Rossi förstör MotoGP

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Missförstå mig rätt nu....

Karl´n är ju så :Bugar duktig så han förstör all spänning.

Man hade stora förväntningar på årets GP att det skulle bli det jämnaste och mest spännade på flera år i och med att han byte cykel/stall.
Ta gårdagens race som exempel drygt halva loppet var ju "nästan" ett sömnpiller, det mest spännande var att se Sete "leka" bromskloss för Capirossi och Tamada.... :huvet

Nu är årets VM över... för jag tror inte att det är många som är beredd på att satsa några större pengar på att INTE Rossi tar hem titeln även i år.

Snälla Rossi, bryt kontraktet med Yamaha och gå över till Harris WCM :banana
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Det har ju varit delvis spännande, och ingen kan ju frånta Rossi en eventuell VM seger med en massa bortförklaringar. Han är ju verkligen värd den, för han satt inte på den bästa hojen.

Nästa år kommer han säkert dominera. För mig är han den största, hans start vs. podium/seger-facit är grymt!
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
måste nog hålla med dig... jag var lite sömnig när jag började se på leken igår morse och när han låg 2a vaknade jag till liv.. men nej nej... det var inte så långvarig.. :yoparty
Visst e han GRYMMMMM men va fan lite match får det väl vara för de andra oxå... nu mera är det mest spännande om andra och 3:e platsen än 1:a platsen... :yoparty
 

byfånen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sthlm
Hoj
retta -02 SÅLD
Personligen tycker jag att det inte är så farligt med Rossi.
se på F1 ist.
Den sporten är ju död nu pga en viss tysk.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det tråkiga i år, framförallt nu på slutet, är att Sete kör som en jävla kärring.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju inte klart ännu även om det ska mycket till för att Rossi ska missa VM-titeln. tycker ändå årets VM hr bjudit på flera bra race, Sydafrika, Assen, Sacshenring på rak arm.
Som Pålle sa är hans facit grymt. I 500/MotoGP har han startat 78 gånger och varit på pallen 63 av dem, varav 40 segrar. Helt sjuk statistik....
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
byfånen skrev:
Personligen tycker jag att det inte är så farligt med Rossi.
se på F1 ist.
Den sporten är ju död nu pga en viss tysk.

Om Rossi hade varit kvar för Honda även i år, hur överlägsen hade han inte varit då. Yamaha hade (mest troligt) inte utvecklats så bra som dom gjort om inte Rossi och hans chef mek, varit där.

Men det är samma sak med F1, Schummi måste byta stall/bil för att spänningen ska komma tillbaks.
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Måste nog hålla med vissa...att ta Suzuki och Kawa till toppen är en uppgift som inte ens Rossi klarar.... :lol
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Goodstuff skrev:
Som Pålle sa är hans facit grymt. I 500/MotoGP har han startat 78 gånger och varit på pallen 63 av dem, varav 40 segrar. Helt sjuk statistik....

Sinnessjukt!

I hur många av de 78 starterna tog han sig i mål?
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
oscar skrev:
Sinnessjukt!

I hur många av de 78 starterna tog han sig i mål?

De nämnde det under sändningen igår, strax under 10 nollpoängare var det nog. Denna säsongen har han varit utanför pallen ett par gånger och kraschat två gånger. Första säsongen på 500'an kraschade han en del, men förutom de gångerna har han i princip varit på pallen varenda gång han kört en Honda...
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Det jag skulle önska är följande:

Plocka ut topp-tre från Supersport 600, Superbike och MotoGP. Sätt dom på exakt likadana motorcyklar, exempelvis Honda Fireblad 1000 i standarutförande och låt dom köra ett race. Då kan man defenitivt avgöra vem som egentligen är bäst på att köra...
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
maol69 skrev:
63 st.
Han kraschade de fyra första rejsen som Rookie i stora kalssen om jag inte minns helt fel..

Han kraschade de första tre racen, men fortsatte ändå i Japan.

Antal krascher:
2004 - 2
2003 - 0
2002 - 1
2001 - 1
2000 - 3

Antalet placeringar utanför pallen är 8st varav en var efter en krasch i Japan 2000.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
maol69 skrev:
63 st.
Han kraschade de fyra första rejsen som Rookie i stora kalssen om jag inte minns helt fel..

Det stämmer iaf inte då han har 63 pallplatser, och jag med säkerhet vet att han i ett lopp i år missade pallen trots att han tog sig i mål!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top