Rossis framtid

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag tänkte att "alla vet" att monocoqueramen inte funkade i MotoGP. "Alla vet" också att en av tidernas främsta förare förkastade den till förmån för en aluminiumram i samma stil som japanska motorcyklar är utrustade med.

Jag är glad att du uppskattade att jag valde bort "jävla idiot" och ersatte det med narcissist! Jag försökte, precis som du framhåller, vara proffsig. Det jag skriver om din internetpersonlighet är en bild av hur min internetpersonlighet uppfattar dig.

Vill du uppfattas som en outsinlig källa till kunskap och briljant ordekvilibrist, tycker jag att du ska slipa lite på din framtoning. Som det är nu uppfattar jag dig som en narcissistisk besserwisser som den större massan helst skulle slippa här (det här sista kan man också använda ordet "paria" för).

Känns det fortfarande oproffsigt?
Det märkliga är att det är rätt narcissistiskt när en moderator går utanför ramarna som du gör och kallar någon för narcissist – och tror att han beter sig proffsigt. För övrigt är du helt ute och cyklar vad gäller topic.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Att Panigale har en ram som liknar Rossis GP-hoj får inte en GSX-R 1000 att framstå som modern i jämförelse, oavsett hur missnöjd Rossi är med sin GP12. Eller hur tänkte du?
Förstår inte hur du menar alls? Monocoque är iofs. inget nytt, se t.ex. en gammal Vespa. Att bilar sedan länge gått ifrån ramar är också välkänt. Panigalen försöker ta det till sporthojsvärlden, men Rossi verkar ha fått Ducati att tänka om vad gäller deras prototyp-räser.
För Ducati blir det så klart ett antiklimax. Gamla mästaren Bayliss hyllar Panigalen, Ducati vill göra stort nummer av att komma med något "nytt". Fast gamle Vale får dem att tänka om vad gäller MotoGP och förkastar denna nymodighet, och potenitella marknadsförings-hype; tänk Panigale med "The Doctor" i gult. Hade bara Vale kunnat prestera med en Alu-Delta ram (som funnits på Yamahas gathojar sedan 80-talet) så hade kanske sista ordet varit sagt.

L-twin eller L-4:a verkar fungera bra i andra sammanhang än i MotoGP, och #46 är omkörd av Kar-El.

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Monocoque-ramen, såklart.
Känner du att jag gjorde ett dåligt ordval? Kliar det i fingrarna att länka till, alternativt citera wikipedia angående ordet "teknologi"?

Ta en sväng förbi orden "narcissist", "besserwisser" och kanske "paria" när du ändå är där i så fall.

Mvh,
Mattias

Mattias vs. Radare 1-0 :tummenupp

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Det märkliga är att det är rätt narcissistiskt när en moderator går utanför ramarna som du gör och kallar någon för narcissist – och tror att han beter sig proffsigt. För övrigt är du helt ute och cyklar vad gäller topic.

Och sen när håller du dig inom ramarna? mvh. Kjell Bornemo LMS Rookie 1000 #70 Vågar du presentera dig eller är det lättare bakom masken.... förlåt OT!!!

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Att bilar sedan länge gått ifrån ramar är också välkänt. Panigalen försöker ta det till sporthojsvärlden, men Rossi verkar ha fått Ducati att tänka om vad gäller deras prototyp-räser.
För Ducati blir det så klart ett antiklimax.
Panigale är en succé i alla provkörningar som har gjorts och har fått massivs med positiv uppmärksamhet i media sedan den visades. Hur är det ”så klart ett antiklimax”?

Man måste skilja på MotoGP och marknaden för landsvägshojar. Kawasaki ZX-10R eller GSX-R 1000 skulle inte sälja alls om MotoGP- och WSBK-racing betydde allt.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto

Okej, käre vän. Inte för att jag är säker på att det här är den rätta tråden för det, men här kommer det i alla fall:

Du har startat ganska många trådar i racingforumet. Det tycker jag är roligt och bra, det skrivs lite för lite av folk som har ett lite djupare intresse för det. Sen när de lite mer ytligt intresserade skriver nåt så sågar du deras åsikter/stavning/meningsbyggnad eller vad det nu kan vara. DET är inte okej.

Lusläser du inlägget du valde att rapportera (Tack, förresten! Jag får så sällan mail annars.) så kallar jag dig inte narcissist, besserwisser eller paria. Jag tipsade bara om orden. Givetvis är jag helt medveten om att du och alla andra som läste det skulle tolka det som att jag satte alla dessa etiketter på dig.

