Roliga Möten med Polisen

firebird

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Hoj
999
polis

En gång för längesedan hade jag en CBX 1000 den är 6-cylindrig för er som inte vet. Den lät rätt gott kan man lugnt påstå. Hursomhelst ringde en kompis och ville åka in till stan (Borås) för en sista tur innan avställningen på hösten, jag hade av någon anledning tagit bort ljuddämparen och hade alltså bara 6 rör och kollektorn som stack upp lite grann på sidan. Den lät nåt så inihelvete det va bra väder så jag sa att va fan jag hänger på. Kompisen hade oxå en CBX men den var dämpad. Vi drog iväg på 27:an och när vi kommer till Länghemskorset så står en snut mitt i vägen och vinkar som en galning, shit tänkte jag. När vi stannat så står det en bil framför oss med ett gäng kompisar hemifrån dom gapskrattar naturligtsvis när dom får se oss. Polisen kommer fram till mig och skriker gå av motorcykeln och ge mig körkortet förbannad som fan. jag ger honom lappen han stoppar den i fickan utan att titta på den och säger sätt dig i polisbilen. Jag hoppade in i baksätet (var ju inte så där jävla kaxig kan jag säga) kompisarna framför skrattade nu så det ekade ut genom bilen. Efter att kollat kompisen kom dom in och satte sig och sa vad i helvete har du för ljuddämpare vi har hört dig i flera minuter, han var dock lite lugnare nu som tur va. Jag förklarade som det var det här med sista turen och såvidare, och tro det eller ej jag slapp böter, fick bara ombesiktning men det spelade ju ingen roll jag skulle ju ändå ställa av. Inte så kul då men fan vad man skrattat åt detta genom åren.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag blev hemskjutsad av polisen en natt i tonåren då jag lätt förfriskad hade bommat sista nattbussen hem.

Jag fick ett genidrag så när dom frågade efter adressen gav jag dom grannens husnummer så att jag skulle kunna smyga över hans tomt och hem utan att föräldrarna skulle se polisbilen.

Polisen fick tyvärr samma genidrag och stannade mitt utanför vårat hus och sa "Snedda över grannens tomt så ser inte föräldrarna att du har åkt snutbil hem"

Jag började garva och sa som det var, snuten började också garva och frågade om dom skulle följa med in och förklara, men jag avböjde...

Hahaha ligger nästan ner i garvar ihjäl mig. Antingen är ja jävligt trött eller så va det förbannat roligt :banana

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag blev hemskjutsad av polisen en natt i tonåren då jag lätt förfriskad hade bommat sista nattbussen hem.

Jag fick ett genidrag så när dom frågade efter adressen gav jag dom grannens husnummer så att jag skulle kunna smyga över hans tomt och hem utan att föräldrarna skulle se polisbilen.

Polisen fick tyvärr samma genidrag och stannade mitt utanför vårat hus och sa "Snedda över grannens tomt så ser inte föräldrarna att du har åkt snutbil hem"

Jag började garva och sa som det var, snuten började också garva och frågade om dom skulle följa med in och förklara, men jag avböjde...

Det där funkar tydligen bara i norr, jag provade det där längre söderut, när jag frågade ifall jag kan få skjuts svarade polisen "nä men du får åka med i alla fall" till fyllecell:näsblod

Det där låter bara så jävla roligt:D eller så är klockan för mycket

eller rasta poliser, en syn måste det ha varit i alla fall gåendes med länsman på byn. :D

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Trafikpoliser har jag inte just några positiva erfarenheter av. De brukar kunna vara ganska så sura och tråkiga paragrafryttare. Vanliga ordningspoliser däremot brukar kunna se lite lugnare på saker och ting som inte är så allvarliga, särskilt om de har några års yrkeserfarenhet.

Till exempel så var det en sen natt vid ungefär den här tiden på året en gång när jag och en kompis var ute och åkte omkring lite planlöst i bilen. Då får vi se en hyfsat stor jordbrukstraktor med dubbelmontage och grejer som står utanför grindarna till en traktorfirma. Med lysena påslagna. Och inte en käft i närheten.

Det var ju helt klart ett fototillfälle som var för bra för att missa så vi stannade. Jag tar fram kameran och börjar plåta min kompis som poserar lite genom att krypa in och sätta sig i hjulen samtidigt som han sticker ut huvudet och vinkar och såna grejer. Det ser ju i alla fall lite halvkul ut när en kille som väger 130kg eller något kan krypa in helt i hjulet på en traktor.

