Har nu läst hela tråden... phu.
Och nu några kommentarer.
Bra av Sandstream att göra ett nytt shema.
Du visade att det skulle funka. Många motsägare blev tysta av det.
Utom gsxr1000 som forsätter trots att han är extremt överbivisad i allt som vanligt. Det verkar som att det är hans egna personliga beslut att lägga rookie på fredagen och kämpar tappert för att försvara den dåliga ideén.
Angående hur det blev så här med dubbla Race.
Mike frågade samtliga förare på förarmötet förra året på SO.
Han hade hört att vi tyckte om LMS upplägg med kval på förmiddagen och race på eftermiddagen. Både på lördag och söndag.
Tidigare körde vi alltså kval 1 på förmiddagen kval 2 på eftermiddagen på lördag. Warmup på förmiddagen och race på eftermiddagen på söndag.
Och alla förare tyckte då att det är roligare med ett race till i stället för en warmup. Antalet körpass skulle fortsätta att vara 4st, dvs 2 per dag. Och totala körtiden skulle vara snarlik.
Mike har också med bra resultat genomfört den ändringen och det fungerade strålande på So/SBC både Falkenberg och Gelleråsen. Och kör man enligt det upplägget så borde ingen klass behöva bli utpetad till att bara få köra på fredagen. Tidsåtgången skulle ju vara det samma.
Om någon hade frågot om vi ville ha det uppläget som nu blev, att rookisarna kör sitt på fredagen, så tror jag att dom flesta förarna sagt nej, även vi som kör i Elite. Jag och flera eliteförare står väldigt ofta på R600/R1000 sida. Eftersom vi själv kommer därifrån.
Till er som säger att Sporthoj.com inte är rätt sätt att förändra uppläggen för Roadracing. Utan man skall i stället engagera sig i sin klubb och genomföra förändringarna där...
Ni har aldrig tänkt på att tex jag är medlem i LMS och Sanstream är medlem i LMS eller KMS där har vi inte dom här problemen, vi har andra problem där vi är mer eller mindre engagerade. Vi har ju lite svårt att skapa förändring i andra klubbars arrangemang genom arbete i vår egen. Eller hur??????????.
(Och det är för övrigt det mest pantade argument som man tvingas läsa om och om igen. Den som fortsätter att köra med det för att dom ogillar kritik på sporthoj har nog lite otur när dom tänker).
Samma sak med att skriva ett inlägg där man skriver att man inte orkar diskutera mera följt av ett långt inlägg. Hur e man funtad då? Man har ju just motbevisat sin egen åsikt.
I övrigt så hoppas jag att ni får en bra helg och många glada vinnare.
Knutstorp brukar ha bra tävlingshelger med bra funkisar.
Att funkisarna inte var toppen på STCC på knutstorp berodde nog på att det var funkisar som normalt står på biltävlingar som till STCC även tog hand om oss Mc-förare. Och dom saknade het enkelt erfarenheten av roadracing.
Själv kan jag inte vara med i helgen, för jag ska sitta på Gotland med en bira i handan och titta på två personer som har låvat varandra lite för mycket (Förlåvade) och nu ska gifta sig. Men jag ska lyssna på Humlan och skamlans roliga galenskaper via webradion om den kommer upp. För det gör den väll?
Kör snyggt i Helgen, och glöm inte anmäla er till LMS B-race.
Med lite flyt så har jag fixat så att mina sponsorer går in med fina priser till vinnaran i Rookie 600 och Rookie 1000 på LMS. Som ett sätt för mig att ge tillbaka till dom klasser som jag fått min träning och erfarenhet från.
Mer info om det kommer efter helgen