Din tråd "Ui" om en bortglömd japan bytte jag namn på idag, i ett försök att locka fler att läsa den. Du behöver inte tacka, men det vore ju fint om du kunde ta till dig saker som görs FÖR dig och därefter försöka hålla en lite trevligare ton och kanske metaforiskt bita dig i tungan innan du hackar på folk du känner vet mindre än du.

Klarar du verkligen inte det tycker jag som individ att du kan dra åt helvete och hålla dig från det här forumet i evig tid. Amen.

Med fortfarande förhållandevis vänlig hälsning,

Mattias

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
Honda
menar vissa att ducatis koncept var som iphone 4s? dvs ett koncept som bara hypats?!

Hoppas bara rossi stannar kvar och kör några år till! Oavsätt om han kommer 1a eller 12a så är han e skön karaktär i gp

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Panigale är en succé i alla provkörningar som har gjorts och har fått massivs med positiv uppmärksamhet i media sedan den visades. Hur är det ”så klart ett antiklimax”?
Så här tänkte jag: Ducati har sign:at Rossi och har säkert sett ett värde i att ha honom i reklam-kampanjer, så som om hur nydanande och fantastisk Panigalen är. Istället dissar Rossi monocoque, och harvar runt i mittfältet. Ducati får ta fram farbror Baylisstic för att göra reklam för Panigalen.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Rossis framtid måste ju vara väldigt lättsam, han har väl typ 9 världsmästartitlar i bagaget och fortfarande ett varumärke som är starkare än självaste MotoGP/Dorna. Hans liv slutar väl inte bara för att några yngre börjar bli snabbare.............det har hänt alla tidigare mästare och så kommer det förbli. Visst är det tråkigt att se ikonen bli ifrånåkt men det var väntat........även om inte sista andetaget är taget.

Jag beundrar Rossi för det han har gjort och alla de stunder av nagelbitande spänning han har gett oss tittare genom åren, det kan ingen ta ifrån honom. När allt damm landat så kommer han vara den största vi haft inom roadracing........troligtvis inom en ganska lång överskådlig framtid.

RESPEKT!!

/J

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
För en som inte är så teknisk: Panigale saknar alltså den traditionella ramen och använder motorn som en bärande del precis som GP11:an gjorde?

BTW: Att Bayliss säger att den är grym är som att Bill Gates skulle säga att Windows är bra...

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

kan inte låta bli . http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissist
du skola ikke svänga dig med ord du inte vet vad dom betyder :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag beundrar Rossi för det han har gjort och alla de stunder av nagelbitande spänning han har gett oss tittare genom åren, det kan ingen ta ifrån honom. När allt damm landat så kommer han vara den största vi haft inom roadracing........troligtvis inom en ganska lång överskådlig framtid.
Det som jag tycker har varit så imponerande med Rossi är att han har kunnat köra upp sig genom ett fält som få andra. Doohan brukade ju starta i pole och sen försvinna, lite som Stoner gjorde förra året, och även om det är grymt är det inte lika häftigt som det Rossi uträttat genom åren.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
För en som inte är så teknisk: Panigale saknar alltså den traditionella ramen och använder motorn som en bärande del precis som GP11:an gjorde?

BTW: Att Bayliss säger att den är grym är som att Bill Gates skulle säga att Windows är bra...

Ja det är liknande konstruktion, sving,bakram och styrhuvud är bultat i motorn.

Att Bayliss gillar den är inte så opartiskt men det är nog en rätt bra hoj. Gick väl hyfsat i premiären för den i Superstock 1000 :). Den ledde när första racet blev rödflaggat.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Så här tänkte jag: Ducati har sign:at Rossi och har säkert sett ett värde i att ha honom i reklam-kampanjer, så som om hur nydanande och fantastisk Panigalen är. Istället dissar Rossi monocoque, och harvar runt i mittfältet. Ducati får ta fram farbror Baylisstic för att göra reklam för Panigalen.
Arbetet med den Rossi-fria reklamen för 1199 Panigale gjordes förra sommaren, alltså långt innan Rossi gick ut offentligt och sa att hans GP12 var ”unrideable”. Så beslutet att inte ha med Rossi i 1199-reklamen fattades långt innan problemen fick den dignitet de har idag.

Jag vet inte riktigt vad det här har med ämnet att göra – Rossis framtid. Kanske att Rossi inte kommer vara Ducatis främsta ambasasdör nästa år.

Bifogat

• ducati-1199-panigale-full-story-review.jpg
    ducati-1199-panigale-full-story-review.jpg
    33.9 KB · Visningar: 94
  • 021312bottom.jpg
    021312bottom.jpg
    113.8 KB · Visningar: 89
  • ducati-1199-panigale.jpg
    ducati-1199-panigale.jpg
    70.7 KB · Visningar: 96
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
It's all about the money och Ducati har gjort en dundertabbe med Rossi i en ramlös GP11(Vem kunde ana det iofs). Det som skulle bli en framgångssaga har blivit en mardröm, man kallar in Bayliss för att få den nya Panigalen att bli bättre än den egentligen är........

