Rookie 600 - kan det vara något?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
fezt skrev:
Jag delar ditt resonemang, eller rättare sagt, håller med till hundra %. En SS-hoj ÄR snabbare än standard, de e ju ett faktum. Frågan är ju bara hur "nödvändigt" det är med en så pass kittad hoj på rookie nivå.


Det kan ju vara så att toppen består av SS hojar är den att det innan inte gått att få tag på nått annat. Sen har väl standardhojarna blivit klart bättre på senare år.


Kul att man är överens det brukar ju inte hända så ofta :tummenupp

björn
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Goodstuff skrev:
Som sagt. Ska du köra Rookie600 så blir du duktig på att byta däck.

....eller om du kör en 1000 kubikare och beställer fel så att du får åka på dom mjukaste bakdäcken hela säsongen... :D :D
Håller ungefär 2-3 20min pass, max... :tummenupp

Tillbaka till topic:
Tror att R600 med en "lagom" kittad hoj är ett utmärkt alternativ. Och som många skriver så tror jag att det är bättre att satsa på en lite nyare hoj (typ -03 och nyare) och köra den relativ orginal (typ helsystem, luftfilter, PC, och slangar), än att köra en äldre fullkittad SS600 hoj....

Men vad vet jag, jag har aldrig kört en 600'a på bana....
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
tror också på att köra en en std cykel av nyare typ det letar jag iaf efter alt att jag byter bakdämparen och fjädrana fram fick iaf problem med att dom inte räckte till på Anderstorp på min 99:a gungade i opeln och cirkusen så jag trodde jag skulle bli sjösjuk :3freak och då va dämparen iställd så hårt det gick och returen rätt enligt vissa föråkare :va
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nyare standardhoj räcker gott till! Min -05a går jämt med Ecces supersport och med ganska ordentlig marginal gasar man sig förbi äldre R6or (Gottis tror jag kan intyga ;) )
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gottis skrev:
tror också på att köra en en std cykel av nyare typ det letar jag iaf efter alt att jag byter bakdämparen och fjädrana fram fick iaf problem med att dom inte räckte till på Anderstorp på min 99:a gungade i opeln och cirkusen så jag trodde jag skulle bli sjösjuk :3freak och då va dämparen iställd så hårt det gick och returen rätt enligt vissa föråkare :va
Tror din dämpare och din framgaffel behöver lite service. Det är nog det som är problemet för din fjädring och inte att det måste vara nyare.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Don Quixote skrev:
Nyare standardhoj räcker gott till! Min -05a går jämt med Ecces supersport och med ganska ordentlig marginal gasar man sig förbi äldre R6or (Gottis tror jag kan intyga ;) )


men går ju tydligen bättre att slanga med en r6:a :pannkyss

hmm tror nog dom flesta här har sett filmen när du förolämpar oss alla den helgen :7peta


Goodstuff skrev:
Tror din dämpare och din framgaffel behöver lite service. Det är nog det som är problemet för din fjädring och inte att det måste vara nyare.


Mycket möjligt att det kunde va det tvivlar på att någon hade sett över den bakdämparen sen cykeln va ny jag bara byte olja i framgaffeln så men nu är det ju för sent att åtgärda det
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag går i starka köpartankar på en r6 ss hoj från 99-01 största anledningen är att man får sjukt mycket hoj för pengarna och att det troligtvis finns rätt så mycket reservdelar! vist är det surt som fan om man kör sönder en ss motor men det finns inte så mycket som hindrar att man hänger dit en orginalmotor sedan visst tappar man en del effekt men man har ändå kvar helsystem och riktigt bra fjädring runtom!

känns som om man är helt färsk så ev ska börja köra lite r600 kan det ju vara bra att ha något som inte är värt 80 000 när man gör idiotvurpor....


får se vad som dyker upp har du något till salu skicka ett pm!

Mv. Oskar
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Don Quixote skrev:
Nyare standardhoj räcker gott till! Min -05a går jämt med Ecces supersport och med ganska ordentlig marginal gasar man sig förbi äldre R6or (Gottis tror jag kan intyga ;) )


Mmmm och då var den från 00 :brynad. Om ni bara väntar ett år kan jag ge en detaljerad berättelse om skillnaderna :D

björn
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
björn.e skrev:
Mmmm och då var den från 00 :brynad. Om ni bara väntar ett år kan jag ge en detaljerad berättelse om skillnaderna :D

björn


Då ska man tillägga att min va bromsad till 95 hk och orginal drevning på Anderstorp :mattias
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vad är det som blivit så förbättrat på 600:eek:rna sen 03? Är det kvalitén på dämpare och gafflar som blivit så mycket bättre eller är det på alla områden som vridstyvhet, ergonomi, vikt etc?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top