Capirossi körde ifrån Rossi.
Han höll ju på att braka in i Capirossi för att han kom ikapp så fort. Du tror inte Rossi tagit sig förbi om den incidenten inte skett?
Du kan ju inte på fullaste allvar anse att Capirex briljerar i klippet du la upp. Rossi kommer för nära i en inbromsning och hade han inte gjort det vet vi vem som vunnit. Resten av grabbarna, Sete, Biaggi mfl ser ju ut som statister när Rossi sätter varvrekord i sin jakt på Capirex.Capirossi körde ifrån Rossi.
Är benägen att hålla medJag ser detta så här: Är Ducati så jävla kassa att en talang av världsklass som Rossi inte ens kan prestera med hojen?
Anser att Ducati är skit och endast för posörer
Saxat från Gazzetta
?.., but I don't want to fight like Hayden to finish sixth".
Helt klart krävs iallafall mer av föraren än vad Rossi kan prestera.Någon från Australien kanske?Jag ser detta så här: Är Ducati så jävla kassa att en talang av världsklass som Rossi inte ens kan prestera med hojen?
Vilket inlägg svarar du på? Capirossi körde över mållinjen före Rossi ett antal gånger när Capirossi körde Ducati och Rossi Honda.Ööööööh hur många titlar har Capirossi? I hur många race vann Capirossi över Rossi jämfört med tvärtom? Nä just det.....
Ducati tyckte att det var för dyrt att underhålla 999:an i WSBK och för att inte tappa dem som tillverkare böjde sig ägarna av serien och lät Ducati få 200 cc extra. Där har du grundproblemet. Vad som är bättre eller sämre tycker jag saknar relevans.
Lite som att en dålig tennisspelare skulle få ha två racketar
Vad är problemet menar du? Jag håller inte med om tennisliknelsen.
I grund och botten bygger tillverkarna så bra motorcyklar som möjligt för att sälja, inte för att tävla med. Ducati väljer att bygga twinnar för att de tror på det, inte för att de kan få ut mer effekt. Vad är det då för fel med att ha regler som gör att även Ducati kan vara med och tävla? I prototypracing är det mer naturligt att hänga upp sig på motorvolym. Men egentligen är det enda intressanta vad motorcykeln kan göra för dig, inte hur mycket luft cylindrarna kan innehålla.
Vilket inlägg svarar du på? Capirossi körde över mållinjen före Rossi ett antal gånger när Capirossi körde Ducati och Rossi Honda.
Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.Jag tycker det är lustigt att Rossi skulle ha så mycket att lära av Capirossi, sett till historien. Och 2011 körde båda Ducati:
7. Rossi 139p
17. Capirossi 43p (sista plats)
Du kan ju inte på fullaste allvar anse att Capirex briljerar i klippet du la upp. Rossi kommer för nära i en inbromsning och hade han inte gjort det vet vi vem som vunnit. Resten av grabbarna, Sete, Biaggi mfl ser ju ut som statister när Rossi sätter varvrekord i sin jakt på Capirex.
Det är samtidigt lite komiskt att du tar ett klipp från säsongen 2003 då Rossi tog titeln 180 poäng före Capirex och försöker hävda att han skulle ha något att lära från en förare som aldrig vunnit titeln i stora klassen. Lite som att Doohan skulle ha tagit tips av Biaggi 1998.
Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.
För övrigt har Rossi lärt sig en jävla massa av och fått inspiration av just Capirossi, som var en av Rossis idoler när han kom till GP. Du gör en massa antaganden utan att känna till hur det faktiskt ligger till – nämligen såhär:
”I have a lot of memories of Loris, the first ones were from the TV. I remember when he won his first race in 125s in Suzuka and also I was a great, great fan of Loris when he was against (Max) Biaggi (laughs). After I fought with him a lot in MotoGP and we had a lot of great fights to the last lap. What I remember were the fights for the 250 title in 1999 and also a lot of battles on the Honda in 500s. But I think what the best memories are with the 1000 in 2006 in Mugello and Sepang when I fight with Loris on the last lap and had a great battle until the last braking. I think we are losing one of the best riders of this sport.”
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...-rossi-stoner-pay-tribute-to-loris-capirossi/
Men han sket i det och vann titeln istället ;-)På Suzuka -98 hade nog Doohan gärna tagit några tips ifrån rookien!
Nja, du hävdade att Capirex briljerade och illustrerade det med ett klipp där alla med normal syn och uppfattningsförmåga kan se att det är Rossi som briljerar.Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|