Plötsligt kommer en polisbil smygandes runt ett gathörn och stannar bakom oss. Då blir jag så där kall i kroppen samtidigt som jag hinner tänka "jaha, vad ska det nu bli av det här" innan polisen vevar ner rutan och kommer med kommentaren "jasså, och vad försiggår här då?". När min kompis kravlat sig ur traktorhjulet och vi gått fram till polisbilen så utspelar sig en konversation som gick ungefär så här:
Jag: Nae, vi bara såg den här traktorn som stod här med lysena påslagna och tyckte det såg lite kul ut så vi bara stannade för att ta lite kort och så.
Polisen: Jaa, den är ju ganska stor...
Jag: Eh, jo, ja det är den ju. Inte direkt något man ser varje dag.
Polisen: Faan vad häftigt, man kanske skulle ha haft en såndär istället för radiobil. Vad tror ni om det?
Jag: Hehe. Ja, det kanske skulle ha varit något det...
Polisen: Haha, nämen det verkar ju lugnt här. Ta det lugnt och ha en trevlig kväll grabbar!
Jag och kompisen: Eh, ja, tack det samma.

Sedan stod vi där som två fågelholkar medan polisbilen sakta rullade iväg igen.

Nu har jag säkert glömt bort en del av konversationen. Man blev ju lite chockad av polisen som hellre ville köra jättetraktor än radiobil. :gnissla

Tyvärr så var det på den tiden som jag fotograferade analogt. Så jag har inga bilder av kompisens poserande. Och i efterhand så önskar jag att jag hade haft sinnesnärvaro att fråga polisen om kanske inte han också vill posera lite framför sitt framtida tjänstefordon.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
En lite rolig sak som mina kusiner råkade ut för för rätt många år sen.

Min ena kusin hade precis fått körkort (den lilla papperlappen man får innan själva kortet har kommit) och är ute o kör med sin några år yngre bror. Efter en lång raksträcka där hastigheten va upp strax över 200km/h blir dom stoppade av en lagens man som bestämt och ganska argt frågar hur fan dom kör, min kusin säger att det inte gick så väldans fort, polisen svara spydig
- Du jag har varit polis i 28 år, jag hör när nån kör fort, ge hit körkortet!!!

Min kusin tar fram lappen och lämnar över den.
polisen: Ska det här vara ett körkort? Frågar han argt varpå min kusin svarar
- det borde ju du veta som har varit polis i 28 år.
Dom fick en varning.

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Mitt bästa polisminne är när jag och polarna glada i hågen brassade runt på våra helt lagliga mopeder på småvägarna i området vi bodde i ...
varv en miljon så står helt plötsligt farbrorn som är kriminalare mitt på gångvägen utanför hans hus och vinkar in oss. Fjortis som man var blev man ju spak som fan och väntade sig värsta utskällningen för buskörning och att bli hemledd i örat till mamma.
Döm om vår förvåning när han öppna munnen

- Grabbar, om vi trimmar dem lite så blir det mycket roligare :brinnerup :Bugar

... vi fick faktiskt lite hjälp också :yoparty

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Min granne skulle sälja en EU-moppe förra sommaren men fick den inte att starta så han bad mig om hjälp, då det skulle komma en tjej o kolla på den lite senare på eftermiddagen.

Vi stor o ful-mekade på trotoarkanten utanför hans port, då det gled upp en polis SAAB med fyra uniformsklädda poliser, de stannade där vi höll på men ingen klev ur bilen.

De bara satt där o småpratade med varandra o stirrade på oss! o vi stirrade tillbaka o undrade vad i helvete skulle hända nu?.

Efter 5min så kliver en kvinlig polis ur och frågar min granne om det är han som skall sälja en EU-moppe...

- Ja! "svarade grannen"
- Bra! jag ringde dig tidigare! "polisen"
- Ok! den startar inte och min granne hjälper mig med detta!

Då vänder hon sig till mig och frågar om jag är bra på att meka!
Jag svarar att jag har mekat hojar sedan jag var 15.
Då lyser hon upp lite o frågar hur fort går den här moppen då?

Nja! den ska nog gå en 45-50 den e otrimmad!.

_ Det är ju inte så fort! OM jag köper denna moppe så kanske du kan fixa den så att den går lite fortare, jag menar att 45-50 är ju inte så fort! en 60-70 skall jag nog klara av, jag skall ha den till och ifrån jobbet!!

