RoLLERs Däck söker 1 förare att sponsra!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Freppa skrev:
2623609 Jag föreslår att du sponsrar Duccatis Tjejteam i ERF 2007 om något. Ring Robso och hör mera vad det består uti.

/Freppa

Precis det team jag tänkte på, de kan ju behöva lite hjälp när de är nystartade!

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag skulle rekomendera Kreuger :fakta
Han tävlade för första gången i år och i R1000
Han körde till sig riktigt bra placeringar, bland annat en 3:e plats.
Vad jag har hört så ska han köra nästa säsong oxå. :tummenupp

Last edited:

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Ärligt talat så kan jag säga att jag inte har en aning om vad våra svenska toppförare i roadracing har för däcksponsorer...har du?
Vee-twn skrev:
2623527 Hur många vet att Sune Andersson kört och burnat upp Bridgestone däck under 8 års tid? Inte såå många tror jag...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Noll-Koll skrev:
2624179 Ärligt talat så kan jag säga att jag inte har en aning om vad våra svenska toppförare i roadracing har för däcksponsorer...har du?

det är för att du inte är intresserad / vill veta. samma sak gäller väl stuntning, men tror som sagt ingen kollar vad för däck som är bäst på att burnas upp. :lol

tänk så här... fler lär titta till roadracing än till stuntåkare för att se vilket däck som har bäst grepp. stuntning handlar endast om att förstöra och se ball ut. inte att förfina en produkt och utveckla den.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Noll-Koll skrev:
2624179 Ärligt talat så kan jag säga att jag inte har en aning om vad våra svenska toppförare i roadracing har för däcksponsorer...har du?

Nu la RoLLER ut en förfrågan på racingforurmet. Inte på Turbo/Dragracing, Stuntforumet eller Supermotard/Offroad.

Hade jag varit dig hade jag gjort en bra deal med den personen som kommer få den sponsen av RoLLER. Dvs du får däck som kanske är lite ruggade längst ut på sidan. Kommer inte betyda någonting alls för den körningen du kommer utsätta dom för. Dessutom så kommer du hjälpa den föraren bli av med sina däck för en mindre summa + att du får dom ännu billigare.

Tyvär sa har jag iom detta tippsat dina konkurenter med.. :tungan

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av någon spons själv! Av två anledningar: Jag är inte tillräckligt duktig, och att jag själv säljer däck! Anledningen att jag fortsatte skriva i tråden är att jag tycker det är märkligt hur många roadracing folk anser att just deras sport förtjänar spons.. ännu konstigare måste ju då vara att i princip alla kända stuntare värden över har just däckspons? Däcktillverkarna måste ju vara bra korkade?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Noll-Koll skrev:
märkligt hur många roadracing folk anser att just deras sport förtjänar spons..

Stor mening att sponsra nån som ändå ska börna sönder produkten, sen kan iaf inte ja se stunt som "sport" på samma sätt som roadracing.

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 + 2x GRC
Slappa skrev:
2624281 Stor mening att sponsra nån som ändå ska börna sönder produkten, sen kan iaf inte ja se stunt som "sport" på samma sätt som roadracing.

Kan bara hålla med... Man går ju inte och kollar på sport när man går på cirkus...

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Bingo skrev:
2622618 Hehe, här var vi generösa med råd om hur RoLLer skall ge bort sina pengar utan att få något igen. Spons skall ge båda parterna något. Annars kallas det för välgörenhet.

:D :D

Jo, därför bör däckkontot gå till SSRacings ERF team, för nästa år vinner vi :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Slappa skrev:
2624281 Stor mening att sponsra nån som ändå ska börna sönder produkten, sen kan iaf inte ja se stunt som "sport" på samma sätt som roadracing.
Jo men tänk på att det behövs dual compound-teknologi för att kunna burna i rätt vinkel serru. Så när man ligger ner i kurvorna och river loss så behövs det där extra greppet så gummit bara flyger loss i kakor.

