Rossi VS Biaggi Supermoto!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
http://www.visordown.com/motorcycle...i-to-go-head-to-head/21853.html#ixzz2Cs7y4c9M

Awesome! Vad tror ni? Kommer det bli kontroverser, eller kommer dom kunna hålla sig i skinnet? Kan inte hitta något datum när det skall gå av stapeln, men jag hoppas något filmteam kommer vara på plats så man kan se härligheten! Allt för att hedra Marco Simoncelli :tummenupp

Är jag i fel forumdel får ni flytta tråden.. Jag brukar bara posta i OT och Motard/offroad.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
The Sic Supermoto Day takes place on the 10th of December at the Sagittario International Circuit in Latina, Italy.

Härligt!!!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
es värry naaaajjz
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.

Biaggi har väl tävlat en del i supermoto mig veterligen.
Sen har jag svårt att tro att två av världens främsta roadracingförare skulle vara "rena nollor" så länge det är något som innefattar två hjul.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.

Finns några filmklipp på tuben som trots att de inte är långa visar tydliga spår av skills..

Edit: Långa svarta spår, både in och ut ur kurvorna
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra.
Några killar som träffar Biaggi på en liten lokal bana i Kalifornien. Helt ok nolla. Scrolla fram till 0:48 sek i klippet.

Edit: Ser nu att han fixar däcktrycket åt en av killarna. Rätt kul och kanske inte helt väntat att få mekhjälp av Biaggi.

:)

http://youtu.be/ywZmYE0Bneg
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.

:7peta :dummer
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Allt är naturligtvis relativt men jag står för att Rossi inte är någon stjärna på crosshoj. Jag har sett honom köra tillsammans med Simoncelli och Dovizioso. Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat (varvade Rossi och Simoncelli vart tredje-fjärde varv på en normallång crossbana). I motocross alltså.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad mycket tuffare Rossi såg ut på den tiden istället med sitt fluffhår som han har nu :D
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Allt är naturligtvis relativt men jag står för att Rossi inte är någon stjärna på crosshoj. Jag har sett honom köra tillsammans med Simoncelli och Dovizioso. Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat (varvade Rossi och Simoncelli vart tredje-fjärde varv på en normallång crossbana). I motocross alltså.
Men det är ju så med folket här. Bara för de ser på YouTube att Rossi och Biaggi lärt sig sladda lite in i kurvorna så kan de vara med på VM nivå automatiskt
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Men det är ju så med folket här. Bara för de ser på YouTube att Rossi och Biaggi lärt sig sladda lite in i kurvorna så kan de vara med på VM nivå automatiskt

Vem här har sagt att de är på vm-nivå?
Snarare att de inte är "nollor".

Men som vanligt på SH så om man inte blir världsmästare så är man nolla, ett mellanting finns absolut inte. :död

När det kommer till sådana här evenemang så är det ju just det med att se dessa stjärnor som kan köra skiten ur vem som helst i deras gren sättas på prov i något annat... som att se Schumacher köra hoj, spela fotboll eller what ever.
De har en vinnarskalle och det är den som gör att de satsar stenhårt oavsett utmaning och därför skoj att se på.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Men det är ju så med folket här. Bara för de ser på YouTube att Rossi och Biaggi lärt sig sladda lite in i kurvorna så kan de vara med på VM nivå automatiskt

Allt under VM nivå är för nollor!! Så nu var det sagt!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Grabbarna kan! Måste ju dock säga att Biaggi får träna lite på slidarna, hela vägen in i apex ska de va! :)
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Glöm inte att en riktig supermotobana går på asfalt och grus med hopp. Med facit i hand från ett gäng tävlingar så är det på gruspartiet en rr-förare blir stekt i normalfall om han/hon bara är van vid asfaltsåka. Så bara för att man är snabb på asfalt i balla klipp på nätet så säger det inget om hur man är i en ren supermotardtävling.

Men om jag sett rätt gällande banan, Sagittario International Circuit , så är det ren asfaltstävling och det kan helt klart bli jävligt spännande!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat...
Aha, inte är det väl så att herrn själv var ut och halkade på gruset? I så fall ställer vi oss frågan i vilken klunga Du körde, Dovis eller de bägge andras? :confused::)

Var det inte en tre-fyra säsonger sedan som ett onormalt stort antal toppförare hade efterhängsna skador efter vurpor på crosshojar, vill minnas att Rossi var en av de drabbade? Farliga prylar, det där...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top