Ehhh.... ja visst!!! ehhh! men konstapeln vet väll att man bara får köra...ehhh! trimmat på avlyst område motsvarande...ehhhh!.

Hon ville ha moppen o skulle hämta den på måndagen, men polarn drog till London på söndagen o svarade inte på hennes telefonsamtal...

MORAL!

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kom körande ca 80km/h med min 50cc skoter, agilera stalker, och hade just slängt av en kompis (då var det olagligt att skjutsa på moped) ca 3 på natten från en fest. Tittar till höger, inga bilar, tittar till vänster när blåa ljusen lyser upp hela halva korsningen och blå kommer kommer med släng ut från en parkering.
Jag tänker "shit, vilka böter, kortet (vi har mopedkort, de som är yngre än 84 född) ryker och mamma tar livet av mig!!"

Jag stannar och tar det lugnt, vet att det är hänt.
2 poliser kommer ut på varsin sida om mig, och frågar argt "varför har du inte lampan på!?!"
Och jag utbrister små skrattande "Va de allt!?" :D
De ser snett på varann och på mig, ber mig att blåsa och berättar att det är farligt att köra utan lampa.
Jag sätter på den och kör hem.:)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En dag i mina yngre dagar, så var jag på lokal på annan ort, blev lite överförfriskad i min orutin att hantera starkare varor/(skyller på det) när jag vaknade till sans så satt jag mellan 2 poliser i baksätet på polisbilen, varvid den ena polisen säger -förstår du att du åker polisbil va? Jag var helt seg i kolan fattade nada, och satt o grunnade på vad för fanstyg jag ställt till med:va När vi väl kom till sjukhuset(ej fyllecell)där jag skulle få sova ruset av sig, så frågade personalen om jag inte hade haft jacka med mig inför farbror blå..-Ja har jacka sa jag!! Fram med plånkan och inlämningslappen till
garderoben..så poliserna fick åka o hämta min jacka då det var mitt i vintern..

Mitt fel var gjorde var att jag somnade på krogen efter hård fältövning under veckan det millitära och en fest ställde till det med lite för mkt dricka.

En av mina fåtal kontakter man haft med poliser, andra ggr har det varit testa lungor, lite fortkörningsböter och flygande inspektioner.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
För ungefär 10 år sedan sysslade jag med hembränning. Hade hela kitet i en lada som jag hyrt av en polare. Var dit på fredagen för att göra en leverans, när jag såg att låset var uppbrutet och ALLT var borta! Till och med gamla socker- och kolsäckar! :skrämd
Fattade ju direkt vad det var, så det var bara till vänta in att snuten skulle knacka på dörren.
Mycket riktigt, på lördagmorgon, efter en låååång kväll dess förrinnan med massa sprit, traskade de in i lägenheten (hade för vana att aldrig låsa dörren, bodde i en liten håla) och knackade på sovrumsdörren. Hunden var skitglad att det kom folk, ovetandes om att de ville åt husse.
De förklarade att jag skulle in på förhör och jag frågade hur lång tid det skulle ta. Då svarade de att de kan ta hela helgen, beroende på vad det rör sig om! :3freak Eftersom jag inte ville sitta i förhör en lördagmorgon, bakfull och desorienterad, skyllde jag på att hunden inte kunde vara själv, och föreslog att vi kanske kunde ta det på måndag? Det gick ju sådär... Men då sa jag att jag var tvungen att rasta hunden i alla fall (var ju tvungen att rensa skallen och komma med en brilliant bortförklaring på varför jag lurade staten på alkoholskatt). Jo, det gick bra, men de hade fått order om att eskortera mig till arresten, så det blev en uniformerad, poliseskorterad hundrastning i en håla där alla känner alla.

Så extremt bisarrt. Och förödmjukande.

Och likaså här, inget hojrelaterat, men jag körde MC på torsdagen innan.

Vad blev resultatet av detta??

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hon ville ha moppen o skulle hämta den på måndagen, men polarn drog till London på söndagen o svarade inte på hennes telefonsamtal...
Jävligt osolidariska kamrater du har. Kunde han inte ha lämnat det till dig att göra upp affären?

