Roligaste raktfram/ljusignalsrejs ni fått?

Race ace

Killen med de röda stövlarna
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
GSX750R -97
Jag kom ikapp en Audi A6 allroad 2.7 i fjol sommar. Jag såg att han tittade i backspegeln och började köra lite ryckigt. Jag började hetsa på lite för att bara se han försvinna i fjärran. :arsele Kommer sen ikapp han när han stött på trafik. Kör nära och ser att på den lilla extra skylten (på reg plåten där bilfirman brukar ha sin loggo) står Dalbecks racing.

Den var nog inte helt orginal tror jag :hihi

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Rejsa? -Ja, tack.

Jag kör mot allt, bilar, motorcyklar, mopeder, cyklar, tanter med rullator och ibland gångtrafikanter. Allt för att få dra till den fina "röda färgen". :yoparty :tummenupp :tungan :D :gnissla :banana :hihi :lol :rofl

Skitsamma vem som vinner... *not* :rolleyes:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Micke O skrev:
Hehe, är det inte 480T som har ca 8 futtiga hk mer än vanliga 480 (och det är inte många)? Tror inte vridet var något att hänga i julgranen heller.
Inte döda sentimentala minnen så där ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Roligast är att rasta Rettor och nygixxers med gammelgixxern

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:

Mmmmm, för det gör den ju oxå :rolleyes:

Hade rejs med en BMW M5 på motorvägen förra året, efter ett tag kom han om och bara försvann o sen såg jag aldrig honom mer.

M-power :rock

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
GSXR1100R skrev:
Kul är det också att ta nygixxrar i starten med sin lilla SV :D Hände mig på Sveavägen en gång, utanför McD.

En annan kul grej som hände på Sveavägen en gång för länge sen; jag rejsade inte med bilisten men han vevade ner rutan på sin Impreza när vi stod o väntade på grönt och frågade om jag ville byta fordon med honom :kocko . Jag sa bara: "-nä jag har redan en" och pekade på bilen (det var på den tiden jag hade en tillsammans med exet). Killen höll på och svimma :D Vilken underbar känsla det var att få säga det där.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Sikka lirare. Solen skiner, och ni sitter inne och knypplar samt märker ord.
Nya syjuntan eller? Hojen har 34hk, jag är bara utrustad med airbags, 30cm biceps och en stor käft.

Har du en 30-centimeters biceps?
Det kan fan inte vara hälsosamt. Lova mig att du drar till Citykliniken o får den kollad.

Min 400 har mer än dubbelt så många HK :tungan

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Jobbarkompisen drog en TL1000 med sin Ascona A :yoparty fast den har ju iofs gått 10,97 på 402...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ace Niki skrev:
Kul är det också att ta nygixxrar i starten med sin lilla SV :D Hände mig på Sveavägen en gång, utanför McD.

Jo, kan mycket väl gå så att te.x en Fazer 600 drar en GSXR 1000 0-100, enligt senaste Bike så verkar det som det.

Fazern gjorde typ 0-100 på 3.3sek och Suzukin på 3.5sek, men te.x 0-200 och 100-200 så var Fazern chanslös, då spelar kubiken ut sin triumf, ganska så självklart egentligen...

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
electronaut skrev:
Ingen som har rejsat med en snabb fyrhjulsdriven bil? Dom kan vara grymt snabba i starten (0-50 km/h typ) ?

jag har en 4x4 bil.

Körde mot en cbr600 när det va lite småblött ute.

Det va dock bara 0-100 men han kom kanske 10 meter bakom när jag va uppe i 100km/h.

Roligast är ju att köra mot motorcyklar... :tummenupp
man vinner ju kanske inte så mycket men det är ju jämnare än mot bilar :)

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ace Niki skrev:
En annan kul grej som hände på Sveavägen en gång för länge sen; jag rejsade inte med bilisten men han vevade ner rutan på sin Impreza när vi stod o väntade på grönt och frågade om jag ville byta fordon med honom :kocko .

Jag har också blivit erbjuden att byta fordon vid ett rölyse.
Det var en karl i ca 40 års åldern som satt med sina familj i deras gamla rostiga WV buss.

Han frågade om jag ville byta hojen mot bussen och frugan :D
Frugan ställde upp på lördag kvällar i sänghalmen :banana

Jag tackade vänligt nej till bytet :banana

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Honda Transalp -02
Micke O skrev:
S2:an är en kupé medan S4 är 100-karossen med 4 dörrar (kanske finns med 5 dörrar). Blev det rätt nu?

S2 finns både som kupé, kombi och sedan från -91 till -96. S4 finns som sedan o kombi från -92, sen finns det ju nya S4:eek:r som bygger på A4-karossen också.

Nu blev det rätt :)

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
När jag blir gubbe ska jag skaffa mig en rullator. ( eller som vi säger i Branschen "Harley Parkinson") Sen ska jag rejsa mot varenda gammal tant jag ser! :fyllisar

tjing

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
adgd
Harmon Rabb skrev:
Ju snabbare bil eller motorcykel man själv har desto ointressantare är det att köra rödljus race. Det är en reflektion jag gjort som jag inte tror att jag är ensam om. Oftast sitter det en kille med färskt körkort i det andra fordonet med sina kompisar grupptryck bakom sig vilket inte direkt ökar lusten att anta utmaningen. Det känns rätt patetiskt att ställa upp. Varken jag själv eller min omgivning blir särskilt imponerade oavsett utgång. Det vet jag själv då jag som åskådare ibland ser dessa tillställningar och hör kommentarerna.

//Harm

Det känner jag igen från sjön då jag hade en SeaDoo 14 foot med dubbla vattenjet på 85hk vardera. Stilla stående till maxfart (60 knop) på 5 sekunder var det inte många som hängde med, jag tröttnade lite på att rejsa mot gummibåtar och annat smått. Förlorade dock när jag antog rejs mot en Cigarette. :dummer

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Harmon Rabb skrev:
Ju snabbare bil eller motorcykel man själv har desto ointressantare är det att köra rödljus race. Det är en reflektion jag gjort som jag inte tror att jag är ensam om. Oftast sitter det en kille med färskt körkort i det andra fordonet med sina kompisar grupptryck bakom sig vilket inte direkt ökar lusten att anta utmaningen. Det känns rätt patetiskt att ställa upp. Varken jag själv eller min omgivning blir särskilt imponerade oavsett utgång. Det vet jag själv då jag som åskådare ibland ser dessa tillställningar och hör kommentarerna.

//Harm

Bara för att din trötta ducce inte orkar iväg. :D

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Bilarna vinner på grund av att dom har mer vridmoment :fakta
Hästarna spelar bara in på accet...

Och föresten, kommer dom upp jämsides med en trimmad impreza, då skulle ju hojen me ha turbo för att det skulle vara jämnställt :va
Gissa vem som vinner då :hihi

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
PollySmurf skrev:
Bilarna vinner på grund av att dom har mer vridmoment :fakta
Hästarna spelar bara in på accet...
Jaaaa !! och jorden är platt.

Acceleration
F=m*a, F=W/S; Kraft är massa multiplicerat med acceleration men också arbete (Nm) delat med sträcka. Ger => a = W/(m*S)

Alltså, accelerationen är proportionell mot arbetet genom massan. (Vridmoment / vikt)

Toppfart
Motståndet (luftmotstånd och rullmotstånd) påverkar med en kraft (F).
P=F*v; Effekten (P) är kraft (F) multiplicerat med hastighet (v).
En viss effekt och ett visst motstånd kommer ge en viss hastighet. P/F = v

Alltså, toppfarten är beroende på max effekt genom motståndet vid den givna hastigheten. (Luftmotståndet ökar med kvadraten på hastigheten). Om utväxlingen är rätt de förhållandena förståss.
:mattias

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Roligaste race? Klassar en Ambulans som det (ej under utryckning dock). Står vid ett rödljus, med bussfil till höger om mig. Hör att något låter vrooom, vrooooom), kollar dit så sitter det 2 gossar i en Ambulans, tror givetvis att dom skämtar och gör tummen upp och garvar. När det blir grönt så hammrar dom det som finns i Ambulansen, jag börjar garva i hjälmen, åker upp jämsides, hjular en bit, stannar vid nästa lyse, då kommer dom upp och garvar och säger att dom vann 1:a metrarna iaf. Det kan jag gott bjuda på!

//D

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Buster skrev:
Jaaaa !! och jorden är platt.

Acceleration
F=m*a, F=W/S; Kraft är massa multiplicerat med acceleration men också arbete (Nm) delat med sträcka. Ger => a = W/(m*S)

Alltså, accelerationen är proportionell mot arbetet genom massan. (Vridmoment / vikt)

Toppfart
Motståndet (luftmotstånd och rullmotstånd) påverkar med en kraft (F).
P=F*v; Effekten (P) är kraft (F) multiplicerat med hastighet (v).
En viss effekt och ett visst motstånd kommer ge en viss hastighet. P/F = v

Alltså, toppfarten är beroende på max effekt genom motståndet vid den givna hastigheten. (Luftmotståndet ökar med kvadraten på hastigheten). Om utväxlingen är rätt de förhållandena förståss.
:mattias

förlåt då :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag