.
Slutsats 2: Kvinnliga poliser har konstant PMS
Var 18 år med ganska färsk körkort.
dängde runt i en gammal opel omega utan fungerande startmotor i...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|