Vänd på hela steken och tänk så här............hur hade Ducatis strategi sett ut om Rossi tagit GP11'an till toppen direkt? Om Rossi hade varit kungen igen? PÅ Ducatis ramlösa GP11? Tror ni att Bayliss hade gjort reklam för Panigalen då..................................?

NOT

/J

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Hej

Däremot konstigt att Rossi satsar på detta fattiga team?

Hade han lyckats att ta ett ytterligare mästerskap, fast med Ducati så hade han blivit ännu större
än han redan är, det var nog det som lockade. Juvelen i kronan, kronan på verket..........................

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej

Duccati blöder pengar sen flera år och är till salu de begär samma summa som de har i skulder för närvarande.

Diskussionerna verkar ligga på en köpeskilling om 800m för skulderna och 50m utöver det, alltså lite mer än skulderna. Dock måste budet ligga under bokfört, verkar otroligt att ett bolag i fordonsindustrin skulle ha kapital på under 10% av tillgångarna.

http://www.reuters.com/article/2012/04/11/us-audi-ducati-idUSBRE83A0X920120411

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja det är liknande konstruktion, sving,bakram och styrhuvud är bultat i motorn.

Att Bayliss gillar den är inte så opartiskt men det är nog en rätt bra hoj. Gick väl hyfsat i premiären för den i Superstock 1000 :). Den ledde när första racet blev rödflaggat.
Tack :tummenupp

Fan vore väl annars, den har ju 200 cc extra :hihi

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det som skulle bli en framgångssaga har blivit en mardröm, man kallar in Bayliss för att få den nya Panigalen att bli bättre än den egentligen är........
Det ekonomiska utfallet av Rossi + Ducati vet vi ännu inget om. Det är inte säkert att Rossis förmåga att vinna med GP11/12 har ett samband med värdet på varumärket Ducati. Jag säger inte att det är så, men det är möjligt. Ducati var redan ett superstarkt varumärke som associerades med exklusivitet, design och stora racingframgångar långt innan Rossi försökte lära sig att köra GP11. Man kan tänka sig att Ducati går stärkt ur Rossis oförmåga att kontrollera GP11/12: den är för vild och extrem för Rossi, som har tappat udden under sina år hos de japanska fabrikerna. Det är lätt att dra den uppenbara slutsatsen att både Ducati och Rossi är förlorare på det som händer nu, men jag tror det är att bortse från väldigt många faktorer som spelar in mellan det som händer i depån och det utbyte som sker mellan Ducati och köparna i detaljhandeln.

Hänger inte riktigt med på vad du menar med ”få den nya Panigalen att bli bättre än den egentligen är”.

Är den egentligen inte bra, eller hur menar du? Så vitt jag har förstått har den slagit alla betydande mc-tidningar med häpnad vid de provkörningar som har ägt rum. I skrivande stund lär den testas mot konkurrenterna och snart får vi läsa vem som faktiskt har det tekniska övertaget – Ducati, BMW eller Japan.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det ekonomiska utfallet av Rossi + Ducati vet vi ännu inget om. Det är inte säkert att Rossis förmåga att vinna med GP11/12 har ett samband med värdet på varumärket Ducati. Jag säger inte att det är så, men det är möjligt. Ducati var redan ett superstarkt varumärke som associerades med exklusivitet, design och stora racingframgångar långt innan Rossi försökte lära sig att köra GP11. Man kan tänka sig att Ducati går stärkt ur Rossis oförmåga att kontrollera GP11/12: den är för vild och extrem för Rossi, som har tappat udden under sina år hos de japanska fabrikerna. Det är lätt att dra den uppenbara slutsatsen att både Ducati och Rossi är förlorare på det som händer nu, men jag tror det är att bortse från väldigt många faktorer som spelar in mellan det som händer i depån och det utbyte som sker mellan Ducati och köparna i detaljhandeln.

Ducce vann senast -07 och nu har hela Italiens hjälte tagit sig an uppgiften att göra stordåd och misslyckats, och du tror på allvar att några andra än inbitna ducatister ser detta som ett mindre problem?

Att Rossi inte lyckats än(misslyckats skulle jag sagt men är för tidigt än..) är ett S T O R T problem för märket, bara att inse!

Tror för övrigt som många andra att det är kört för han nu, tyvärr då jag tror han hade några år kvar, för han har tappat självförtroendet.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!