Nej, ingenting talar för det, som jag ser det. Han sitter på fabriksmateriel som hans teamkamrat regelbundet tar segrar och pallplatser med. Trots detta är han chanslös på söndagarna (nu kommer garanterat Bagdad-Bob börja tjata om någon sensationell pallplats för ett tag sedan, men jag tror de flesta andra fattar vad jag menar).Vet inte varför men det finns något som gör att jag fortfarande tror att han kan överraska med en eller två vinster kanske även mer än så.
Finns det något som talar för att Rossi kan vinna ett till mästerskap?
Kan bara komma på en förare som passar in på den beskrivningen och har presterat mediokert, för att inte säga direkt pinsamt, de sju senaste säsongerna:Det finns förare som kritiseras för att de har fabrikskontrakt enbart för att de råkar ha rätt nationalitet, och därmed endast anses vara en reklampelare för att maximera försäljningen av konsumentprodukter.
P€RRA;5833706 skrev:Kan bara komma på en förare som passar in på den beskrivningen och har presterat mediokert, för att inte säga direkt pinsamt, de sju senaste säsongerna:
Nicky "Jag dansade en sommar" Hayden.
Stoner vann på den = inget fel på hojen ;-)Nicky presterar väl som förväntat på "crapbike" ibland till och med lite mer
Du missar ju målet. Hur leder det Rossi mot hans mål att stanna hos Yamaha? Svaret är att det inte leder mot hans mål. Om detta råder det konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser. Däremot är Suzuki en möjlighet för Rossi att ha fullständigt inflytande över anpassningen av en japansk motorcykel. Sådana chanser går det inte tretton på dussinet och givetvis borde det vara något som Rossi allvarligt överväger. Speciellt som det är hans kompis och kollega som är teamchef.P€RRA;5832638 skrev:Lite lustigt när samma person dissar Rossis chanser att vinna något på en av fältets bästa hojar i var och varannan tråd för att i nästa stund spekulera i att Rossi skulle vara intresserad av att köra Suzuki 2015
Så du tror att det är pengar som motiverar Rossi efter 18 säsonger i GP-racing? Om det stämmer hade han inte flyttat från Ducati till Yamaha för att få många miljoner Euro lägre arvode. Hos Suzuki (som inte är känt för sitt vidlyftiga arvoderande) lär lönen knappast bli högre än hos Yamaha. För övrigt är Rossi redan rik som ett troll. Så...hur tänker du?Om han går till Suzuki så gör han det för pengarna...
Den där riktiga hungern har han inte kvar längre han har ju vunnit typ allt, vad finns det för utmaningar kvar för Rossi!?
QUOTE]
Vinna ett race till?
Så du tror att det är pengar som motiverar Rossi efter 18 säsonger i GP-racing? Om det stämmer hade han inte flyttat från Ducati till Yamaha för att få många miljoner Euro lägre arvode. Hos Suzuki (som inte är känt för sitt vidlyftiga arvoderande) lär lönen knappast bli högre än hos Yamaha. För övrigt är Rossi redan rik som ett troll. Så...hur tänker du?
Men du ser inga andra skäl än ekonomiska för Rossi att byta från Yamaha till Suzuki?Han vill säkert ha en del kvar till pensionen och lite till.
Sen så vet vi ju inte vad han plockar i arvode av alla tillbehör fans köper som tröjer m,m.
Jag är inte så styv i korken att jag vågar skriva att det råder konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser att om inte Rossi vinner några race i år så är risken stor att han lägger av. Möjligtvis att han kör även 2014. Men det är vad jag tror.Du missar ju målet. Hur leder det Rossi mot hans mål att stanna hos Yamaha? Svaret är att det inte leder mot hans mål. Om detta råder det konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser. Däremot är Suzuki en möjlighet för Rossi att ha fullständigt inflytande över anpassningen av en japansk motorcykel. Sådana chanser går det inte tretton på dussinet och givetvis borde det vara något som Rossi allvarligt överväger. Speciellt som det är hans kompis och kollega som är teamchef.
Inte...att...inte...va?P€RRA;5834894 skrev:Jag är inte så styv i korken att jag vågar skriva att det råder konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser att om inte Rossi vinner några race i år så är risken stor att han lägger av.
Stoner vann på den = inget fel på hojen ;-)
Vad jag menar är att Nicky är den fabriksförare som presterat sämst under en längre period och att han får vara kvar kan bara bero på att han säljer Ducati i USA.
Jag har inte så stor koll på vilka hos Suzuki som Rossi är polare med, men OM han går dit blir pressen på honom mindre.
P€RRA;5834976 skrev:Vad är det du inte förstår?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |