Rossi kör Ducati 2011

MC Doktorn

Guest
Jag tror Rossi lägger mindre energi på att vinna 2011 och mer på att ta hem 2012 på ytterliggare en maskintyp. Då kan han säkert bli historisk på nått nytt sätt.

Har svårt att tro annat än att han siktar på vinst 2011, 2012 och 2013 .......

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har svårt tänka mig att han gör något om han inte tror på vinst. 2011, 2012 och 2013 .......

Håller med...tvivlar på att Rossi gör något halvhjärtat, se bara hans reaktion när han tappade framhjulet i slutet av kvalet sist...när det skulle sättas tider.

Med tanke på att han inte har något att göra med mästerskapet så är det en rätt tydlig bild av hans inställning till åkandet... :D

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Finns det något i det förflutna som talar för detta?

Just det. Jag minns första racet 2004. På den "okörbara" maskinen.
Gör han om den bragden ska det bli intressant att se hur Ducatis gatmaskiner utvecklas de närmaste åren. Det lär inte passera obemärkt.

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Kan det vara så att Lorenzo har fått mer fokus på hur han vill ha sin Yamaha, då han är mästerskapledare, än Rossi fått? Jag tror det bästa för Rossi är att han får vara "First hand". Rossi på Duccen kommer bli grymt!!
46 for da win!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det ska bli riktigt kul att se hur Rossi lyckas utveckla tusenkubikaren! Jag längtar till 2012!!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tidpunkt för "kontraktsskrivning"! Är det fler än jag som är kluven till "kontraktsskrivning" mitt i säsongen? Det finns med största sannolikhet horder med argument varför man gör så här, fast ändå med åtta race kvar, åtta race!! En extra krydda som enbart piffar upp ett annars på banan tynande MGP eller ska jag se det som potential att ta död på mästerskapet redan under sommaren ?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Skärp dig nu och ställ inte retoriska och onödiga frågor. Delta i diskussionerna med intressanta inlägg istället som faktiskt har mening än sådan här mumbo jumbo.

Ja men den var väl ändå ganska befogad? VAD skulle hända med Ducatis gathojar om Rossi vinner just första rejset, som inte skulle hänt annars?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja men den var väl ändå ganska befogad? VAD skulle hända med Ducatis gathojar om Rossi vinner just första rejset, som inte skulle hänt annars?
Okej, jag kan ha fel men han (Nyteknik) svarade på ett påstående om att det ska bli intressant att följa utvecklingen av Ducatis gathojar om Rossi gör samma utveckling som han gjort för Yamaha.

Nytekniks fråga är därför inte grundad, mer än som möjligen en helt EGEN fråga (utan MartinB's inblandning), och inte som en földfråga på MartinB's åsikt och troliga (inte mer än) förhoppning att Ducati kan få samma utveckling som för Yamaha.

Ingen kan svara på vad som händer om Ducati vinner första rejset 2011, ja möjligen att inget händer det året utan först till 2012 kanske. Men jag tror Nyteknik redan vet det, och frågan var därmed totalt onödig och snarare menad som hets mot MartinB än något.

Något Nyteknik är expert på, att ställa onödiga frågor eller fälla onödiga kommentarer. Verkar så.

Vi måste kunna öka ribban en aning och gå ifrån sådant hår småtjafs och smånyp fram o tebax och diskutera som vuxna och ställa egna frågor utan att låtsas som någon annan ställde frågan och därmed själv klara sig från elden.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Just det. Jag minns första racet 2004. På den "okörbara" maskinen.
Gör han om den bragden ska det bli intressant att se hur Ducatis gatmaskiner utvecklas de närmaste åren. Det lär inte passera obemärkt.
Det har aldrig handlat om vad som händer om Rossi vinner första rejset, se ovan
Okej, jag kan ha fel men han (Nyteknik) svarade på ett påstående om att det ska bli intressant att följa utvecklingen av Ducatis gathojar om Rossi gör samma utveckling som han gjort för Yamaha.

Nytekniks fråga är därför inte grundad, mer än som möjligen en helt EGEN fråga (utan MartinB's inblandning), och inte som en földfråga på MartinB's åsikt och troliga (inte mer än) förhoppning att Ducati kan få samma utveckling som för Yamaha.

Ingen kan svara på vad som händer om Ducati vinner första rejset 2011, ja möjligen att inget händer det året utan först till 2012 kanske. Men jag tror Nyteknik redan vet det, och frågan var därmed totalt onödig och snarare menad som hets mot MartinB än något.

Något Nyteknik är expert på, att ställa onödiga frågor eller fälla onödiga kommentarer. Verkar så.

Vi måste kunna öka ribban en aning och gå ifrån sådant hår småtjafs och smånyp fram o tebax och diskutera som vuxna och ställa egna frågor utan att låtsas som någon annan ställde frågan och därmed själv klara sig från elden.
Du har rätt och för det "belönar" jag dig med ett "gillar" :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jomensatt, det kommer att gå att köpa en kopia av MotoGP-racern, enda skillnaden kommer vara att gatcykeln har strålkastare. Jorasattdääää..... :rolleyes:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tidpunkt för "kontraktsskrivning"! Är det fler än jag som är kluven till "kontraktsskrivning" mitt i säsongen? Det finns med största sannolikhet horder med argument varför man gör så här, fast ändå med åtta race kvar, åtta race!! En extra krydda som enbart piffar upp ett annars på banan tynande MGP eller ska jag se det som potential att ta död på mästerskapet redan under sommaren ?
Jag tycker också att det är helt vansinnigt. I andra sporter har man regler som säger att man inte ens får prata med tex ett annat lags spelare under vissa perioder.

Egentligen tycker jag mest synd om Lorenzo. Både Rossi och Stoner är någon annanstans i tankarna och kanske inte får det bästa materialet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker också att det är helt vansinnigt. I andra sporter har man regler som säger att man inte ens får prata med tex ett annat lags spelare under vissa perioder.

Egentligen tycker jag mest synd om Lorenzo. Både Rossi och Stoner är någon annanstans i tankarna och kanske inte får det bästa materialet.
Jörgen kommer att vara o-v-ä-r-d-i-g.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...