RR. MC-stöldsnyheter

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Tillerås sökte till mitt team i höstas...Vilken tur att han inte kom med. Då hade väl garaget ropat tomt efter natt... jag tror att kommer att få max 1år...och advokaten lär ju hävda att han inte hade fyllt 21 vid brottet...men straffet blir ju inte på kåken utan när han kommer ut....det finns ju fler som inte har blivit acceperad efter alla brott dom har gjort.
//BC

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nja, problem vet jag inte.. Jag bara undrade om du läst artiklarna, för jag tolkar de inte precis så som du gör.

Angående MC stölderna noterade jag att en MB Sprinter finns till salu på blocket (Halland) där säljaren har efternamnet T*****s, ändrade planer för säsongen 09 månne?

Givetvis delvis ändrade planer, men sedan kan det vara för att frigöra pengar, om det sedan är för att betala skadestånden eller gömma pengarna det vet vi inget om.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
om Hårdare straff skulle hjälpa?
vi skulle behöva ett nytt fängelse tex som Alcatraz

kolla in : Vi.Overlevde.Alcatraz
ni vet vad ni hittar filmen :)
under video/annat sök

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Inte grova brott Nej, men alla dessa minigansters skall från låg ålder / första brott fatta att rättsväsendet sätter dom i fängelse ...
Tyvärr är det bevisat att smågangstrar som hamnar inom "vård" ofta blir fullfjädrade förbrytare under vistelsen...
Det vore bättre om samhället tag ett steg tillbaka och funderade på hur barn ses på under uppväxten.
Gjorde man bus i plugget brukade man bli avslöjad av lärare, eller ve och fasa skolvaktmästaren, sedan blev det en tur till rektorn och utskällning från föräldrarna.
Numer gömmer sig lärare och föräldrar vilket gör att många unga tror att de kan göra vad som helst...
När rättsväsendet får tag i busungarna har det redan passerat stadiet där de går att påverka.

För att återgå till ämnet:
Skönt för de inblandade att det verkar bli en lösning på fallet. Med tanke på hur dålig statistik polisen har för dessa typer av brott.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Fan, han som var så sanslöst lovande! Underbart att se hur han körde på B-racet på Sviestad! Snackade en del med hans farsa då som var hur trevlig som helst.
Jag är grymt besviken och helt oförstående till varför man gör något så in i h-e korkat! :huvet

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Skit i tanken brott och straff...Straffet kommer han fixa galant...men problemet kvarstår...det var ngn Bandidos ledare som fick skiten oxo!!! han lär nog inte sitta gratis direkt..Aj ont..skit va fel det kan gå.
Han kanske dö goo kille..... men felet är att han nog för snäll mot sina pundar polare...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Han som står åtalad för stölderna (och en anlagd brand) har börjat snacka om att det var fler inblandade i branden, så det tar lite längre tid än de tänkt sig...

http://hn.se/nyheter/varberg/1.425081
Perfekt, han golade på sina medkumpaner, då behöver vi inte bry oss om vilket straff rätten dömer till. Det fixar sig så att säga av sig själv.

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
Hur var det då?

Det är skrämmande hur lätt folk springer iväg och tror sig veta en väldig massa om nånting de i princip bara läst om i tidningen... haha
För alla som inte redan gjort det, LÄS DOMEN.
Så ser ni att jag varken stulit några mc eller golat ner mina polare...

För er som påstår er vara smartare än andra, det mest osmarta man kan göra är att prata om saker man inte vet någonting om..
Jag påstår absolut inte att jag inte har någon skuld i det som hände och jag ångrar VÄLDIGT mycket jag gjort under den tiden, men något ja inte kan förlåta mig själv för är att ja inte ordnade så att de tre som blev av med sina hojjar fick tillbaka dem samma dag som de blev av med dem...
Inte för att ja fått skulden för allt som hänt nu i efterhand utan för att ja själv inte skulle vilja bli av med något sånt.

Ja fick 3,5 år och sitter fortfarande av den tiden... men den tiden fick jag för en mordbrand...

BC: Det blir nog ingen comeback... =P

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det är skrämmande hur lätt folk springer iväg och tror sig veta en väldig massa om nånting de i princip bara läst om i tidningen... haha

För er som påstår er vara smartare än andra, det mest osmarta man kan göra är att prata om saker man inte vet någonting om..
Jag påstår absolut inte att jag inte har någon skuld i det som hände och jag ångrar VÄLDIGT mycket jag gjort under den tiden, men något ja inte kan förlåta mig själv för är att ja inte ordnade så att de tre som blev av med sina hojjar fick tillbaka dem samma dag som de blev av med dem...
Inte för att ja fått skulden för allt som hänt nu i efterhand utan för att ja själv inte skulle vilja bli av med något sånt.

Ja fick 3,5 år och sitter fortfarande av den tiden... men den tiden fick jag för en mordbrand...

Hur mycket stålar ska du få pynta?, synd att du valde att förstöra din karriär på detta sätt vad jag förstod så var du ganska lovande.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Bästa oddsen för dig att komma tillbaks till en racingbana uppnår du genom att till att börja med tagga ner befintlig kaxig & aggressiv attityd mot envar som anser att du betett dig som skit (vilket du uppenbart gjort på endera vis). Allt annat lär tas som bekräftelse på att du inte lärt dig något av dina misstag.

Hade du dessutom på trovärdigt vis berättat din version av vad som verkligen hände, så hade oddsen blivit ännu bättre. Men det blir klart svårt, om sanningen inte skulle överenstämma med vad som framgår bevisat i domen. Gemene man är nog inte tillräckligt intresserade av dig för att leta rätt på någon dom, ...det är i ditt intresse att rentvå/ångra dig på trovärdigt sätt, inte i andras.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati