Rossis framtid

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lite lustigt när samma person dissar Rossis chanser att vinna något på en av fältets bästa hojar i var och varannan tråd för att i nästa stund spekulera i att Rossi skulle vara intresserad av att köra Suzuki 2015 :crash

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vet inte varför men det finns något som gör att jag fortfarande tror att han kan överraska med en eller två vinster kanske även mer än så.

Finns det något som talar för att Rossi kan vinna ett till mästerskap?
Nej, ingenting talar för det, som jag ser det. Han sitter på fabriksmateriel som hans teamkamrat regelbundet tar segrar och pallplatser med. Trots detta är han chanslös på söndagarna (nu kommer garanterat Bagdad-Bob börja tjata om någon sensationell pallplats för ett tag sedan, men jag tror de flesta andra fattar vad jag menar).

Det finns förare som kritiseras för att de har fabrikskontrakt enbart för att de råkar ha rätt nationalitet, och därmed endast anses vara en reklampelare för att maximera försäljningen av konsumentprodukter.
Rossi är rekryterad på gamla meriter enbart för att han har ett enormt marknads- och PR-värde.
Man kan fråga sig vari skillnaden ligger.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det finns förare som kritiseras för att de har fabrikskontrakt enbart för att de råkar ha rätt nationalitet, och därmed endast anses vara en reklampelare för att maximera försäljningen av konsumentprodukter.
Kan bara komma på en förare som passar in på den beskrivningen och har presterat mediokert, för att inte säga direkt pinsamt, de sju senaste säsongerna:
Nicky "Jag dansade en sommar" Hayden.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
P€RRA;5833706 skrev:
Kan bara komma på en förare som passar in på den beskrivningen och har presterat mediokert, för att inte säga direkt pinsamt, de sju senaste säsongerna:
Nicky "Jag dansade en sommar" Hayden.

Nicky presterar väl som förväntat på "crapbike" ibland till och med lite mer :va

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
När nyheten om Rossis övergång till Yamaha klargjordes TROR jag att:
-Ingen vågat sätta sitt hus/allt han äger på att Rossi inte skulle ta en pallplats till.
-Inte så många vågat sätta sitt hus/allt han äger på att Rossi inte skulle ta en seger till.
-Lite fler vågat sätta sitt hus/allt han äger på att Rossi inte skulle ta en titel till.

Min 2 (tror jag) cent...:rolleyes:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nicky presterar väl som förväntat på "crapbike" ibland till och med lite mer :va
Stoner vann på den = inget fel på hojen ;-)

Vad jag menar är att Nicky är den fabriksförare som presterat sämst under en längre period och att han får vara kvar kan bara bero på att han säljer Ducati i USA.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5832638 skrev:
Lite lustigt när samma person dissar Rossis chanser att vinna något på en av fältets bästa hojar i var och varannan tråd för att i nästa stund spekulera i att Rossi skulle vara intresserad av att köra Suzuki 2015 :crash
Du missar ju målet. Hur leder det Rossi mot hans mål att stanna hos Yamaha? Svaret är att det inte leder mot hans mål. Om detta råder det konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser. Däremot är Suzuki en möjlighet för Rossi att ha fullständigt inflytande över anpassningen av en japansk motorcykel. Sådana chanser går det inte tretton på dussinet och givetvis borde det vara något som Rossi allvarligt överväger. Speciellt som det är hans kompis och kollega som är teamchef.

Kneedrag

Guest
Rossi kommer alltid vara min favorit bland alla raceförare i motogp. Vem kommer inte ihåg alla duster med Biaggi, Stoner mfl.
Den där riktiga hungern har han inte kvar längre han har ju vunnit typ allt, vad finns det för utmaningar kvar för Rossi!?
Men det som gör att han kan få kontrakt med villket team som helst i stort sett , är ju för han är en stor stjärna och profil i motogp. Det omvandlat i pengar och pr är guldvärt för teamen.
Om rossi kommer vinna igen , då måste ganska många andra ha en riktigt dålig dag på jobbet så det ser jag som mycket små chanser till.

