Tror det saknas en tråd som är helt ägnad åt ämnet:
VAD FÖR SLAGS HOJ ÄR ROLIGAST PÅ LANDSVÄG?
Ämnet har diskuterats i flera andra trådar, där somliga anser att en sporthoj aldrig kan överträffas av andra hojar, medan andra anser att det finns andra typer av hojar som faktiskt är både roligare och snabbare på landsväg. Här kan vi diskutera ämnet och jämföra hojar och upplevelser av skillnader.
Jag lade märke till att nya Suzuki GSX-S 1000, som har motor från GSX-R 1000 årsmodell 05-08, liknar nya R1 en hel del när man tittar på avgassystem och sving. Nya GSX-S 1000 kommer kosta 119.900 kr, vilket alltså blir ca 60-70.000 kr mindre än R1. Traction control som går att justera i tre steg och Brembo monoblock-ok från årets GSX-R 1000. Visst har R1 överlägsen vill-ha-faktor, men jag tror helt ärligt att jag skulle välja Suzukin om jag skulle vara ute och köra på härliga hojvägar en hel dag.
Vad tror ni? Kommer bli en storsäljare?
VAD FÖR SLAGS HOJ ÄR ROLIGAST PÅ LANDSVÄG?
Ämnet har diskuterats i flera andra trådar, där somliga anser att en sporthoj aldrig kan överträffas av andra hojar, medan andra anser att det finns andra typer av hojar som faktiskt är både roligare och snabbare på landsväg. Här kan vi diskutera ämnet och jämföra hojar och upplevelser av skillnader.
Jag lade märke till att nya Suzuki GSX-S 1000, som har motor från GSX-R 1000 årsmodell 05-08, liknar nya R1 en hel del när man tittar på avgassystem och sving. Nya GSX-S 1000 kommer kosta 119.900 kr, vilket alltså blir ca 60-70.000 kr mindre än R1. Traction control som går att justera i tre steg och Brembo monoblock-ok från årets GSX-R 1000. Visst har R1 överlägsen vill-ha-faktor, men jag tror helt ärligt att jag skulle välja Suzukin om jag skulle vara ute och köra på härliga hojvägar en hel dag.
Vad tror ni? Kommer bli en storsäljare?
Bifogat
Last edited: