Rossi kör Ducati 2011

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
RossiDucati-thumb4.jpg

Vi syns på Mugello :yoparty

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Får han med sig Burgess månne? Kan inte läsa ut något kring detta i länkarna ovan.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ödmjuk Burgess! We have a rider in Valentino who develops the bike and we have on the other side of the garage one guy who just has to ride.” Enough said..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
En tråd för all info i ämnet. Här är en översättning av den text som är publicerad i ärendet i italiens största sporttidning La Gazzetta dello Sport:

Vale-Ducati
"Vilken utmaning!"

Brno (Tjeckien), augusti 15, 2010 - Den stora händelsen urartat till ett slags skämt. Anländer, kommer slutligen kommit fram i tid: med post, vid 18, hälsade Yamaha föraren med sju år som han vann fyra MotoGP titlar. Två minuter senare kom ett handskrivet brev med en innerlig minne av Valentine. Vid 18:38 kommer frigörandet av Ducati papper tillkännage avtalet för två år, 13 miljoner euro varje, arbetsförmedlingen: "Arbeta med Valentino - han säger teknisk direktör Filippo Preziosi, Ducati - representerar den mest spännande varje tekniker kan hoppas . Och det är skönt att veta att nästa säsong kommer vi att ha den här möjligheten. "

LÄCKAGE NYHETER - Innan det fanns en läcka på platsen för några tafatta engelska av rött, som också hade engagerat Valentino, men på TV hade hon kommit undan med ett skämt: "Jag bekänner, förnyade jag för två år med Yamaha. " Med pressen, i en fullsatt korridor som en genomsökning utrymmet mellan två lastbilar Yamaha, försök att tala om ras (5) "Jag blev mycket besviken, eftersom jämförelse med de tester jag nästan en sekund och inte vet vart han gick till slut" . Pressad av frågor kan inte slingra sig ur alla utan konsumeras av skådespelare blir tillsammans så mycket ljus. "De är den femte och fjärde och pressen kommer att komma fram till 6. Du vet jag är verkligen nyfiken på vad jag skall göra nästa år?". Då accepterar provokation av ansökningar. "Om jag var tvungen att byta lag och kanske gå till Ducati är definitivt ser ut som en all-italienska hopkopplingen var fenomenal mellan Agostini och MV Agusta.

Valentino Rossi, nio värld titlar. Handtag
Valentino Rossi, nio värld titlar. Handtag

Bitterhet - Missa aldrig en bit av bitterhet för Yamaha, eftersom analyserna i morgon (om vädret tillåter). "Jag ska prova något annat på motorn, men upphävandet kan användas före utgången av året. Det har jag gjort ett gäng att gå: Jag ger 100 procent till slutet av säsongen och jag förväntar mig Yamaha göra samma sak. Hur som helst, räknar denna utgåva som kommer att vara trevlig. " I själva verket påminner hans stil Valentino det stora jobb han gjorde och de japanska ingenjörerna att göra "en dålig cykel läger under första hälften av klassen, men nu är det dags att säga adjö. "Det är dags för nya utmaningar. Tyvärr är de vackraste kärlekshistorier slut, men lämna många goda minnen, så många stunder kan jämföras med första kyss som vi har gräs i Welkom (vinna i debuten 2004, ED), där M1 såg på mig rakt i ögonen och sa "Jag älskar dig." Kanske det blir svårt för Ducati att en gnista så stark som detta, men förväntningarna på fläktar och viljan att vinna allt som saknas i den italienska MotoGP världen sedan 1972, just Agostini-MV kan göra underverk.

http://www.gazzetta.it/Motori/Motom.../rossi-ducati-ora-ufficiale-71795357909.shtml

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan någon som faktiskt kan språket översätta?
Blir nästan obegripligt när det är translateat.. någon på SH borde ju kunna?

MC Doktorn

Guest
Ödmjuk Burgess! We have a rider in Valentino who develops the bike and we have on the other side of the garage one guy who just has to ride.” Enough said..

Samma resonemang rådde väl när han klev över till Yamaha.
Skillnaden är att nu blir han slagen på samma material.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
"It is very difficult to explain in just a few words what my relationship with Yamaha has been in these past seven years.

"Many things have changed since that far-off time in 2004, but especially ‘she', my M1, has changed. At that time she was a poor middle-grid position MotoGP bike, derided by most of the riders and the MotoGP workers. Now, after having helped her to grow and improve, you can see her smiling in her garage, courted and admired, treated as the ‘top of the class'.

"The list of the people that made this transformation possible is very long, but I would like to thank anyway Masao Furusawa, Masahiko Nakajima and ‘my' Hiroya Atsumi, as representatives of all the engineers that worked hard to change the face of our M1. Then Jeremy Burgess and all my guys in the garage, who took care of her with love on all the tracks of the world and also all the men and women that have worked in the Yamaha team during these years.

"Now the moment has come to look for new challenges; my work here at Yamaha is finished. Unfortunately even the most beautiful love stories finish, but they leave a lot of wonderful memories, like when my M1 and I kissed for the first time on the grass at Welkom, when she looked straight in my eyes and told me ‘I love you!'"

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
[I"Now the moment has come to look for new challenges; my work here at Yamaha is finished. Unfortunately even the most beautiful love stories finish, but they leave a lot of wonderful memories, like when my M1 and I kissed for the first time on the grass at Welkom, when she looked straight in my eyes and told me ‘I love you!'"[/I]

Vilken poet. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...