Om han går till Suzuki så gör han det för pengarna och Suzuki skriver på för en reklampelare. Nya suckan gsxr 1000 kommer säkerrt lanseras just då. Det skulle vara win / win för båda. Även om Rossi inte kniper vinster i motogp.
Det här är vad jag tror i alla fall.
Ska bli himla intressant och se hur det kommer bli längre fram! Antingen har man helt fel eller hyffsat rätt. Spännade!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Om han går till Suzuki så gör han det för pengarna...
Så du tror att det är pengar som motiverar Rossi efter 18 säsonger i GP-racing? Om det stämmer hade han inte flyttat från Ducati till Yamaha för att få många miljoner Euro lägre arvode. Hos Suzuki (som inte är känt för sitt vidlyftiga arvoderande) lär lönen knappast bli högre än hos Yamaha. För övrigt är Rossi redan rik som ett troll. Så...hur tänker du?

Kneedrag

Guest
Så du tror att det är pengar som motiverar Rossi efter 18 säsonger i GP-racing? Om det stämmer hade han inte flyttat från Ducati till Yamaha för att få många miljoner Euro lägre arvode. Hos Suzuki (som inte är känt för sitt vidlyftiga arvoderande) lär lönen knappast bli högre än hos Yamaha. För övrigt är Rossi redan rik som ett troll. Så...hur tänker du?

Han vill säkert ha en del kvar till pensionen och lite till. :D
Sen så vet vi ju inte vad han plockar i arvode av alla tillbehör fans köper som tröjer m,m.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du missar ju målet. Hur leder det Rossi mot hans mål att stanna hos Yamaha? Svaret är att det inte leder mot hans mål. Om detta råder det konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser. Däremot är Suzuki en möjlighet för Rossi att ha fullständigt inflytande över anpassningen av en japansk motorcykel. Sådana chanser går det inte tretton på dussinet och givetvis borde det vara något som Rossi allvarligt överväger. Speciellt som det är hans kompis och kollega som är teamchef.
Jag är inte så styv i korken att jag vågar skriva att det råder konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser att om inte Rossi vinner några race i år så är risken stor att han lägger av. Möjligtvis att han kör även 2014. Men det är vad jag tror.

Chansen att han skulle välja en helt oprövad hoj 2015 och tro sig kunna konkurrera med Lorenzo och Marquez är i mina ögon mycket osannolik men du får gärna nära den drömmen om det får dig att må bättre.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5834894 skrev:
Jag är inte så styv i korken att jag vågar skriva att det råder konsensus bland alla som kan dra logiska slutsatser att om inte Rossi vinner några race i år så är risken stor att han lägger av.
Inte...att...inte...va?

:confused:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har inte så stor koll på vilka hos Suzuki som Rossi är polare med, men OM han går dit blir pressen på honom mindre.
Han sitter i dag på en vinnarhoj utan att vinna (tyvärr :( ).
Ingen kommer kräva vinster av honom på en ny hoj.

Suzuki skulle förstås jubla åt att knyta åt sig den förare som har mest erfarenhet i hela cirkusen.
Då kanske man skulle våga satsa på ett mindre känt kort som andre man.
Typ EsA eller EsP vore kul att se på prototyphoj. :)

Jag tror dock att Rossi drivs av att vinna.
Känner han inte att han kan vinna tror jag han slutar. :(

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stoner vann på den = inget fel på hojen ;-)

Vad jag menar är att Nicky är den fabriksförare som presterat sämst under en längre period och att han får vara kvar kan bara bero på att han säljer Ducati i USA.

haha ja, vem vet! De (Ducati) har vad vi vet uppenbarligen inte skickat honom till psykiatern som de ville med Melandri!! Så något rätt måste gode Nicky ändå göra för teamet :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har inte så stor koll på vilka hos Suzuki som Rossi är polare med, men OM han går dit blir pressen på honom mindre.

Davide Brivio som är team manager hos Suzuki har tidigare varit det hos Yamaha när Rossi körde där han blev sedan Rossis manager när han körde Ducati. Han är även involverad i VR46 som är Vales merchandiseföretag så de är nära vänner.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin