Orecic
http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Vad har den som de japanska hojarna inte har?
Stil och klass.
Japansk hoj:
Italiensk hoj:
En teknologi som kräver 200 cc extra för att kunna hävda sig mot stenålders-japaner och tyskar.Den har teknologi som väldigt nyligen och väldigt offentligt förkastats i MotoGP av en niofaldig världsmästare. Hur många hojar kan skryta med det?
En teknologi som kräver 200 cc extra för att kunna hävda sig mot stenålders-japaner och tyskar.
Visst är det kulFan jag nappar alltid på dessa uttalanden
Visst är det kul
Ducati tyckte att det var för dyrt att underhålla 999:an i WSBK och för att inte tappa dem som tillverkare böjde sig ägarna av serien och lät Ducati få 200 cc extra. Där har du grundproblemet. Vad som är bättre eller sämre tycker jag saknar relevans.
Lite som att en dålig tennisspelare skulle få ha två racketar
Vilken ”teknologi” tänker du på?Den har teknologi som väldigt nyligen och väldigt offentligt förkastats i MotoGP av en niofaldig världsmästare.
Vilken ”teknologi” tänker du på?
Monocoque-ramen, såklart.
Känner du att jag gjorde ett dåligt ordval? Kliar det i fingrarna att länka till, alternativt citera wikipedia angående ordet "teknologi"?
Ta en sväng förbi orden "narcissist", "besserwisser" och kanske "paria" när du ändå är där i så fall.
Mvh,
Mattias
Bra bilder, illustrerar exakt att japansk sporthoj är något för riktiga män men italienska är chey-hojar.Stil och klass.
Bra bilder, illustrerar exakt att japansk sporthoj är något för riktiga män men italienska är chey-hojar.
Är förvånad över Vales uttalanden. Hur besviken han än är så tycker jag att det är ett ovärdigt beteende att kritisera sin arbetsgivare på det sättet. Det lär ju inte göra några underverk för arbetsmoralen i teamet när den store mästaren själv säger att han gett upp redan efter säsongens första race.
Sen tycker jag inte att han är i en position att kritisera Ducati när han själv är så långt efter Hayden (som är en sympatisk kille men tyvärr också passerat sitt bäst före datum för en så där fem år sedan) och till och med får stryk av Barbera på en av Ducatis ökänt dåliga satellit hojar.
Angående Ducati så tycker jag det är fantastiskt att en liten italiensk tillverkare kan vara med i VM-cirkusen och hänga på de japanska giganterna överhuvudtaget.
Att Panigale har en ram som liknar Rossis GP-hoj får inte en GSX-R 1000 att framstå som modern i jämförelse, oavsett hur missnöjd Rossi är med sin GP12. Eller hur tänkte du?Monocoque-ramen, såklart.
Känner du att jag gjorde ett dåligt ordval? Kliar det i fingrarna att länka till, alternativt citera wikipedia angående ordet "teknologi"?
Ta en sväng förbi orden "narcissist", "besserwisser" och kanske "paria" när du ändå är där i så fall.
Mvh,
Mattias
Att Panigale har en ram som liknar Rossis GP-hoj får inte en GSX-R 1000 att framstå som modern i jämförelse, oavsett hur missnöjd Rossi är med sin GP12. Eller hur tänkte du?
Det känns verkligen proffsigt när en moderator kallar andra för narcissist!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|