Roligaste raktfram/ljusignalsrejs ni fått?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Den e trimmad, o nog så pass att man kan lägga till tok oxå! =))

//Niklas

burner skrev:
jo, får hoppas det :tungan

En S2'a är inte vidare kvick om man jämför med en modell nyare race hoj.

Audin gör 0-100 kring 5.5 -> 6.0 sek eller ?

Det skall inte vara några som helst problem, om nu inte Audin är toktrimmad och med ytterligare några hundra hk. Dock så krävs det nog en del för att överhuvudtaget få ner den till tiden under 4 sek(0-100).

Sedan kanske det börjar att svänga som fan, då blir det lite annorlunda :näsblod , nåja.....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag brukar oftast missa att det race på gång. Accar som vanligt på rejält och växlar sen upp några hack till krypvarv. Ett par sekunder senare kommer en BMW eller toktrimmad gammvolvo och vrummar förbi som en galning på insidan.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Samma här, brukar missa att nån vill rejsa. Drar alltid på rätt bra ändå när jag ska iväg, men ibland kommer det nån bil förbivisslande efter 150 :)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja härligt är det med folk som bjuder på sig själva.
Alla dessa GTI och turbo ( standardturbo ) som man erbjudits tokgas mot är det inte många man minns.
Ngn jag däremot minns var när jag gled upp i vänsterfilen mot rödljuset och i högerfilen står det en saab 900 80talare.
Jag glor lite förstrött omkring mig och när hjälmen är mot honom så TOKvarvar han den stackars saaben :hihi
Samtidigt som han sitter och garvar, juckar han lite med kopplingen och får således ett härligt gung på ekipaget.
Jag har sällan skrattat så mkt åt ngn, när det sedan blir grönt, varvar han så mycket det bara går, kliver av kopplingen och lägger en schysst rökare med ena hjulet, slår i nästa spett och lyckas få till ett skrik i däcken då med.
Jag jag behövde inte precis ta i för att ligga jämsides med honom.
Nästa rödljus är oxå rött, då sitter killen och slår i ratten och svär.
Han vevar ner rutan och skriker till mig att det är ett he***te att få fäste med dessa prestandabilar, samtidigt som han gör vad han kan för att upprätthålla rökridån bakom bilen genom att hålla varvet på styva 5-8k.
Undra om han var påväg till skroten med vagnen :tungan
//Tobbe

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
jag tävlade mot en gammal saab me moppen [ puch dakota ] de va kul.. lädde upp till max fart typ 70 sen kom han.. :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Silwer skrev:
De i publiken där jag stod trodde din var en 750, sen när du drog iväg fattade de ingenting :)

Skrattretande, talade du om för dem då att det var en STRYPT 400.a ifrån det glada 80-talet eller fnissade du för dig själv..? ;)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Bikerbitch skrev:
Jag brukar rejsa rätt ofta vid rödsljusena. Det är kul och jag vinner oftast :rolleyes:

Men det roligaste rejset jag har gjort var på Lundainvigningen 9/5 :rock
Fasiken vilken adrenalinkick jag fick!
Vinner oftast?? ?? ??

hur gick det på brommatrafikövning mot en viss blå tzr?

:p

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Ingen just nu
Kommer ihåg ett roligt rejs de va förra sommaren.
Jag var på väg hem från kalmar på gammel bladen (körde på tråkiga e22).
Kom ifatt en rs4 i typ 170-180 började kör om som vanligt, och då börjar killen växla ner.
Vi låg jämnsides upp till typ 240 sen bara försvann han (helvete vad den bilen gick)
Så man ska inte underskatta en bil med tgillrekligt mycket pengar i motorn så kan dom gå som bara f**n.
De e respekt :Bugar

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Finns det faktiskt så korkade bilister att dom försöker tävla mot en hoj? :huvet Va kan man annat säga än: STADSBOR! Dom slutar aldrig att förvåna en i graden av idioti. :fatta!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vissa av er skriver att det är svårt att vinna när föraren i en S2 och liknande kör bra... Då undrar jag vad ni kör, 125or? Altså, min hoj gör 0-200 på 11.4s och det är ju inte särskilt snabbt för en MC... En Audi S3 gör om bravaden på 27 sekunder exempelvis, det är bara 6 standardbilar i hela världen som ligger 11.4 eller snabbare... bilar för 3 miljoner + allihopa. Får ni pisk av S2or och så med era rettor får ni fan ut och träna starter eller nåt, eller ta bort strypningen! :hihi ;)

ps
Många är nog inte ute efter att tävla eller vinna, jag brukar själv provocera mc lite i bil, för att få iväg den fort. Roligt att titta :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Lokke skrev:
Finns det faktiskt så korkade bilister att dom försöker tävla mot en hoj? :huvet Va kan man annat säga än: STADSBOR! Dom slutar aldrig att förvåna en i graden av idioti. :fatta!

ironi?
Eller så är det annorlunda i ditt land än här, man kan inte undvika att bli utmanad då och då helt enkelt.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kay skrev:
Vissa av er skriver att det är svårt att vinna när föraren i en S2 och liknande kör bra... Då undrar jag vad ni kör, 125or? Altså, min hoj gör 0-200 på 11.4s och det är ju inte särskilt snabbt för en MC... En Audi S3 gör om bravaden på 27 sekunder exempelvis, det är bara 6 standardbilar i hela världen som ligger 11.4 eller snabbare... bilar för 3 miljoner + allihopa. Får ni pisk av S2or och så med era rettor får ni fan ut och träna starter eller nåt, eller ta bort strypningen! :hihi ;)
siffror siffror.
Många i tråden tycks förväxla toppfart med acceleration, starka turbobilar eller liknade går fort helt enkelt, så att det finns många bilar som kan åka ifrån i över 200 knyck käns inte ens förvånande.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Silwer skrev:
siffror siffror.
Många i tråden tycks förväxla toppfart med acceleration, starka turbobilar eller liknade går fort helt enkelt, så att det finns många bilar som kan åka ifrån i över 200 knyck käns inte ens förvånande.

Nä jag vet, jag vet... Ville bara avlägga det svaret kände jag. ;) att man e snabbare än en 996-turbo till 200 betyder inte att man vinner i rullande på motorväg i 130+... Visst, om man skickar iväg hojen optimalt från start (vilket inte jag kan göra) så har man vunnit mkt tid till 130 km/h, men därefter har ju många bilar fördel mot en 600cc.
Efter 180 så åker man på stryk av en jäkla massa bilmodeller. :död
Det är skitsamma, man lackar inte om man förlorar mot en bil. Tufft att ha en fyrhjuling som hotar hojar faktiskt... Robert Uhrs saab 900 skulle man inte vilja tävla mot till exempel, inte ens med en R1a efter 150...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...