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Mattias skrev:
2622937En god nyhet är att du får köra ikapp med mig om du får tummen ur och verkligen gör en racingsatsning, det blir väl roligt?

Hade inte du gett upp tvåtakt för evigt? :)

Ni funderar inte på att konkurrera ut TL-racing? Däckkostnaden är ju grym i SP. Vad bränner man? 2-3 set per säsong?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maffan skrev:
2624314 :D :D

Jo, därför bör däckkontot gå till SSRacings ERF team, för nästa år vinner vi :tummenupp
Men vaffan, jag skrev precis samma motivering fast med mig själv som förmånstagare. Det är den där hemska mänskan i ert team som kör Ducati (du vet vem jag menar, han som fuskar med laptimern på Sturup) som har stulit min motivering :mad: :D

Noll-Koll skrev:
jag tycker det är märkligt hur många roadracing folk anser att just deras sport förtjänar spons...
Ja, vad tycker du att vi ska tycka då? Att vår spons INTE förtjänar spons. Det skulle vara märkligt på riktigt :lol

Sen är det väl skit samma vad du eller jag anser. Det är RoLLer och Mattias som sponsrar (vilket de skall ha en stor eloge för) och de får väl sponsra vem de vill utan att du och jag kan ha några åsikter om deras val. Det är ju så det är att om man får spons skall man vara glad och om man inte får spons så kan man inte vara sur för det. Det är ingen mänsklig rättighet att få någonting för "ingenting".

Alla i den här tråden som har så goda skäl till att RoLLer skall sponsra den ena eller den andra kan sponsra den ena eller den andra själva. Det är bättre att vara generös med egna pengar än med andras. Mer storsint liksom :)

Last edited:

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Hehe! Jag ger mig, känns som att stå själv i ett muslimskt land och försöka tala om att kristendomen är bäst! ;) (Ironi) Som jag skrev tidigare: Jag är inte själv intresserad, frågade bara av ren nyfikenhet :) Hoppas att jag inte smutsat ner ert fina raceforum ;) Puss

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Noll-Koll skrev:
2624379 Hehe! Jag ger mig, känns som att stå själv i ett muslimskt land och försöka tala om att kristendomen är bäst! ;) (Ironi) Som jag skrev tidigare: Jag är inte själv intresserad, frågade bara av ren nyfikenhet :) Hoppas att jag inte smutsat ner ert fina raceforum ;) Puss

Haha, nu låter du precis som Rigge.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
mafo skrev:
2624354 Hade inte du gett upp tvåtakt för evigt? :)
Ni funderar inte på att konkurrera ut TL-racing? Däckkostnaden är ju grym i SP. Vad bränner man? 2-3 set per säsong?

Konkurrens till TL vore inte fel, frågan är om de har ensamrätt på sina Dunlopisar. Fast att kostnaden för däck en säsong i SP skulle vara grym vettifasiken. Jag körde förra säsongen på däcken som satt på när vi köpte hojen, hur långt de gått innan dess vet jag inte, men fort gick det.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Efter samtal med produktchefen på Q8 oils har vi kommit fram till att föraren som får däckspons även får spons på smörjmedel från Q8 Oils. Dvs motorolja kedjespray osv.

Oljan är SBK Racing som idag används av Rizla Suzuki i BSB, men även av Ducati teamet i samma serie. Som för övrigt vann 2005 och kom 2'a resp. 3'a i år. Men vann märkes-tävlingen.

Då förstår ni att den här oljan är så bra så att det svartnar för ögonen på Thin Lizzy!?

olja1.jpg

olja2.jpg

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Victor skrev:
2624524 Haha, nu låter du precis som Rigge.

Öhum, är det bra eller dåligt :D

För övrigt så är det bara gatåkning som är coolt, både rr och stunt sker på bana så det är inge fränt, jag hade gärna kunnat tagit sponsen men jag är såpass rik ändå så det skulle inte göra nån skillnad så det är lite bortkastat på mig.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...