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år
....När vi väl kom till sjukhuset(ej fyllecell)där jag skulle få sova ruset av sig, så frågade personalen om jag inte hade haft jacka med mig inför farbror blå..-Ja har jacka sa jag!! Fram med plånkan och inlämningslappen till
garderoben..så poliserna fick åka o hämta min jacka då det var mitt i vintern....
:rofl:rofl:rofl

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
haha bästa tråden genom tiderna, fan va jag garvar=)

mycket roligare än att se bulten bilder dagarna i enda=)

puss

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
2 dagar innan jag fått lappen (då menar jag verkligen lappen, den där pappersremsan iväntan på det riktiga plastkortet) för bil och skjutsar hem en polare med min pappas Nissan Almera som jag satt en hoodscoop på (Jag va 18!!!) :p

Årsta i STHLM är inte direkt ett lugnt område men jag måste åka förbi där för att skjutsa hem polarn och precis vid torget så kommer polisen mötandes, jag får typ kalla kårar och SJÄLVKLART så snurar han runt och sätter på blåljusen! En invandrare och en jävla hillbilly i en almera med hoodscoop, klart som fan det är knas nånstans :D

Dom ber mig om körkortet och jag ger dom lappen, han skrattar och går ifrån min sida av bilen, kollar bak och frågar vems bilen är, Svarar "Det är pappas" med typ målbrottsröst.
- Bra svarar han...

VAD gör jag då... Jo jag tittar på honom och säger till min EGNA förvåning eftersom jag typ va i panikchock och svettig som en diplomat så frågar jag om jag kan få kliva ut ur bilen och lägga en fis.......... VARFÖR frågade jag honom om det!? Jag behövde inte ens fjärta!?

Han titta på mig helt nollställd och sa, Nej du får stanna kvar i bilen.
Efter 5 min så ger han tillbaka lappen och säger "NU får du gå ut o skita på dig hur mycket du vill, kör försiktigt" :p

TACK konstapell! :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
En kväll för länge sedan när jag precis fått körkort och köpt min första bil ringde telefonen. Jag hade jobbat förmiddag och som 19-åring var man inte så morgonpigg. I andra änden sa en man: -Ja det var från polisen här. Jag svarade: Jaha? Vad har jag nu gjort? (yrvaken som jag var)
-Ja din bil har ju blivit stulen.
-Va f**????? Jag kastade luren, for fram till fönstret och drog upp persiennen, och där stod min bil. Gick tillbaks till luren och sa att det har den inte alls blivit.
-Jo vi har fått in en anmälan på det!
-Nä för den står här utanför.
-Heter inte du Peter?
-Jo.
-Nilsson?
-Ja.
-Varför har du anmält din bil stulen då?
-Det har jag inte.
Polisen rabblade personnumret.
-Nä det är inte mitt.
Polisen fattade ingenting och tyckte det va väldigt märkligt.
Jag frågade vilket telefonnummer han slagit och han rabblade.
-Det är inte mitt nummer, sa jag.
Efter ett tags dividerande lyckades han komma fram till att det fanns en i samma kommun med samma namn och det skiljde en siffra i telefonnumret.
Han hade tydligen en gammal telefon med petmoj istället för knappar.

När chocken hade lagt sig kan man säga att jag tyckte att hela samtalet var något bizarrt.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
hur kunde du lämna ifrån dig lappen, när det var 2 dagar tills du skulle få den?
Hade du inte kört upp heller?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
2 dagar innan jag fått lappen (då menar jag verkligen lappen, den där pappersremsan iväntan på det riktiga plastkortet) för bil och skjutsar hem en polare med min pappas Nissan Almera som jag satt en hoodscoop på (Jag va 18!!!) :p

Årsta i STHLM är inte direkt ett lugnt område men jag måste åka förbi där för att skjutsa hem polarn och precis vid torget så kommer polisen mötandes, jag får typ kalla kårar och SJÄLVKLART så snurar han runt och sätter på blåljusen! En invandrare och en jävla hillbilly i en almera med hoodscoop, klart som fan det är knas nånstans :D

Dom ber mig om körkortet och jag ger dom lappen, han skrattar och går ifrån min sida av bilen, kollar bak och frågar vems bilen är, Svarar "Det är pappas" med typ målbrottsröst.
- Bra svarar han...

VAD gör jag då... Jo jag tittar på honom och säger till min EGNA förvåning eftersom jag typ va i panikchock och svettig som en diplomat så frågar jag om jag kan få kliva ut ur bilen och lägga en fis.......... VARFÖR frågade jag honom om det!? Jag behövde inte ens fjärta!?

Han titta på mig helt nollställd och sa, Nej du får stanna kvar i bilen.
Efter 5 min så ger han tillbaka lappen och säger "NU får du gå ut o skita på dig hur mycket du vill, kör försiktigt" :p

TACK konstapell! :D

Bättre med hoj, då är man alltid fisklar. :D

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende