RoLLERs Däck söker 1 förare att sponsra!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bingo skrev:
2622618 Hehe, här var vi generösa med råd om hur RoLLer skall ge bort sina pengar utan att få något igen. Spons skall ge båda parterna något. Annars kallas det för välgörenhet.
Det där är ju nästan copyright mig nu att säga att sveriges företag förväntas syssla med välgörenhet! :D

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2622585 Så där kan du ju inte skriva, vem fan ska sponsra mig då :mad:

Fortsatt: Mamma! :hihi

oscar skrev:
2622615 Visst har du rätt i det, men frågan är om deras mål är att hjälpa fram fler förare eller att företaget syns?

Pudelns kärna!

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Jag kan börja köra. Kan ju köra hoj skitbra i tv-spel. Hur svårt kan det vara i verkligheten? :brynad

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Inte särskilt, det är bara att blunda om det går för fort.

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Sorry glömde helt bort att roadracing är den enda mc sporten som existerade..by the way, frågade jag dig??
Slappa skrev:
2622599 Sponsra nån som ändå bara burnar upp däcket och dessutom ger dåligt med publisitet är väl inget vidare.

Tycker liwas inlägg var klart vettigast, satsa på nån som inte redan har tajt med stålar och sponsorer.
Gärna nån yngre lovande framtidstalang!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Slappa skrev:
2622599 satsa på nån som inte redan har tajt med stålar och sponsorer.
Att ha "tajt med stålar" innebär ju inte att man har gott om stålar, utan precis tvärtom, att man har dåligt med stålar. Åtminstone i Stockholm och resten av den svenskspråkiga delen av Sverige.

Sorry för :felämne :)

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Slappa skrev:
2622599 Sponsra nån som ändå bara burnar upp däcket och dessutom ger dåligt med publisitet är väl inget vidare.

Sponsra nån som ändå bara sliter ut däcket och dessutom inte syns nånstans på gatan är väl inge vidare :rolleyes:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Sponsa mig....

Jag är en lätt övergödd 41 åring som ska börja köra R1000 efter 15 års uppehåll.
Och tillsammans med kollegan i samma viktklass ERF -B (om den serien kommer igång)

Klart framtidshopp om jag får säga det själv! :yoparty

Men om jag ska vara seriös så var det ett bra initiativ.
Kommer själv sponsa i mån av utrymme en förare i R1000 förutom mig själv då!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Noll-Koll skrev:
2622595 Ere bara roadracing, eller är dragracing och kanske rent av stuntförare välkommna?

I nuläget söker vi en roadracingförmåga att spilla tid, pengar och kärlek över. Annars hade vi inte lagt tråden i racingforumet... ;)

Men visst, känner du att du kan promota oss på ett förtjänstfullt sätt så skicka ett mail där du förklarar hur stor publik du kommer att ha, TV-tid osv, så ska vi fundera på saken.

sandstream

Guest
Dr.Bike skrev:
2622685 Fortsatt: Mamma! :hihi
Nu ska jag inte gnälla på mamsen i onödan men hon bokstavligen hatar att jag åker hoj.
Fan vilken rebell jag är :yoparty

Att sponsra unga lovande talanger är väl fint men som någon skrev innan vill man ju ha ut så mycket publicitet som möjligt och då kanske det finns andra förare att sponsra.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
duckie skrev:
2622931 jag tänkte börja rejsa med min sexfemti, men era jevvla däck passar inte.

Du är ju hänvisad till Dunlop D209GP från TL Racing om du ska köra Sport Production, så tyvärr funkar inte den här dealen för dig.

En god nyhet är att du får köra ikapp med mig om du får tummen ur och verkligen gör en racingsatsning, det blir väl roligt?

sandstream skrev:
2622932

Att sponsra unga lovande talanger är väl fint men som någon skrev innan vill man ju ha ut så mycket publicitet som möjligt och då kanske det finns andra förare att sponsra.

Mjo, men det är en god idé både välgörenhets- och affärsmässigt att hjälpa nån som vill upp, och som har framtiden för sig. De stora, etablerade namnen har förmodligen redan en däckuppgörelse klar.

Men vi hindrar ingen från att söka, maila på!

Last edited:

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Förstår vad du menar. Nu var det inte mig jag menade, utan mer yngre lovande stunttalnger :)
Mattias skrev:
2622928

Men visst, känner du att du kan promota oss på ett förtjänstfullt sätt så skicka ett mail där du förklarar hur stor publik du kommer att ha, TV-tid osv, så ska vi fundera på saken.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Noll-Koll skrev:
2622595 Ere bara roadracing, eller är dragracing och kanske rent av stuntförare välkommna?

Hur många vet att Sune Andersson kört och burnat upp Bridgestone däck under 8 års tid? Inte såå många tror jag...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Lite förtydliganden...

Sponsen gäller förstås inte enbart slicks. Kör du Supersport/Superstock >600cc så har vi givetvis mönstrade däck som reglementet kräver. Då är det Bridgestone BT002 PRO som gäller. Det däcket finns i Soft, Medium och Hard. (även190/55).

Och 12 däck är inget tak. Behöver du 24 däck eller fler för en säsong så fixar vi det såklart!

Tack för alla ansökningar som har kommit in, vi besvarar alla i turordning.

FORTSÄTT ATT SKICKA!

Kravet som Bridgestone ställer, förutom att cykeln skall loggas med Bridgestone dekaler är att Podiumkepsen skall på när du vinner. För vinner gör du! ;) Samt att det skall finnas Bridgestone banderoller i depån.

Kravet som vi ställer är att hojen skall loggas med RoLLERs Däck loggor.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tänkte bara klämma in att eran hemsida är riktigt snygg och hoppas att det kommer gå sketabra för er. :tummenupp Jag har prenumeration på ert nyhetsbrev, så nu väntar jag mig nåt flashigt.

Jag vet att det nog kommer ett tjejteam i ERF, sponsra lite brudar kanske? Tjejer syns bra i RR

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikerbitch skrev:
2623536 Jag tänkte bara klämma in att eran hemsida är riktigt snygg och hoppas att det kommer gå sketabra för er. :tummenupp Jag har prenumeration på ert nyhetsbrev, så nu väntar jag mig nåt flashigt.

Jag vet att det nog kommer ett tjejteam i ERF, sponsra lite brudar kanske? Tjejer syns bra i RR
Tjejer syns alltid bra när det är mest killar som tittar :tungan

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag föreslår att du sponsrar Duccatis Tjejteam i ERF 2007 om något. Ring Robso och hör mera vad det består uti.

/Freppa

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...