RR Träning Sviestad 2007

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Jag sprang runt med kamera. Återkommer när jag gått igenom alla kort. Kanske fanns fler med kamera?

Jag tog några bilder men med ny kamera så är det inte så mycket att visa upp. Den här ser ju lite kul ut iofs.

Bifogat

• IMG013.JPG
    IMG013.JPG
    124.8 KB · Visningar: 127

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hej på er. Nu är jag hemma igen, lite groggy och stel lite överallt men OK. Har dock inte sett hojen ännu, då blir det väl en stroke för den fortsatte tydligen in i räcket.

Jag fick lite tips om stödgas av Pelle och gick ut sista passet som var lugn grupp (hade just kört mellangruppen) för att prova lite, jag fick inte samma flyt i körningen som passet innan, var nog trött eftersom jag bara pratat lite med Pelle innan jag gick ut igen. Tänkte på vad han sade men hade problem med ingången i nya sektionen.

Gick ut ur esset, var inget speciellt alls, ingen högre fart eller hårdare gas eller något misstag jag korrigerade men bakdäcket toksläppte ungefär mitt på banan, jag hade fullt styrutslag (som på en racer är minimalt) direkt, nästa "bildruta" så ser jag hojen snett uppifrån/framifrån och hinner tänka att jag kommer att bli överkörd av min älskade. Sedan vaknar jag i gräset så några sekunder var jag borta, har ingen riktig koll på hur långt från släppet jag stannar men jag ligger på sida och det gör skitont, försöker rulla över på rygg och det gör skitont men sedan är det OK. Känner att nacke, rygg och hela höger sida verkar OK, det är vänster hand och vänster fot som känns paj. Hör några hojar åka förbi sedan är det massor av folk där. Kanon med ambulans på alla träningar! Lyckas övertala personalen att dra av överdelen av skinnstället för att de inte ska klippa sönder det, får sedan lite droger under pling-plong-resan till akuten.

Där blir jag omhändertagen av en grymt söt tjej som jag tyvärr hade svårt att flirta med på grund av nackkragen. Röntgen av allt och det mesta ser bra ut utom handleden som har två frakturer och skenbenet som har två frakturer i "stämgaffeln" nere vid foten. Fick veta att de skulle skruva ihop benbitarna i foten med simpel rostfritt och var rejält besviken, hade det varit Dr Costa hade man säkert fått titan. Får sova över i sal med tre snarkgubbar som tänder lyset var 15:e minut för att gå på toaletten.

På morgonen kommer någon superortoped och ändrar allt den tidigare läkaren sade under kvällen, bäst är att låta det läka själv med två sorters gips så han moddar det tillfälliga jag fått under natten och sedan ska jag få ett annat nästa vecka. Handen var han osäker på så han lindade bara den och ska kolla mer senare, jag kan röra fingrarna men har dålig styrka, det är handleden som gör ont. Svårt att gå med kryckorna när hand och fot på samma sida är paj.

Efter en massa strul med taxibokningen hem så är jag nu hemma i alla fall för en massa TV-tittande i typ 6 veckor.

Tack alla ni som var på plats och hjälpte till samt alla som hört av sig! Speciellt Peter Kjellgren som dök upp på akuten, har man ingen familj närmare än 80 mil bort så betyder det mycket. Han fick också se Susanne. :)

Man får väl skylla sig själv när man kör däcken längre än kolvarna...

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Satan va trist Peter, jag satt på Kastrup när jag fick höra talas om din flygtur, men skaönt att du verkar ha humöret uppe i alla fall.
Sedan värst av allt, rostfritt istället för titanskruvar, ur led är tiden:pannkyss

Krya på dej nu, du kommer att saknas så se till att halta ner till oss i depån

/Christer

Det saknas träningsanvariga till nästa träning, se nu till att anmäl er ni som känner er manade, det vore ju tris om vi vore tvungna att skippa en träning.

Och ni som eventuelt tvekar p.g.a. att ni känner er osäkra på hur det ska gå till, det finns folk i depån som hjälper till och visar.

/Christer

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

Det saknas träningsanvariga till nästa träning, se nu till att anmäl er ni som känner er manade, det vore ju tris om vi vore tvungna att skippa en träning.

Och ni som eventuelt tvekar p.g.a. att ni känner er osäkra på hur det ska gå till, det finns folk i depån som hjälper till och visar.

/Christer
Jag och David tar träningen nästa tisdag så det blir lite gaaaaasa i alla fall!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

Där blir jag omhändertagen av en grymt söt tjej som jag tyvärr hade svårt att flirta med på grund av nackkragen. Röntgen av allt...

Obehagligt med olyckan, men skönt att det under omständigheterna gick bra! Krya på dig jättemycket nu!

(Eftersom de röntgade allt såg de väl att din käraste ägodel samt humorn var helt i sin rätta ordning? Du får halta iväg till den där tjejens jobb och be om lite smärtlindring :))

Jag missade ju att tacka för träningen som var den 22 maj. Grymt najs o köra lite igen! Tack Torkel för försök att liva upp batteriet. Nu har jag ett nytt inför helgens rejs, så nu fungerar varvräknaren som han skall också.

Mindre tack till snubben som i bergskurvan tjyvade in sig på mitt spår så att jag fick bromsa tvärt och tappade helt fokus i körningen. Det var min första träning på 9 månader, jag har en orangeväst som skriker "Jag är långsam" så kör inte gärna om sådär en gång till. Har bara trosorna jag bär under skinnstället, men får väl börja ta med extra..

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hej på er. Nu är jag hemma igen, lite groggy ----edit---
Ska man krascha kan man väl göra det rejält eller? ;)
Du har fyra veckor till B-racet så jag räknar med dig på gridden, med tanke på att du vill ha titan som GP-förarna så är väl konvalesensen på GP-förarnivå också. :D

MC Doktorn

Guest
Hej på er. Nu är jag hemma igen, lite groggy och stel lite överallt men OK. Har dock inte sett hojen ännu, då blir det väl en stroke för den fortsatte tydligen in i räcket.

Där blir jag omhändertagen av en grymt söt tjej som jag tyvärr hade svårt att flirta med på grund av nackkragen. Röntgen av allt och det mesta ser bra ut utom handleden som har två frakturer och skenbenet som har två frakturer i "stämgaffeln" nere vid foten. Fick veta att de skulle skruva ihop benbitarna i foten med simpel rostfritt och var rejält besviken, hade det varit Dr Costa hade man säkert fått titan. Får sova över i sal med tre snarkgubbar som tänder lyset var 15:e minut för att gå på toaletten.

På morgonen kommer någon superortoped och ändrar allt den tidigare läkaren sade under kvällen, bäst är att låta det läka själv med två sorters gips så han moddar det tillfälliga jag fått under natten och sedan ska jag få ett annat nästa vecka. Handen var han osäker på så han lindade bara den och ska kolla mer senare, jag kan röra fingrarna men har dålig styrka, det är handleden som gör ont. Svårt att gå med kryckorna när hand och fot på samma sida är paj.

Efter en massa strul med taxibokningen hem så är jag nu hemma i alla fall för en massa TV-tittande i typ 6 veckor.

Tack alla ni som var på plats och hjälpte till samt alla som hört av sig! Speciellt Peter Kjellgren som dök upp på akuten, har man ingen familj närmare än 80 mil bort så betyder det mycket. Han fick också se Susanne. :)

AJ då hoppas verkligen du kommer igen snart, säsongen är lång.
Ja nu har du blivit patient och skruvad med prima rostfritt stål :tummenupp
och lite återbesök till ortopeden för att det läker som det ska.

/Martin

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
AJ då hoppas verkligen du kommer igen snart, säsongen är lång.
Ja nu har du blivit patient och skruvad med prima rostfritt stål :tummenupp
och lite återbesök till ortopeden för att det läker som det ska.

/Martin

Men det blev ingen operation med skruvning, får behålla det första gipset med skena en vecka för kontroll innan jag får en riktig gipsdoja som går att stödja på.

Vet inte om detta verkligen är bättre än op, jag fick lite intrycket att de inte hade tid att operera... :va

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.

Skönt att höra att du mår väl. :)

Det är alltid trist att krascha. Jag önskar dig ett snabbt och fullt tillfrisknande. Kroppen har dock en egen tidtabell som man inte kan göra så mycket åt, det får ta den tid det tar. Något B-race lär det väl knappast bli. Jag hoppas armcoräcket var snällt mot din hoj. Inte för att jag förstår hur den kunde nå ända dit :va

sandstream

Guest
@Neutral: Kollade på din hoj när den kom in och den såg helt okej ut förutom toppkåpan som var lite skadad på vänstersidan, hoppas det inte var värre än så.

Det var mindre kul att stå i depån och se dig ligga orörlig i gräset. Skönt att det ändå gick så pass bra som det gjorde.

Krya på dig :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
@Neutral: Kollade på din hoj när den kom in och den såg helt okej ut förutom toppkåpan som var lite skadad på vänstersidan, hoppas det inte var värre än så.

Tyvärr, framfälg trasig, en spricka i en svets i ramen, mosad framskärm, sne styrdämpare, gaffeln kan ha fått sig en kyss också. Förlåt Peter! Men det såg inte så farligt ut först, fälgen sa jag inget om för jag var rädd att du skulle försöka resa dig upp och kolla på den. Det var bara den och framskärmen jag såg innan vi tog in hojen i depå. :pannkyss

MC Doktorn

Guest
Men det blev ingen operation med skruvning, får behålla det första gipset med skena en vecka för kontroll innan jag får en riktig gipsdoja som går att stödja på.

Vet inte om detta verkligen är bättre än op, jag fick lite intrycket att de inte hade tid att operera... :va

Sannolikt gipsbyte pga av kraftig svullnad Jag är ganska övertygad att dom gjorde det som var rätt även om jag inte är insatt

Kanske bara vadbenet(det på utsidan) som fått sig en kyss som var av då behövs då ofta inte op om ligamenten till skenbenet (det på insidan) är ok.

Nu vart det riktigt offentligt och grymt OT /sorry

Jag får väl ingen HSAN nu

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...