RR SM Knutstorp 7-9 Augusti 2009

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De har fått köra RBR Cup vilket iofs är imponerande men sen då?

Är vi lite OT nu kanske? :D
Sturla har ju kört några WC starter i GP VM med bra fart även om resultaten uteblivit. Det är faktiskt lite vassare än SST1000, utan att på något vis föringa Björks insatser. Lundh, som ju är gammaa 125R förare, har ju tagit fler pinnar. ;)

Ja vi är hyfsat OT nu...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sturla har ju kört några WC starter i GP VM med bra fart även om resultaten uteblivit. Det är faktiskt lite vassare än SST1000, utan att på något vis föringa Björks insatser. Lundh, som ju är gammaa 125R förare, har ju tagit fler pinnar. ;)

Ja vi är hyfsat OT nu...
Okej, då slutar vi efter mitt inlägg ;)

Men det var knappast 125 R som tog Lundh till Superstock 1000.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu har de första reslutaten kommit upp på MyLaps.

Nitrous vann första Rookie 600-racet :yoparty

Klippinge snabbast på första Rookie 1000-kvalet.

Är du säker på det? Jag är nästan säker på att Lundh körde 125R mellan 16 och 19 års ålder.
Och nu har han kört ProSuperbike ett par år.

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Snarare så att han kraschade på första varvet eftersom det står DNF och 0 varv. Hade han inte startat hade det stått DNS.
Lawner och Max Persson kanske krokade ihop i första kurvan?

Korrekt! Läste DNS. Så du har nog rätt.... Hoppas det gick bra.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag har ett jobb att sköta också. Ska se om jag kan komma iväg vid lunch eventuellt, men det ser mörkt ut. Har ett möte kl 13, men det kanske blir inställt.

Varför tar du inte ledigt från ditt jobb och åker ner och snackar i radio? Kunskapen har du iallafall, engagemanget finns ju också där? OBS! Ta inte detta på fel sätt, jag menar inget annat än det jag skriver. Jag tror du skulle bli en utmärkt speaker.

Utan tvekan att jag hade kunnat hjälpa till även där om det hade efterfrågats. Actionpics, jag, vi, familjen hjälper till så mycket det går. Ta ledigt från jobbet är enkelt för mig, men att åka ner med 2 barn för en dag är inte värt att utsätta barn för. För mig kommer barnen först och jag skolar gärna in dem i RR om det gick.

Men släpa barn sent torsdag kväll i bil och sedan hem igen lång bit i bil inom 24 timmar är inte humant mot barnen anser jag.

Hade vi haft race hela helgen för rooki så hade jag gärna hjälpt till, lika så Marcus då vi hjälper till när vi kan.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Utan tvekan att jag hade kunnat hjälpa till även där om det hade efterfrågats. Actionpics, jag, vi, familjen hjälper till så mycket det går. Ta ledigt från jobbet är enkelt för mig, men att åka ner med 2 barn för en dag är inte värt att utsätta barn för. För mig kommer barnen först och jag skolar gärna in dem i RR om det gick.

Men släpa barn sent torsdag kväll i bil och sedan hem igen lång bit i bil inom 24 timmar är inte humant mot barnen anser jag.

Hade vi haft race hela helgen för rooki så hade jag gärna hjälpt till, lika så Marcus då vi hjälper till när vi kan.
Varför måste man åka hem redan samma kväll ?
Det finns ju 2 dagars SM i RR att titta på, och i fint väder ser det ut som.

I ERF-sammanhang är det många som lovordar "endagsracingen" då det stjäler mindre tid från familjeliv & liknande.
Med tanke på det blir ju detta ett optimalt alternativ, ..där man kan välja om man vill stanna lite eller länge.
(för att lägga in en liten pinne i brasan :tungan )

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
:va?
De kör ju i olika klasser. Det bör av listan att dömma vara Max Persson.

Nä det är ju Wikberger Jr. (Mattias) som kör Superbike.

Enligt Oskas själv så var han ihop med Samuel Wikberger och körde av. Det verkar ju som även Max P gick av på första varvet, men om han gjorde det samtidigt som Oskar eller senare vet jag inte.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nä det är ju Wikberger Jr. (Mattias) som kör Superbike.

Enligt Oskas själv så var han ihop med Samuel Wikberger och körde av. Det verkar ju som även Max P gick av på första varvet, men om han gjorde det samtidigt som Oskar eller senare vet jag inte.
Aha! Du menade Wikberger och jag läste Winberg. :brinnerup

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
I ERF-sammanhang är det många som lovordar "endagsracingen" då det stjäler mindre tid från familjeliv & liknande.
Med tanke på det blir ju detta ett optimalt alternativ, ..där man kan välja om man vill stanna lite eller länge. (för att lägga in en liten pinne i brasan :tungan )
ERF får gärna fortsätta med endagarsrace om de vill. Från "sprintrace"-folket har jag inte hört någon som uppskattar endagars race med två kval och två race.

Det är en ganska stor apparat att kånka med sig allt inklusive make/maka och flera barn.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nitrous (Marcus "Dampe" Ladarp) ledde från start till mål i Rookie 600 race 2 och vann med ca 7 sekunder. Nytt pers också med 1.03,3 :banana

Klippinge leder race 2 i Rookie 1000 som körs nu och obekräftade källor säger att André Andersson vann race 1 där det tydligen vurpades friskt.

EDIT: Klippinge i mål som segrare överlägset i race 2.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...