Goodstuff skrev:Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.
Goodstuff skrev:Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.
Goodstuff skrev:Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.
Nyteknik skrev:Har tappat "det"? Jag tror också att han hade större motivation och entusiasm då efter åren med Pappa och en hoj som inte gick att vinna på. Men att han inte skulle kunna återfå gnistan om han återigen fick byta till en bättre hoj - det tror jag inte. Se på Edwards. Han var ungefär lika "dålig" som Roberts på Aprilian som verkar vara en ungefär lika hopplös hoj som Suzukin. Nu är han sex tiondelar efter Biaggi.
När vi ändå har spekulationshatten på:oFFkeFF skrev:Vi vet ju också vem som till slut fick ge sig, det var utvecklingschefen, det var inte Roberts som kuvade sig.. Bara att inse att suzuki efter år 2000 totalt misslyckats med att tillverka en snabb hoj, och det är inte Roberts fel.
Bara att kolla på Setes fart när han fick åka på en "riktig" cykel..
valmers skrev:När vi ändå har spekulationshatten på:
Man kan ju fråga sig hur mycket längre Suzukis svacka blir/blev på grund av Kennys totala ointresse av att samarbeta med sina ingenjörer. Sitta i trailern och idiotsura är kanske inte det mest konstruktiva.
Goodstuff skrev:Nåväl. Jag tror inte Roberts kommer bli världsmästare igen oavsett hoj. Det finns andra förare som är bättre.
Totala ointresse = Ställa hojen i boxen utan ett ord, sätta sig i trailern och vara treåring.oFFkeFF skrev:Kennys totala ointresse???
valmers skrev:Totala ointresse = Ställa hojen i boxen utan ett ord, sätta sig i trailern och vara treåring.
Chris Ash skrev:Rossi och Biaggi är bättre, sen är det ett gäng killar som är nästan lika bra, Capirex,Sete,Roberts...
Det var inte ett, utan väldigt många tillfällen. Blanda inte in Doohans namn i en diskussion om Kenny "Jag vill inte" Roberts.Nyteknik skrev:Det var ett j-a tjat om ett tillfälle då Roberts var så uppgiven att han inte ville snacka med teknikerna utan parkerade Suzukin i depån och gick till sin buss för att bryta samman. Skulle den händelsen vara skälet til Suzukis uteblivna framgångar?
När Doohan var skadad och borta från NSR:en sade Itoh "ok" och "jättebra" till alla nya idéer som utvecklarna kom med. När Doohan kom tillbaks var hojen okörbar och han talade om för HRC att allt nytt var skit. Han ville ha tillbaks hojen som den var innan. Hade inte Doohan den han är hade han troligen haft ett h-e att få sin vilja igenom och fått höra "computer says..." och "we have tested..." etc.
Roberts har troligen god anledning att se sur ut och inte vilja snacka med teknikarna emellanåt.
valmers skrev:Det var inte ett, utan väldigt många tillfällen.
valmers skrev:Det var inte ett, utan väldigt många tillfällen. Blanda inte in Doohans namn i en diskussion om Kenny "Jag vill inte" Roberts.
Har alltid undrat varför Kenny alltid hade däckproblem och fabrikationsfel på däcken, när Sete genomförde loppen på likadan hoj och likadana däck?oFFkeFF skrev:När man förklarar för teknikerna att deras hoj bara går att köra fort i 5-10 varv för att däcken sen tar slut, och att det efter de varven int går att köra hojen är det väl ingen idé att fortsätta?
Ska man knuffa hojen i mål från varv 10 till 25 när motorn skurit också eller?
valmers skrev:Har alltid undrat varför Kenny alltid hade däckproblem och fabrikationsfel på däcken, när Sete genomförde loppen på likadan hoj och likadana däck?
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |